Gå til innhold

bertoni vs dressman


Anbefalte innlegg

trenger en grei men billig dress kjapt. Er det noen forskjell i kvalitet mellom bertoni og dressman (bertoni er dyrere men dressene deres ser akkurat ut som de fra dressman)?

 

Eller bør jeg kjøpe en litt dyrere dress (kanskje fra Martinique? fant bukse og blazer på salg - totalt 2,5 tusen) hvis jeg vil at den skal vare?

Endret av Shushi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ålesund. Vi har de fleste kjede-butikker enten her eller på et stort kjøpesenter-område i nærområde kalt amfi Moa, så bare anbefal i vei! :)

 

Men jeg trenger egentlig mest å vite om dressman/bertoni dresser er OK og hva jeg bør se etter i en dress

Endret av Shushi
Lenke til kommentar

Ålesund. Vi har de fleste kjede-butikker enten her eller på et stort kjøpesenter-område i nærområde kalt amfi Moa, så bare anbefal i vei! :)

 

Men jeg trenger egentlig mest å vite om dressman/bertoni dresser er OK og hva jeg bør se etter i en dress

Undersøk Matinique dressene hos modo. Har tidligere handlet en og betalte vel om jeg ikke husker feil 3000,- for dressen med skjorte. Fin kvalitet og utrolig god passform. Ta turen innom dit og de vil hjelpe deg. Hyggelig betjening.

 

Ønsker du å legge litt mer penger i det kan du ta turen innom Chris (Moa Syd 1.etg ved elkjøp) eller Dahles (Moa Øst 1. etg). Er du rask kan du rekke siste rest av salget. Dahles hadde i alle fall en god del dresser på 50% for en ukes tid siden. Chris kjørte 50% på en rekke blazere og 30% på en rekke komplette dresser. Men om det er noe særlig utvalg igjen vet jeg desverre ikke.

 

Kan føre til at jeg ikke synes dressene på Bertoni er noe pene. Kvaliteten har jeg ikke særlig greie på, men det jeg har sett der inne har ikke vært sånn kjempetiltalende. Synes prisene er noe stive også i forhold til mer annerkjente produsenter.

 

Dressmann er et kapittel for seg selv. Passformen er dårlig og dressene er kjedelige. 95% svart og en betjening som jeg oppfatter som ulærte. Mer opptatt av å selge konfirmasjonsdresser og triste 17-mai plagg enn å selge herremote.

Endret av Mantoius
Lenke til kommentar

Ålesund. Vi har de fleste kjede-butikker enten her eller på et stort kjøpesenter-område i nærområde kalt amfi Moa, så bare anbefal i vei! :)

 

Men jeg trenger egentlig mest å vite om dressman/bertoni dresser er OK og hva jeg bør se etter i en dress

Undersøk Matinique dressene hos modo.........Fin kvalitet og utrolig god passform.

 

Det er kanskje å ta litt vel hardt i...

Lenke til kommentar

Det er bare å overse fkm- han har falt litt ut.

 

Martinique er helt OK, men det er en billig dress. Det fkm ikke forstår, er at ikke alle ønsker å bruke alle midlene i oljefondet på en dress. I din prisklasse kan du prøve å få tak i en dress fra Bruuns Bazaar, de er ofte greie. Du får ingen Ferarri for et par tusenlapper, men en dress i ren ull med et klassisk snitt får du for omtrent tre tusen kroner.

 

Det er egentlig litt morsomt, fkm, som vanligvis fremstår som dyktig innenfor dette, svarer bare med "Stønn" om det ikke har en prislapp på over 10.000, og er av et virkelig anerkjent merke. Passform er vel bare oppskrytt det.

Lenke til kommentar

Herregud....

 

Matinique har ikke "fin kvalitet" uansett hva du sier. Det er et billigmerke. Jeg beklager, men slik er det. Jeg begynner å blir dritt lei av at folk skal sutre og grine hver bidige gang noen kommer med et helt objektivt utsagn som ikke helt passer dem. Nei, du får ikke dresser i god kvalitet for et par tusen kroner i Norge, og jeg kommer da ffs ikke til å slutte å korrigere folk når de fremstiller det slik.

 

Jeg blir også jævlig irritert av resten av det latterlige innlegget ditt. "Alle midlene i oljefondet på dress"? "Stønn hvis ikke dressen koster over 10000"? Er du komplett tilbakestående? Jeg utfordrer deg til å finne et eneste innlegg jeg noen gang har skrevet hvor jeg baserer et utsagn på plaggets pris fremfor plaggets egenskaper. Hvis du faktisk hadde brukt tre hjerneceller hadde du kanskje forstått at innlegget mitt ikke hadde noe som helst med Bertonidresser i seg selv, men at det ble framstilt som dresser i god kvalitet. Det er det som sagt ikke, uansett hvor mye dere sutrer over det. Jeg kunne da ikke brydd meg mindre om hvilke merker folk har på dressene sine, og for min del kan de gjerne bruke 800 kr på Dressmann. Det jeg derimot reagerer på er når de kommer etter de har kjøpt drittdressen sin og påstår at kvaliteten er god. Nei, den er ikke det ffs. Jeg beklager, men sånn er det bare. Er det så noe galt med å kjøpe en dress som ikke har særlig god kvalitet? Nei, og det har jeg heller aldri sagt. Leseforståelse ftw.

 

Vi begynner øverst;

 

"Matinique har ikke "fin kvalitet" uansett hva du sier." - Jeg sier ikke det.

 

 

Så følger den vanlige MoV tiraden med personangrep, rapportert forresten, hvor man kan sile ut enkeltord, og få meningen i det hele; Finn eksempel hvor fkm anbefaler dyre dresser.

 

Det gidder jeg ikke, men er du uenig i påstanden at du i de fleste tilfeller anbefaler dresser som ansees som dyre av den gemene hop?

 

Som du kan lese i mitt noe mer innholdsrike innlegg, sier jeg at man ikke får noen super dress for 3000, men en helt OK en. En dress fra Bruuns Bazaar er ikke dårlig. Det finnes langt bedre, men den er ikke dårlig.

 

Du må moderere deg. Du har gått fra å være kritisk og direkte til å bare slenge dritt. Du informerer minimalt, og når du gjør det er det tynt fordelt i all drittslengingen din.

 

TS: Igjen, du bør legge deg på 3-4000 for å få en grei dress. Nei, den er ikke rå, helsyk eller dritdyr, men helt grei. Den er enkel, og har ingen dyre eller elegante løsninger, men den er grei nok.

Lenke til kommentar

^ Hæ? Man kan da vel si "stoffet var av fin kvalitet". Det må da være relativt synonymt med og like riktig som "god kvalitet"?

 

Og, Lima, så vidt jeg kan huske har fkm anbefalt suitsupply flere ganger, og en dress til 300$ er jo ikke spesielt dyrt. Mitt inntrykk er at fkm er god til å sammenlikne pris mot kvalitet, og anbefaler så ettersom hvilken prisklasse du ønsker.

 

edit: og fkm sa jo aldri noe om prisen på dressen, bare at kvaliteten var til å stønne av. Men jeg må la være å blande meg : p

Endret av DexterMorgan
Lenke til kommentar

Man kan si at stoffet er av fin kvalitet og gjøre seg forstått, men det er ikke korrekt.

 

Hos Bertoni får man vel omtrent det man kan forvente for 3000. Om det er et godt eller dårlig kjøp til den prisen aner jeg ikke, men en ting er klinkende klart: det er ikke en dress av god kvalitet. Det er ikke en god dress. En god dress er utrolig mye bedre og koster mye mer. Faktisk så mye mer at jeg tror det er uaktuelt å prøve å få TS til å kjøpe en skikkelig god dress i denne omgang. Men det går sikkert an å få bedre til prisen. Hva som er best av Bertoni og Bruuns Bazar osv aner jeg ikke.

Lenke til kommentar

Det gidder jeg ikke, men er du uenig i påstanden at du i de fleste tilfeller anbefaler dresser som ansees som dyre av den gemene hop?

 

Ja, det er jeg uenig i. Jeg anbefaler klær i den prisklassen folk spør etter. Det at du tror noe annet viser bare at du, som de fleste andre her inne, ikke er i stand til å faktisk lese det jeg skriver, men i stedet har en eller annen merkelig ide om at jeg bare anbefaler dyre klær og hater alt annet som pesten. Kom igjen, dokumenter det du sier om at jeg mener man må ha budsjett i oljefondklassen for å kjøpe dress og at jeg stønner over alt som er billigere enn 10 000. Hint: du kommer ikke til å greie det.

 

 

Den er enkel, og har ingen dyre eller elegante løsninger, men den er grei nok.

 

Dette er jo litt morsomt. Det eneste jeg sa i denne tråden før du kom med den lange tiraden din om at jeg bare anbefaler dresser i millionklassen var at det er å ta litt hardt i å si at Matinique har fin kvalitet. Du sier jo akkurat det samme selv her. Dobbeltmoralen lenge leve...

Lenke til kommentar

Mantoius sier Bertoni har fin kvalitet. Kvalitet er forøvrig god eller dårlig, ikke fin eller stygg.

Hehe jeg sa jeg ikke kunne uttale meg om bertoni. Rett og slett fordi dressene der aldri hat tiltalt meg nok til at jeg har handlet en dress der.

 

Det jeg sier er at jeg oppfatter ut i fra mitt kunnskapsnivå og det jeg kjenner til av dresser, at matinique er av OK kvalitet. Jeg har brukt dressen fra matinique en del og jeg har enda ikke noe å utsette på den. Sømmene virker solide og stoffet kjennes og føles behaglig. I tillegg passer denne dressen kroppen min bra - igjen ut i fra hva jeg har prøvd av andre dresser.

 

Jeg ser ingen grunn til å ikke handler dress fra matinique igjen. Har 2-3 kompiser som eier dress fra matinique og også de har ikke opplevd dårlig kvalitet, selv ved relativt hyppig bruk.

 

I tillegg spurte han om butikker på Amfi moa i Ålesund.

 

Mer enn det kan ikke jeg si...

Endret av Mantoius
Lenke til kommentar

Jeg sjekket ut MODO som du rådet med Mantonius, men jeg så ikke helt det spesielle med dressen der.. den så og var liksom nesten nøyaktig som vanlige Bertoni dresser - derfor jeg gikk for det billigere alternativ.

 

Dessuten så skal denne dressen brukes gjennom russeferinga og skoleavslutningen, ikke til jobb eller bryllup etc. Hvis det er noen eventuelt fine anledninger under unversitetstiden min så får jeg heller kjøpe meg noe fra et designermerke.

 

 

 

Forøvrig hva er det som skiller en god dress fra de dårlige? Alle dressene i 2500-6000 prisklassen er jo sydd i Kina med bomull som råmateriale, så jeg antar at de er rimelig like alle sammen. Hva er det spesielle med de i 10 000 klassen? Er det fordi de blir sydd med italienske symaskiner og ikke kinesiske?

Endret av Shushi
Lenke til kommentar

En dress er en dress. Visuelt sett, fra avstand, vil nok dresser en dress fra Bertoni og en dress fra Corneliani se like ut. Men kommer du nærme vil du se forskjellene. Sømmer, knapper, stoffet, og små detaljer.

I tillegg til at en dyrere dress vil holde formen mye lengre, samtidig som den hele dressen generelt er av bedre kvalitet.

 

Men skal dressen brukes til russefeiring som du nevner, ville jeg ikke gått for noe dyrt jeg heller.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...