Gå til innhold

Microsoft Flight inn for landing (PC)


Anbefalte innlegg

En ting er helt klart. Dette er ingen simulator. Jeg hadde en god mistanke om at det var nettopp dette som ville komme til å skje. Ingen ATC, andre fly, og egentlig ingen komersielle fly i det hele tatt. Så utrolig trist.

Dette var bedrøvelig å lese. Hva slags kilder har du på dette?

 

Det var en periode meningen fra MS sin side å utgi en SDK og la tredjeparter selge addons gjennom MS, men alle planene ble skrapet. Nå er de oppsatt på å være eneste tilbyder av innhold og definitivt ikke mod-vennlig.

Det er mer modvennlig enn mange andre spill der ute, som f.eks. DCS-serien til Eagle Dynamics, hvor mods er svært vanskelig å få til.

 

Lurer på om det kommer til å bli en like stor lagfest som FSX er

FSX var beregnet på maskiner ca. 3 generasjoner fram i tid når spillet ble sluppet. I dag kjører FSX helt fint hos meg, sammenlignet med andre spill, og hvis du har de rette addonsene får du mye bedre grafikk enn det som er stock i FSX med like gode/bedre framerates.

 

I tillegg lanserer Microsoft to ekstrapakker til spillet ved lansering. Den ene heter Hawaiian Adventure Pack, og legger inn resten av øyene i øygruppa. Dette betyr hundrevis av ekstra kvadratkilometer å utforske

 

Ja, wow. I FSX kunne man fly over hele verden.

Man kunne fly i hele verden, men meshen, teksturene, urbane områder, etc, var helt forferdelig dårlig. I stedet satser MS på at mer utviklingstid blir satt inn i å bygge svært gode, nøyaktige, og vakre områder, selv om de er mindre. Jeg tipper at både MS og tredjepartsutviklere til slutt kommer til å dekke hele verden med utvidelser som er minst like gode som Hawaii-sceneriet til MS.

 

FSX, med Bringeland flyplass i bakgrunnen, på vei over vestlandsfjellene til Førde. ~60 FPS. Når man klarer dette i FSX, kan man klare hva som helst i Flight, har nå jeg trua på.

post-89409-0-90818100-1329179219_thumb.jpg

 

Nå har ikke jeg prøvd den pakka og det er en liten stund si FSX også ( noen år pga at jeg rett og slett ikke har hatt pc til det). Men FSX tok meg ihvertfall med storm selv om jeg kjørte det på røte grafikk. Det var noe magisk med det å fly rundt ilag med venner over nettet.

Husker tilbake til gamle dager hvor jeg drev med FS 95 eller hva den het. Siden da har spillet sakte, pga lang utviklingstid, men sikkert tatt store steg framover. Det har alltid vært spennende å se hva det neste kom til å inneholde og hvordan det kom til å se ut.

Etter det jeg har lest til nå ihvertfall virker det meir som om de har sått stille eller tatt flere steg tilbake innen flight simulering. Hvorfor slytte med en fantastisk serie for å starte helt fra scratch? Jeg har vanskelig for å tro at fysikken i den nye simulatoren er revolusjonerende mye bedre ifht FSX og det var etter min mening omtrent det eneste forbedringspotensialet jeg såg.

Andre tanker om det?

Det er veldig mange gode ting ved å videreutvikle gammel kode, hvor den største fordelen er bakoverkompitabilitet for moddere. Når det er sagt, er svært mye av koden i FSX bygget på utgammel kode, og hvis de begynner fra scratch kan de benytte seg av svært mange nyvinninger som ikke ville vært mulig om de hadde fortsatt med FS-koden. Benyttelse av den siste grafikkortteknologien er sannsynligvis en av de største fordelene de har. (FSX bruker nesten ikke grafikkortet, nesten bare prosessor.)

 

Tragisk for oss som faktisk setter pris på skikkelig flightsim at dette ligger an til å bli en ren arcadegreie. At de ikke har cockpit modellert på mustangen er jo en skam! Helt tullete at det ikke blir muligheten for modifiseringer heller, da modmiljøet til de tidligere flysimene fra MS er gigantiske.

 

Skal ikke si noe helt sikkert før jeg får prøvd det selv, men jeg tror nok jeg holder meg til FSX, gitt. Har det forøvrig mye moro med ACS Warthog nå for tiden også, selvom det er en ganske så bratt læringskurve der, hehe.

Jeg er fullstendig for hardcore simulering, men ærlig talt, var Mustangen i FSX så mye bedre? Virtual-cockpiten i alle stock-flyene i FSX sugde, og det er derfor du vil kjøpe fly som f.eks. NGX-en. ;) Noe jeg kommer til å gjøre uansett i Flight. Om du spiller DCS-serien nå kan du jo også glede deg til DCS: P-51D Mustang! ;)

 

Såklart kan dere ikke modde spillet. Er helt tullete at dere trodde der kom til å være en mulighet for det. Microsoft vil tjene penger på DLCer, ikke ha andre til å lage det samme for dere gratis.

Og hvem tror du DLC-ene blir utviklet av? Med Flight kommer sannsynligvis tonnevis av nåværende tredjepartsutviklere til å selge produktene sine gjennom marketplace, i steden for egne sider som flight1.com og aerosoft.com. Alt på ett sted - og det kommer til å gagne alle parter, også spilleren. Det kommer også til å gjøre det vanskeligere for piratkopiering av addons.

Endret av LostOblivion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En ting er helt klart. Dette er ingen simulator. Jeg hadde en god mistanke om at det var nettopp dette som ville komme til å skje. Ingen ATC, andre fly, og egentlig ingen komersielle fly i det hele tatt. Så utrolig trist.

Dette var bedrøvelig å lese. Hva slags kilder har du på dette?

 

Er bare å sette to og to sammen. Microsoft har gjort det klart at de styrer alle addons, og store tilydere av addons til FSX som eksempelvis PMDG har annonsert at de vil holde seg til FSX og mest sannsynlig gå over til X-plane.

 

Det er mer modvennlig enn mange andre spill der ute, som f.eks. DCS-serien til Eagle Dynamics, hvor mods er svært vanskelig å få til.

 

Microsoft Flight er ikke modvennlig i det hele tatt. Eneste måten addons kan komme til Microsoft Flight er en enten om Microsoft selv utvikler dem, eventuelt betaler andre for å utvikle dem for Microsoft. Det er ikke noe SDK eller interface for deg og meg som gjør det mulig å lage mods.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er det ute nå? Får vel prøve det da, blir morsomt å se hvor realistisk det er.

Har ikke akkurat kjempeforventninger.

 

Edit: Huff, må jeg installere games for windows klienten? Begynner å bli drittlei av at spillselskaper prakker på deg softwaren deres for å i det hele tatt få spille. (EA med Origin osv)

Endret av Apox
Lenke til kommentar

Det var Hawx, bare for sivilflyving. Hva faen er det MS har drevet på med i 6 år...desverre er dette en trend som bare fortsetter til det værre--at spillutviklere som i utgangspunktet hadde spill som kan sies å være "vanskelig" settes i en boks av sponsoren, og velger å lage spill som heller appelerer til mainstream-spillere. MS vil selge addons via Marketplace, men de eneste som er interessert i nye flyplasser, mer realistiske fly, etc, er hardcore sim-entusiaster, og det finnes ingen av de som spiller Flight. Patetisk!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...