Gå til innhold

GPU varme - 75C - AMD radeon 7970HD


Ferdinavn

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig bygd for første gang min egen stasjonære PC, alt funker helt fint, men GPU'en min (Sfx AMD Radeon 7970HD) kjører 45-50 grader idle og 75C når jeg kjører bf3 på ultra.. føler 75 grader er et par grader for mye... Normalt? What you say world?

 

har h80 cpu kjøler, 2 vifter i toppen og standard 800D kabinett vifter.

 

Legger til et bilde hvordan airflow'en er

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Dududu, hva er grensa på dette skjermkortet til å fry'e resten av komponentene ? ^^:)

 

Har ikke noe eksakt tall på det, men det er vertfall ikke noe å bry seg om :) Hadde et 4870 kort før som blei fullstappa (bokstavelig) med støv, og vifta kjørte på nesten 6000 rpm / 100% under full load. Da blei kortet på rundt 103 grader C. Kortet skulle takle 112 grader før det manuelt skrudde seg av. Er temmelig sikkert på at kortet må bli minst 200 grader, før det påvirker andre dela i pcen ;) Huske at tempen du leser av er mest sansynlig i kjernen av gpuen, som er midt i kortet og omringet av varmebeskyttelse og ei kraftig vifte som bles rett på den ;)

Lenke til kommentar

Voldtar jeg ikke levetiden på skjermkortet altså på disse tempraturene.. Er litt skeptisk, har brukt så sabla mye penger inn i ny PC ^^

 

75 grader er ikke varm i det hele tatt. De er laga for å takle slik. Klart levetida blir mindre når du bruke det, men om det e snakk om 15 år eller 5 år spille vell liten rolle. Det som forkorte levetida, er om du kraftig overclocke kortet. :)

Lenke til kommentar

De fleste pc'er skrur seg av når skjermkortet når 100°C...

 

Anbefalt steketemperatur: 120°C (godt stekt!)

Temperatur de fleste pc'er skrur seg av pga. GPU: 100°C

Temperatur hvor det kan ta litt på levetiden til skjermkortet: 90°C

 

Det er hva jeg har lært iallefall >=D

 

7970 er et suverent kort med bra ytelse (til beta drivere å være!)

Mitt har 35°C idle og 72°C under load (overklokket).

 

Gikk fra et 5970... så nå må jeg faktisk ha en ovn i tillegg til pc'en...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...