Gå til innhold

"Bachelorprogram i petroleum- og prosessteknologi" på UiB


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-239845

Anyone?

 

Har nå fått vite at Bachelorprogrammet på UIB ikke kvalifiserer til direkte opptak på NTNU heller. Trenger en god del ekstra fag for å komme inn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Velg utifra hva du har interesse for, lønn og frid er greit nok det, men du kommer til å gå på en real smell dersom du utdanner deg til noe du ikke har en real intersse for. Jobber selv i nordsjøen, det er ekstremt lite ingeniører ute, og dem som er ute har somregel elendige turnuser type 3 dager offshore, 5 dager hjemme 2 dager offshore o.l. Du må jo spørr deg selv hva en ingeniør faktisk gjør offshore, og om du faktisk kan tenke deg dette.

 

Selv om jeg jobber i nordsjøen i dag, skal innen få år starte på maskiningeiørutdanningen, men jeg har ingen intensjoner whatsoever om det å jobbe offshore som ingeniør. Det er langt mere spennendes stillinger onshore på verft o.l. Offshore er en perfekt jobb som fagarbeider, men det betyr ikke at det er drømmejobben som ingeniør.

Endret av alfred2244
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Jobber selv i nordsjøen, det er ekstremt lite ingeniører ute, og dem som er ute har som regel elendige turnuser type 3 dager offshore, 5 dager hjemme 2 dager offshore o.l. Du må jo spørr deg selv hva en ingeniør faktisk gjør offshore, og om du faktisk kan tenke deg dette.

 

Er du sikker på dette?

 

For dette stemmer ikke med det jeg har fått vite andre plasser og tidligere i tråden, så sant jeg ikke har misforstått noe.

 

Jeg har først og fremst lyst å komme meg offshore. 2-4 rotasjon passer meg midt i blinken.

 

Jeg har også interesse for petroleum og synes fagplanen ser interessant ut, mer interessant en maskiningeniør. Men jeg synes også maskiningeniør virker veldig interessant, så jeg sliter litt med å bestemme meg.

 

Alle alternativene mine er ting jeg har interesse for, så det er nok litt derfor jeg sliter med å bestemme meg. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...