Gå til innhold

Erfaring med Novoferm?


Anbefalte innlegg

Skal handle 3 stk. garasjeporter med åpner og har fått et tilbud på Novoferm porter med Novoport åpnersystem. Kjenner lite til portene/systemet og har derfor to spørsmål:

1. Noen erfaringer med kvaliteten til Novoferm (ISO20)?

2. Novoport åpnere er integrert i sidesporet til porten, er dette like bra som vanlige åpnere som er montert i taket?

 

Setter stor pris på erfaringer og kommentarer (se linker for detaljer)!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

En kjapp googling viser at de er populære blandt mange portleverandører og regner med det gis 5 års reklamasjon uansett. En garasjeport er ganske tung, og ville tro at man fikk en voldsom skjevbelastning med trekk på kun en side men de har vel en kompensasjon for det av noe slag.

 

En annen ting er vel at med motor integrert i skinner kan det være dyrere og vanskeligere å utføre vedlikehold. Skades en skinne kan det bli mer omfattende å skifte den ut. Videre vil jo et tradisjonelt takmontert drivverk ofte inkludere lys og slikt.

Lenke til kommentar

En kjapp googling viser at de er populære blandt mange portleverandører og regner med det gis 5 års reklamasjon uansett. En garasjeport er ganske tung, og ville tro at man fikk en voldsom skjevbelastning med trekk på kun en side men de har vel en kompensasjon for det av noe slag.

 

En annen ting er vel at med motor integrert i skinner kan det være dyrere og vanskeligere å utføre vedlikehold. Skades en skinne kan det bli mer omfattende å skifte den ut. Videre vil jo et tradisjonelt takmontert drivverk ofte inkludere lys og slikt.

 

Hei og takk for raskt svar Ankh!

 

Ja, jeg tenkte også på det med å skjevbelastning + service. Jeg har kikket rundt og fant ikke denne løsningen andre steder; derfor er jeg nysgjerrig. Som vi ser av linken er det lys "og slikt" på sidemontert løsning også. Dette med garanti/reklamasjon er jo gitt uansett. Godt å se at du påpeker at Novoferm er populære blant portleverandører, det betyr jo at det er nogelunde solide saker sider ingen leverandører liker reklamasjoner..

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Pleier å google navnet og problem, problems, dårlig osv for å se om det ligger negative brukererfaringer men det dukket ikke opp noe som jeg fant ihvertfall. Har kun vært med å montere en port av et annet merke. Overraskende mange deler, men fikk med en erfaren snekker som satt opp selve porten. Portåpneren ble vel kjøpt utenom mener jeg. Tradisjonell man monterte i taket. Kjede som dro i porten og satt noen pinner i kjedet som traff endebrytere slik at porten startet og stoppet i riktig posisjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...