Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Er det noen leger her?!?


Meesjol

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper noen med kunnskaper kan svare meg på dette spørsmålet :) Veldig viktig for meg at jeg får et svar som kan berolige meg.

 

-Voltaren 500 mg (3 ganger daglig i 7-14 dager, også ved behov)

-Naproxen 500 mg (1-2 ganger daglig ved behov)

-Ibux 800 mg - 1,2g (ved behov, sammen med 1 g Paracet)

 

Jeg synes synd på kroppen din.

Lenke til kommentar

Legen har nok rett. Er en grunn til at halsbrann på engelsk heter heartburn. Smertene kan være ganske like i hvor de rammer, men typisk vil et magesår gi en mer verkende, sugende, brennende følelse, mens et hjerteinfarkt gir en trykkende, klemmende smerte. Medisinene du har brukt mot tennisalbuer er sterkt disponerende for magesår ved lengre bruk. Et hjerteinfarkt gir ikke smerter ved trykk slik du fikk da legen undersøkte magen din. Han trykket rett ned mot magesekken din, og det var da du kjente en sterk smerte. Studien fra Trondheim er basert på "sykehistorie alene", mens her har legen også gjort en klinisk undersøkelse av deg og feilprosenten vil derfor være langt, langt mindre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg anbefaler deg å spørre

her!

Jeg tror legevaktlegens vurdering er særdeles mye bedre enn hva du kan få noe sted på internett. Er du usikker, bør du kontakte fastlegen din eller få en ny vurdering ved legevakten!

 

On topic: Disse smertene er overveiende sannsynlig muskulære. Det du beskrive passer dårlig med både hjerte- og lungerelaterte smerter. (Dette er dog en internettvurdering som du ikke kan stile på!)

 

Mvh Jultomen :)

Lenke til kommentar

Er ikke mye vits i å synes synd på seg selv.. Hadde jeg kunne valgt å ikke ha det slik ville jeg valgt det fram for alt i verden :)

Poenget hans var vel ikke hvordan du har det, men hvilke medisiner du tar. Du tar (etter min mening) alt for mye betennelsesdempende. Et under at du ikke har fått magesår for lenge siden, hvis du har tatt dette i 10 måneder. Dessuten sløvt av legen din at du har fått Voltaren for langtidsbruk uten å få syredempende.

 

Voltaren/Naproxen for stram muskulatur er bare tull. Muskulaturen blir ikke noe løsere av å redusere en eventuell betennelse. Det er like bra med vanlige smertestillende (dvs. opiater) og/eller muskelavslappende. I tillegg slipper du magesår og hjerteinnfarkt.

 

Postet av anonym: 3f22373b3b1beff035c880f5463e0a4e

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler deg å spørre

her!

Jeg tror legevaktlegens vurdering er særdeles mye bedre enn hva du kan få noe sted på internett. Er du usikker, bør du kontakte fastlegen din eller få en ny vurdering ved legevakten!

 

On topic: Disse smertene er overveiende sannsynlig muskulære. Det du beskrive passer dårlig med både hjerte- og lungerelaterte smerter. (Dette er dog en internettvurdering som du ikke kan stile på!)

 

Mvh Jultomen :)

Man får hjelp der av de som kan faget sitt :)

Jeg har prøvd selv og jeg fikk hjelp og mange gode råd!

 

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler deg å spørre

her!

Jeg tror legevaktlegens vurdering er særdeles mye bedre enn hva du kan få noe sted på internett. Er du usikker, bør du kontakte fastlegen din eller få en ny vurdering ved legevakten!

 

On topic: Disse smertene er overveiende sannsynlig muskulære. Det du beskrive passer dårlig med både hjerte- og lungerelaterte smerter. (Dette er dog en internettvurdering som du ikke kan stile på!)

 

Mvh Jultomen :)

Man får hjelp der av de som kan faget sitt :)

Jeg har prøvd selv og jeg fikk hjelp og mange gode råd!

Ja de virker veldig proffe tippe de sitter og leser mye på forum slik Diskusjon.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...