Gå til innhold

Softfilter til portrett?


Anbefalte innlegg

Er det mange av dere som bruker softfilter for å gjøre portrettbildene mykere eller er dette lite brukt?

Kan dette eventuelt gjøres like bra i et redigeringsprogram?

 

Kikker litt på softfilter for baby-fotografering. Det står fx4, noen med erfaringer omkring dette?

Endret av d90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker stort sett passe stor blenderåpning for å dose ut bakgrunn så mye som mulig, også bruker jeg Portraiture plugin for å gi mer glød og fjerne urenheter i ansiktet, der kan man også sette softness.

 

Hvis det er slik for form "mykhet" du er på jakt etter eller ikke får du avgjøre,legger ved et superkjapt eksempel med et bilde fra google, type 1 minutt jobb.

istock_000005450596medium.jpg

Lenke til kommentar

Ville aldri satt på ett filter på ett objektiv om jeg fikk betalt for det. Tar alltid dette i etterbehandling.

 

Ikkje ein gong eit porlariseringsfilter? Det må då spare enormt med etterarbeid å bruke det når ein tar bilete av t.d. vatn samanlikna med å gjere det i etterhandsaming? Fjernar refleksar osv.

 

Got one ! Aldri brukt men så tar jeg veldig lite bilder av vann, men er selvsagt klar over hvor effektivt ett sånt er på riktig type motiver.

 

Var uklart nok effektfilter jeg burde fått fram selvsagt.

Lenke til kommentar

 

Got one ! Aldri brukt men så tar jeg veldig lite bilder av vann, men er selvsagt klar over hvor effektivt ett sånt er på riktig type motiver.

 

Var uklart nok effektfilter jeg burde fått fram selvsagt.

 

Då er eg einig. I etterhandsaminga kan ei bestemme etterpå kva effekt som passar best, om ein brukar eit filter er det kjipt om ein ser at effekten ikkje passa i det heile tatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...