Gå til innhold

Lag skjermdump på en Android-mobil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er blitt sykt enkelt på ICS: Hold inne "down volume" og "power" samtidig i mer enn et sekund så lagres det nåværende skjermbildet i galleriet :)

Skrevet (endret)

"screen lock" + "home" og overføre bildet via wifi/bluetooth?

Har fungert på alle 3 android mobiler jeg har hatt iallefall..

Endret av kule-ku
Skrevet

Jeg skjønnte ikke ordet "Skjermdump" før på slutten av artikkelen.. Liker ikke norske uttrykk når allmennheten bruker engelske :p Jeg har hvertfall aldri hørt det

Skrevet

At du "dumper" innholdet på skjermen til disk/fil. Gir mening i mitt hode ;)

Takk for forklaringen, men forklaringen er ikke god nok til å forsvare bruken av ordet.

Amobil har fått så mange kommentarer på det her at det er rart at de tviholder på ordvalget.

Skrevet

Det er jo mye enklere å installere MyPhoneExplorer, som har denne funksjonen.

Programmet er gratis og kan lastes ned her:

www.fjsoft.at/en/home.php

Skrevet

Takk for forklaringen, men forklaringen er ikke god nok til å forsvare bruken av ordet.

Amobil har fått så mange kommentarer på det her at det er rart at de tviholder på ordvalget.

Skjermdump er et meget vanlig ord å bruke om slikt. http://no.wikipedia.org/wiki/Skjermdump

Skrevet

Skjermdump er et meget vanlig ord å bruke om slikt. http://no.wikipedia.org/wiki/Skjermdump

Det håper jeg virkelig ikke. Skjermbilde derimot, det høres riktig ut og burde bli brukt om man vil bruke et norsk ord.

Skrevet
krever gjerne at telefonen din er "rootet" – noe som er ganske tungvint og komplisert for de fleste av oss.

Men denne bruksanvisningen deres er ikke tungvint? :roll:

I Cyanogenmod 9 alpha kan man holde inne power knappen, og får opp "screenshot" som et valg, ved siden av "reboot" og "shut down" :)

Skrevet

Skjermdump er et meget vanlig ord å bruke om slikt. http://no.wikipedia....wiki/Skjermdump

Det håper jeg virkelig ikke. Skjermbilde derimot, det høres riktig ut og burde bli brukt om man vil bruke et norsk ord.

Spiller i grunn ikke så stor rolle hva du syntes. Det viktige er hva som er vanlig. http://www.ordsiden.no/ordbok.php?ordbok=skjermdump

Skrevet

Ehhh... er det ikke av/på knapp og hjemknapp på alle Android telefoner?

Er nå hvertfall sånn på HTC, Samsung, Motorola, Sony Ericsson og LG. Vet ikke med Huawei og ZTE men regner med det er likens på dem da dette ligger i Androids grunnkonstruksjon.

Skrevet

haha, å kalle rooting komplisert for så å komme med denne guiden er litt rart, da rooting er mye enklere enn å gjøre alt det du må i denne guiden spør du meg :)

Skrevet

Galaxy Note:

1. Hold inne "Meny"-knappen + Av/På-knappen

Eller...

2. Trykk inn knappen på S-Pen og hold pennen på skjermen i 2 sek.

Eller...

3. Sveip hånden fra høyre til venstre over skjermen.

Gjest Slettet+014398532
Skrevet

Ehhh... er det ikke av/på knapp og hjemknapp på alle Android telefoner?Er nå hvertfall sånn på HTC, Samsung, Motorola, Sony Ericsson og LG. Vet ikke med Huawei og ZTE men regner med det er likens på dem da dette ligger i Androids grunnkonstruksjon.

Snodig... Det stemmer for DHD, men ikke for Defy+. Begge med Froyo...

Ellers, takk for tipset.

• 11 måneder senere...
Skrevet

Veldig enkelt på Sony Xperia V:

Trykk avknappen.

Får meny med valg mellom

-"Slå av"

-"Flymodus"

- "Ta skjermbilde"

samt ringetone av/vibrer/på

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive