Gå til innhold

Test: ZTE Tania


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+32asd4f

Nederst til venstre, ja. Trykker du på det ikonet, kommer det opp "sync status". Der er det liste over filer som synkroniseres til enheten, hvilke enheter som ikke ble overført osv. Til høyre for telefonen skal det stå hvilken fil som overføres nå. Der skal det stå når en fil konverteres.

I tillegg. Hvis du går til (i Zune) Settings - Device - Conversion settings, får du opp konverteringsinnstillinger for både musikk og video.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

the blue antilope: Når jeg trykker på telefonikonet bytter den bare visning til mitt eget bibliotek, mens den fortsetter med synkronisering i bakgrunnen.

 

Men! Dersom jeg går ut av filbiblioteket og tilbake til startskjermen - den skjermen som kun viser bilde av telefonen og navnet på den står det faktisk hva den driver med der.

 

Jeg kommer visst ikke noe lenger når det gjelder å velge hva som skal skje, dog.

 

Under settings kan jeg ikke velge Device, men Phone - og under det valget fins Conversion Settings. Der kan jeg sette noen vilkår for konvertering av lydfiler, men ingenting for video.

 

Det er et eget valg der for Pictures and Video, men den tar stort sett bare for seg hvilke filer som skal synkroniseres og til hvilken mappe på PC-en.

 

Bruker vi samme versjon av Zune? Den jeg kjører er lastet ned rett fra nett automatisk ved tilkobling av telefonen, men noen "About"-dialog var det heller ikke lett å finne her.

 

Zune er rett og slett ikke brukervennlig. Jeg har brukt omtrent det som fins av synkroniseringsprogramvare og mediestyring opp gjennom årene. Sonic Stage, iTunes, Media Monkey, WMP, Winamps mediestyring, forskjellige "lokale" varianter tilhørende Asono-utstyr, BlackBerry Desktop, Kies og enda flere jeg ikke kommer på. Av disse er det to som har vært vanskelige å finne frem i - Sonic Stage og Zune. BlackBerry Desktop er tidvis kranglete, men der er det ikke selve grensesnittet som er problemet.

 

At jeg rett og slett ikke finner frem i programvaren jeg bruker er forholdsvis sjelden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Aha. Zune HD var den siste enheten tilkoblet PC-en. så kanskje det er derfor jeg får opp Device og videoinnstillinger.

Men jeg er uenig i at Zune ikke er brukervennlig. Kanskje fordi jeg har brukt det i 5 år og kjenner det (så og si) inn og ut.

Men det får vi bare være uenige om :)

Forhåpentligvis er en bedre løsning tilgjengelig i Windows 8. For Zune er ikke perfekt, nei.

Lenke til kommentar
Jeg ligger iallfall unna mobiler som ikke har minnekortstøtte da man ikke har muligheten til å utvide minne om man ønsker det. Slik man bruker smartmobiler idag med sterkt økende multimedia etc. gjør att datamengden øker i ett tilsvarende stort tempo...

Min N8 blir både brukt som video/bildeavspiller via DLNA, lagringsmedia (USB OTG), samt som ett eget arkiv for en mengde multimedia, det er slik mange smartmobil brukes idag, rett og slett :cool:

Men igjen da.. det er ikke ALLE som bruker telefonen slik, men fortsatt vil ha det andre en smarttelefon tilbyr. 4GB holder f.eks utmerket som jobbtelefon.

Lenke til kommentar

Ligger ikke Lumia 710 i samme prisklasse og slår denne opp og ned og i mente?

 

Men ja til små filer fungerer det, men den type filer er da heller ikke noe problem å lagre lokalt på mobilen da de tar veldig liten lagringsplass, så det blir liksom litt meningsløst

 

Uenig, greit å slenge over en mappe bilder rett til skydrive, noen ebøker osv osv osv, og bare ta de ned på mobilen når du trenger de. Det faktum at bilder vises direkte fra skydrive på mobilen under Pictures er også et pluss.

 

Syntes skylagring er dritbra og at minnekort er oppskrytt ;) . Heller større lagringsminne på mobilen selv.

 

Såklart er ikke 3gb nok på langt nær, syntes 32gb bør være standarden selv, minimum, men absolutt ikke poengløst med dropbox/skydrive. I tillegg har jeg ingen problemer med å dra ned større filer fra skydrive/dropbox over mobilnettverket/wifi om jeg trenger det.

 

 

Hagenisse: men hvorfor velge ZTE Tania i stedet for Lumia 710 som slik jeg forstår er mye bedre på alle fronter, og... billigere/ca samme pris.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Og denne mobilen reklamerer Elkjøp og Lefdal som første siders stoff. :thumbdown:

Dette er laterlig!.

Er du blind?

 

Både Elkjøp og Lefdal har Lumia 800 på forsiden, greit å nevne at totalprisen er langt lavere enn laveste pris uten abb på nettet.

 

Tania er representert midt inni tilbudsavisene, så de som vil ha et dårligere og billigere alternativ kan velge det om de vil.

Lenke til kommentar
Se på Samsung Omnia 7 for eksempel. Deal.no selger denne til 2733,- uten abbonement.
Jaha (?). Har du en link for jeg finner den kun til 5900,-Men jeg er enig i at Tania er litt dyr. Nokia Lumia 710 er listet opp til 2.390,- hos dustin.no

Tydeligvis er Tek sin prisguide ikke til å stole på :p Omnia 7 linker til Omnia W, så ja det var selvfølgelig feil.

Lenke til kommentar

Og denne mobilen reklamerer Elkjøp og Lefdal som første siders stoff. :thumbdown:

Dette er laterlig!.

Er du blind?

 

Både Elkjøp og Lefdal har Lumia 800 på forsiden, greit å nevne at totalprisen er langt lavere enn laveste pris uten abb på nettet.

 

Tania er representert midt inni tilbudsavisene, så de som vil ha et dårligere og billigere alternativ kan velge det om de vil.

Uka før hadde de ZTE Tania på forsiden.

Lenke til kommentar

Tydeligvis er Tek sin prisguide ikke til å stole på :p Omnia 7 linker til Omnia W, så ja det var selvfølgelig feil.

www.prisjakt.no

 

Du kommer aldri til å bruke Tek sin prisguide igjen.

 

Enig, Prisjakt er bare helt genial, meget oversiktlig og fin tjeneste :)

 

For de som ikke allerede har den finnes den her for Belle:

 

http://store.ovi.com/content/113183?clickSource=search&pos=1

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...