Gå til innhold

Savner foto-relaterte artikkler!


Anbefalte innlegg

Har i fleire år vore ganske fast besøkande på www.akam.no, men no den siste tida har sida tapt seg. Bortsett frå månadstrådane og tilhørande artikklar, så handler alle artikklane om utstyrsnyheter, tester, konkuranser og konkurser!

 

Når kjem det ein artikkel som handler om det å faktisk ta bilete?

Foto-interessa mi handler meir om å ta bilete enn å ha det nyaste utstyret, så håper det kjem til å komme noko nytt snart. Sjekka for eit par veke sida, og da skulle vi tilbake til oktober eller noko sann for å finne en artikkel om fotografering.

 

(Og ja; eg kjenner til arkivet, men dei fleste artikklane der har vore publisert både ein og to gangar frå før)

Endret av Kaksa
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har i fleire år vore ganske fast besøkande på www.akam.no, men no den siste tida har sida tapt seg. Bortsett frå månadstrådane og tilhørande artikklar, så handler alle artikklane om utstyrsnyheter, tester, konkuranser og konkurser!

 

Når kjem det ein artikkel som handler om det å faktisk ta bilete?

Foto-interessa mi handler meir om å ta bilete enn å ha det nyaste utstyret, så håper det kjem til å komme noko nytt snart. Sjekka for eit par veke sida, og da skulle vi tilbake til oktober eller noko sann for å finne en artikkel om fotografering.

 

(Og ja; eg kjenner til arkivet, men dei fleste artikklane der har vore publisert både ein og to gangar frå før)

Ser enn der slike artikler er samlet, under fanen Guider, så er siste artikkel fra 8.oktober 2011! Enig i at denne siden av fotointeressen ikke er godt nok ivaretatt, iallefall ikke de siste 4 måneder...(mulig det har en sammenheng med diverse relatert til sammenslåingen av "digit/akam", selv om dette egentlig ikke burde legge en demper på det rent redaksjonelle)..... :hmm:

Endret av smort1
Lenke til kommentar

Tror det har med den misforståtte politikken til eierene (NB! ikke redaksjonen og de få medarbeiderne som er ansatt). I sin higen etter å spare på kostnadene, så har de kastet ut babyen med badevannet... Istedet for å ha en stab med dyktige skribenter baserer de seg på frilansere, og ettersom de betaler peanøtter for artiklene, så blir det langt mellom de gode dyptløyende artiklene.

 

Og så lurer de på hvorfor folk finner seg andre steder å være.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Selv om det er jeg som er (konstituert) fagredaktør, så betyr det dessverre ikke at jeg alltid bestemmer hva som skal skrives og publiseres på Akam. Dessverre er det slik at vi pålegges en del ting, og i tillegg har vi begrenset med kapasitet, og derfor av ren nødvendighet må konsentrere de ressursene på det som tross alt er kjernestoffet vårt, dvs fotoutstyr.

 

Det betyr ikke at det ikke blir stoff om fotografering her fra tid til annen, men at det i stor grad må gjøres når vi en gang i blant har ledig tid, eller når det er andre spesielle ting på gang.

 

Akam hadde for noen år siden tre hele stillinger i tillegg til frilansere. Nå er vi én. Det må nødvendigvis gå ut over noe, og min jobb er oftest å sørge for at det går ut over minst mulig, heller enn å finne på kule ting å gjøre.

 

Jeg tok over som fagredaktør på betingelse av at jeg fikk konsentrere meg om å øke kvaliteten på Akam, heller enn å tenke lesertall og klikk. Får jeg ikke det, finner jeg meg noe annet å drive med.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Sitat:

"...., og derfor av ren nødvendighet må konsentrere de ressursene på det som tross alt er kjernestoffet vårt, dvs fotoutstyr."

 

Er dette å forstå slik at fotografering faktisk ikkje er eit av kjerneområda til akam.no?

At vi faktisk berre har blitt bortskjemt med gode artikkler tidlegare?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...