Gå til innhold

Nec 1300 dvd brenner : firmware


Anbefalte innlegg

For en liten stund siden så kjøpte jeg meg nec brenneren, men som mange andre sier så er den sær på plater. Søkte litt i forumet og fant masse linker til hacked firmware. Problemet er bare at jeg ikke klarer å få lagt inn den nye firmwaren. lastet ned den bootcd til herrie.rpc1.org

Kjører den som beskrevet og skriver A:flash -sec -mas- -flash 106auto.bin. Da kommer det opp ei linje med nec blalbabla Firmware 512 og der stopper det

Han skriver at jeg bare må taste F3 helt til det går men gjør det det nei. Fikk en mil lang liste med abort, retry,fail osv.

 

Kan noen gi meg en god bruksanvisning på norsk hehehe så kansje jeg og klarer det.

 

Mvh Ole

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er pga. Princo 4X eg skal oppgradere.....

edit: også har eg ikke diskettstasjon

"Even now the firmware 1.06 accepts Princo 4x DVD-R and MPO 2.4x for writing,

our engineers have reported that the disc quality is awful (especially at outer area of the media)

and write error could be occured.

>We still not recommend to use Princo 4x. (also wont be added to recommend media list!)

>Customers should try slower speed(i.e. 2x) for better result."

Lenke til kommentar

Hørte at nec har lansert en ny firmware og at den skulle støtte princo men har lest litt i forumet til harrie at det er noen det ikke har funket for, men anyway

 

lagde en boot disket og tok backup. det gikk greit.

så skulle jeg flashe den

nec1x00a.exe -sec -mas -flash 106auto.bin

da fikk jeg : Error: Image size mismatsh

 

Hva er det som ikke stemmer da og hvordan kan jeg få fikset det ?

 

Ole

Lenke til kommentar
For en liten stund siden så kjøpte jeg meg nec brenneren, men som mange andre sier så er den sær på plater. Søkte litt i forumet og fant masse linker til hacked firmware. Problemet er bare at jeg ikke klarer å få lagt inn den nye firmwaren. lastet ned den bootcd til herrie.rpc1.org

Kjører den som beskrevet og skriver A:flash -sec -mas- -flash 106auto.bin. Da kommer det opp ei linje med nec blalbabla Firmware 512 og der stopper det

Han skriver at jeg bare må taste F3 helt til det går men gjør det det nei. Fikk en mil lang liste med abort, retry,fail osv.

 

Kan noen gi meg en god bruksanvisning på norsk hehehe så kansje jeg og klarer det.

 

Mvh Ole

 

Hei, fikk samme problemet med Herrie's ver. 1.05v8aut.bin. Dette er den firmwaren som gjør spilleren sonefri, ikke sant?

 

Prøv den firmwaren som er bergnet for sone2, husker ikke hva den heter lengre, men har ikke "aut" i fil-navnet. Den virker nok. La oss høre hvordan det gikk.

 

P:S Husk backup av org. firmware; fila skal bli på 6-700 kB.

 

mvh r.

Lenke til kommentar
Å jule kveld nå brenner den Memorex DVD - R platene. Gjenstår bare og se om de funker i stasjonær dvd spilleren min

 

Takk for hjelpen så lang folkens

 

Fikk brent en memorex dvd -r på 4x og fikk spilt den av på den stasjonære dvd spilleren i stua. Så Firmwaren til harrie gjorde jobben sin.

 

Brukte den 106auto.bin til å oppdatere firmwaren

Lenke til kommentar
har du huska å skifte til c: etter at du har boota fra cden til herrie?

 

brenneren låser seg hvis den står i a: mens du flasher.

stå i c: når du utfører flashecommandoen

 

 

./Arild

Som du kan lese Arild så har jeg greid å flashe dvd brenneren og fått det til å fungere bra. men jeg gjorde det ikke fra c: Gjorde det fra a:

Skjønner nå hvorfor jeg ikke fikk til å ta backup av orginal firmwaren hehe siden den ikke klarte å skrive til den brente cdromen. Men takk for at du sier i fra, etter som jeg har skjønt så er det andre som skal flashe også og får nyttige tips her.

 

Mvh

Ole

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...