Gå til innhold

Installere Windows XP på Thin Client T5530 - mulig?


Anbefalte innlegg

Vil installere Windows XP av noen form på min Thin Client T5530, men finner lite guider for dette på nett.

 

Har noen her prøvd det før? Jeg har en rekke USB minnepenner jeg vil prøve som lagringsplass på thin client'en, spesielt siden den har 6 integrerte usb poorter.

 

Har så langt prøvd å lage en lite XP versjon, men thin client'en booter ikke fra USB stick'en overhodet. Jeg har lest at det skal gå på T5530, da flere nevner XPe og XP generelt med T5530 og T5520.

 

Har satt BIOS prioritering til USB=>flash=>PXE , og når jeg har en 16gb stick tilkoblet men uten OS på, sier maskinen "Remove disks or other media. Press any key to restart" , så det virker som maskinen klarer å lese min 16gb stick. Men for å få XP installasjon til å fungere ifra USB stick har jeg forstått det er en grense på 2GB, så jeg har prøvd installeringen ifra en rekke 2GB enheter (både flash stick og microsd-adapter).

 

Men ingenting virker.

 

Har noen noe tips å komme med? Jeg innser at maskinen er gammel, men vil gjerne prøve å få dette til, om det er mulig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei.Dette vil ikke funke slik jeg leser det.

XP kan ikke installeres "til" en USB tilkoplet disk.

Dvs du får installert men windows XP installasjonen klarer ikke å boote fra USB.

Eneste unntaket er windows PE eller mini os basert på PE (BartPE etc).

PE = Preinstallasion Enviroment. Kjører egen kernel og miljø (begrenset).

Lenke til kommentar

Jupp, har også prøvd å regge meg der for å spørre om hjelp, men det virker som forumet er stengt eller noe. Ingen aktivitet der på 6 mnder.

 

De guidene de har der gjelder Thin Client 5770 og oppover. Som visstnok fungerer mere som en vanlig pc, og dermed xp fungerer uten videre.

 

Min versjon 5330 har bios, og jeg har klart å få den til å boote winxp installasjon ifra USB stick, men den klarer hverken å formatere eller installere noen filer til usb stick/sd kort.

 

Jeg skulle gjerne fått dette her til. Vil det gå med ekstern usb harddisk?

 

Er det noen måte å lage en xp installasjon som bare er på 64meg? Men som har net framework og vanlige programmer på usb stick?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei...jeg har ikke denne versjonen, men en nyere....

Var inne og tittet på SPECS på kortet,

og det det er jo faktisk en DoM 64MB i en standart 44pin IDE kontakt.

Så lenge ikke BIOSen er "forkrøpla", skulle det være mulig å sette inn en IDE disk eller adapter for CF kort.

Og i teorien skulle det også være plass på kanalen til en CD/DVD rom....

Så at det var en Transmeta Crusoe CPU på denne (533MHz) er ikke helt XP vennlig

Hadde jeg vært deg, skulle jeg nok ha slimma ned den XP plata med nLite

Eller tatt en titt på Piratebay.org ----> søk -----> XP rabbit edition

Og det finnes programmer for å installere til samme disk som man starter installasjonen fra...

Jeg husker bare ikke hva de heter.....:(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...