Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg er så jævlig feig! (mobbing)


Anbefalte innlegg

Det er nok dessverre ikke så uvanlig det du gjorde, få som tør å stå opp mot mobbing, det være seg mot seg selv eller andre. Du gikk og spurte hvordan det gikk i etterkant, noe jeg tror få ville gjort, det skal du ha skryt for.

 

Om du skulle finne deg i en lignende situasjon senere, så husk at mobbere er feige vesener. Hvis du er på et offentlig sted midt på dagen og noen blir mobbet, kan det å reise seg opp og si "Hei! La den jenta være!" eller lignende med kraftig og bestemt stemme være nok. Hvis mobberne er mange kan de nok komme bort til deg å prøve å tøffe seg, men vold vil det nok aldri utvikle seg til. Bare vær autoritær, så vil de nok fornærme mora di og gå sin vei. Etterpå går du bort og spør hvordan det går med den som blir mobbet, og vedkommende vil se på deg som en helt :thumbup:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok dessverre ikke så uvanlig det du gjorde, få som tør å stå opp mot mobbing, det være seg mot seg selv eller andre. Du gikk og spurte hvordan det gikk i etterkant, noe jeg tror få ville gjort, det skal du ha skryt for.

 

Om du skulle finne deg i en lignende situasjon senere, så husk at mobbere er feige vesener. Hvis du er på et offentlig sted midt på dagen og noen blir mobbet, kan det å reise seg opp og si "Hei! La den jenta være!" eller lignende med kraftig og bestemt stemme være nok. Hvis mobberne er mange kan de nok komme bort til deg å prøve å tøffe seg, men vold vil det nok aldri utvikle seg til. Bare vær autoritær, så vil de nok fornærme mora di og gå sin vei. Etterpå går du bort og spør hvordan det går med den som blir mobbet, og vedkommende vil se på deg som en helt :thumbup:

 

Jepp, typisk beskyttelese. " Å er du tøff å beskytter kjæresten din? Tok morra di igår forresten..! " Typisk redd mobber settning, haha :cool:

 

Nei, jeg har ikke blitt mobbet, men ja jeg veit jo hvordan folk beskytter seg når de skjønner at de gjorde noe de ikke skulle gjort.

Endret av SLi
Lenke til kommentar

For meg så virker dette mer som tøysing fra guttas sin side, ettersom du sier "sier masse rart til henne og ler". akkurat det med å dra ut kontakten fra pcn var unødvendig, men jeg ser ikke noe veldig støtende som går i kategorien mobbing. om det så har hendt flere ganger er det en annen sak, og for å være helt ærlig tror jeg du tolket denne situasjonen litt verre enn det egentlig var. De kjente tydeligvis hverandre fra før av, og hva som forårsaket ertingen vet vi jo ikke. I hvert fall så synes jeg det var hyggelig at du tok kontakt med henne, og jeg har ingen respekt for mobbere bare så det er sagt.

 

TØYSING??? :scared: mobbing er jo fra mobbernes side bare "tøysing". det var absolutt ikke tøysing, de lo fordi hun ikke likte det. De syns det var gøy å plage henne. om det har hendt flere ganger vet jeg ikke men det var uansett ikke noe snilt gjort. jeg tolket den ikke værre, hun ble så lei av dem at hun satt seg et annet sted og tilogmed da ropte de og lo.

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke det høres direkte fælt ut dersom det var et engangstilfelle.

Kanskje de egentlig er venner men gun gikk på en smell og dermed ble ertet av kamerater?

I så fall hadde det vært ekstremt rart om du hoppa inn og ba dem gi seg.

 

Om dette er en jente som blir mobbet ofte kunne hun nok trengt at du ba dem gi seg - men jeg vil ikke si du er feig.

De aller færreste hadde sagt noe, og et fåtall hadde spurt henne om det gikk bra.

 

Kudos

Endret av Jofred
Lenke til kommentar

Det er nok dessverre ikke så uvanlig det du gjorde, få som tør å stå opp mot mobbing, det være seg mot seg selv eller andre. Du gikk og spurte hvordan det gikk i etterkant, noe jeg tror få ville gjort, det skal du ha skryt for.

 

Om du skulle finne deg i en lignende situasjon senere, så husk at mobbere er feige vesener. Hvis du er på et offentlig sted midt på dagen og noen blir mobbet, kan det å reise seg opp og si "Hei! La den jenta være!" eller lignende med kraftig og bestemt stemme være nok. Hvis mobberne er mange kan de nok komme bort til deg å prøve å tøffe seg, men vold vil det nok aldri utvikle seg til. Bare vær autoritær, så vil de nok fornærme mora di og gå sin vei. Etterpå går du bort og spør hvordan det går med den som blir mobbet, og vedkommende vil se på deg som en helt :thumbup:

 

det burde jeg gjøre men mest sannsynlig blir det bare ord. problemet med det på vgs er at guttene er store, det er litt skummelt de ser så voksne ut. på ungdomsskolen sa jeg imot en som prøvde å mobbe vennina mi men han var liten

Endret av Misamisa
Lenke til kommentar

En gang jeg var på vei hjem fra bestemor satt jeg i ett busskur sammen med en jente. Etter hvert kom det også to gutter som stillte seg fremfor henne. Jeg var 15, og de tre var kanskje ett år eller to mindre. I starten ignorerte jeg dem, men etter hvert ble jeg bare mer og mer pissed på dem siden de sto å irriterte og plaget henne med kommentarer om sminken hennes, og andre ting hun tydeligvis ble ganske fornærmet av. Til slutt sa jeg att de kunne enten prøve seg på meg, eller bare dra seg til hel**** bort. Endte med det siste, og angrer ikke ett sekund på att jeg sa det til dem. For noen drittsekker. :mad:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg synes ikke det høres direkte fælt ut dersom det var et engangstilfelle.

Kanskje de egentlig er venner men gun gikk på en smell og dermed ble ertet av kamerater?

I så fall hadde det vært ekstremt rart om du hoppa inn og ba dem gi seg.

 

Om dette er en jente som blir mobbet ofte kunne hun nok trengt at du ba dem gi seg - men jeg vil ikke si du er feig.

De aller færreste hadde sagt noe, og et fåtall hadde spurt henne om det gikk bra.

 

Kudos

 

nei. de var ikke venner. jeg så det med mine egne øyne. de satt seg tett inntil henne på hver sin side bare for å mobbe henne. jeg vurderte om jeg skulle si fra til voksen om det eller noe men vet ikke om de pleier plage henne og har aldri sett de før så vanskjelig. men hvis jeg ser det igjen vurderer jeg det ass. vet er så feigt ingen tør :/ men de var skikkelig store omg men ingen unskyldning

Lenke til kommentar

En gang jeg var på vei hjem fra bestemor satt jeg i ett busskur sammen med en jente. Etter hvert kom det også to gutter som stillte seg fremfor henne. Jeg var 15, og de tre var kanskje ett år eller to mindre. I starten ignorerte jeg dem, men etter hvert ble jeg bare mer og mer pissed på dem siden de sto å irriterte og plaget henne med kommentarer om sminken hennes, og andre ting hun tydeligvis ble ganske fornærmet av. Til slutt sa jeg att de kunne enten prøve seg på meg, eller bare dra seg til hel**** bort. Endte med det siste, og angrer ikke ett sekund på att jeg sa det til dem. For noen drittsekker. :mad:

 

Oy du er en helt :D burde være fler som deg

 

Er trådstarter en jente eller en gutt?

 

jente , hadde jeg vært gutt hadde jeg ikke vært redd størrelen o.o

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15

jente , hadde jeg vært gutt hadde jeg ikke vært redd størrelen o.o

 

Det hadde vært verre om du var gutt. Velger du å gå imot de som mobber venninna di, tror jeg ikke de hadde gjort deg så mye. Hadde du derimot vært gutt kunne det sett annerledes ut.

 

 

Det beste er jo egentlig å ignorere dem.

Lenke til kommentar

jente , hadde jeg vært gutt hadde jeg ikke vært redd størrelen o.o

 

Det hadde vært verre om du var gutt. Velger du å gå imot de som mobber venninna di, tror jeg ikke de hadde gjort deg så mye. Hadde du derimot vært gutt kunne det sett annerledes ut.

 

 

Det beste er jo egentlig å ignorere dem.

Tro meg, det hjelper ikke. Hvis du skal få gjort no med det: Ta igjen! Finn den som er ansvarlig å ta igjen! Samle noen folk, hvis du ikke får det så venter du til han går på dass eller er aleine et sted og stabb han, klin til han med no hardt, eller gjør no overaskende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

jente , hadde jeg vært gutt hadde jeg ikke vært redd størrelen o.o

 

Det hadde vært verre om du var gutt. Velger du å gå imot de som mobber venninna di, tror jeg ikke de hadde gjort deg så mye. Hadde du derimot vært gutt kunne det sett annerledes ut.

 

 

Det beste er jo egentlig å ignorere dem.

 

greia er at jeg kjenner ingen av dem, ikke jenta eller guttene. hm kanskje, men hvorfor hadde det vært verre å være gutt? syns ignorering egentlig er det dummeste for da virker det som ingen bryr seg

Lenke til kommentar

Det kan gjøre vondt værre - tenk også på det.

Dersom du er gutt er det selvsagt mulig at de blir fysiske, men det er en vesentlig mindre sjanse for dette om du er jente.

 

Min egen oppfattning er at det krever en person med "litt" popularitet for at det skal tas serriøst.

Men de med "litt" populæritet vil ikke blande seg inn, da det ofte er venner av dem som er mobbere.

 

Jeg har vært i _en_ linkende situasjon selv og jeg angrer vanvittig på at jeg ikke ordla meg annerledes.

 

Men dette er alltid problemet - Alle er redde for å gjøre noe galt.

Sjansen for slagsmål eller lignende er forsvinnende liten (i alle der jeg gikk på skole).

Det værste som kan skje er at de mobber deg også.

Endret av Jofred
Lenke til kommentar

jente , hadde jeg vært gutt hadde jeg ikke vært redd størrelen o.o

 

Det hadde vært verre om du var gutt. Velger du å gå imot de som mobber venninna di, tror jeg ikke de hadde gjort deg så mye. Hadde du derimot vært gutt kunne det sett annerledes ut.

 

 

Det beste er jo egentlig å ignorere dem.

Tro meg, det hjelper ikke. Hvis du skal få gjort no med det: Ta igjen! Finn den som er ansvarlig å ta igjen! Samle noen folk, hvis du ikke får det så venter du til han går på dass eller er aleine et sted og stabb han, klin til han med no hardt, eller gjør no overaskende.

 

haha :thumbup:

Lenke til kommentar

jente , hadde jeg vært gutt hadde jeg ikke vært redd størrelen o.o

 

Det hadde vært verre om du var gutt. Velger du å gå imot de som mobber venninna di, tror jeg ikke de hadde gjort deg så mye. Hadde du derimot vært gutt kunne det sett annerledes ut.

 

 

Det beste er jo egentlig å ignorere dem.

Tro meg, det hjelper ikke. Hvis du skal få gjort no med det: Ta igjen! Finn den som er ansvarlig å ta igjen! Samle noen folk, hvis du ikke får det så venter du til han går på dass eller er aleine et sted og stabb han, klin til han med no hardt, eller gjør no overaskende.

 

haha :thumbup:

Snakker av erfaring, funka for meg ihvertfall.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15

Tro meg, det hjelper ikke. Hvis du skal få gjort no med det: Ta igjen! Finn den som er ansvarlig å ta igjen! Samle noen folk, hvis du ikke får det så venter du til han går på dass eller er aleine et sted og stabb han, klin til han med no hardt, eller gjør no overaskende.

 

Vold avler vold.

Lenke til kommentar

jente , hadde jeg vært gutt hadde jeg ikke vært redd størrelen o.o

 

Det hadde vært verre om du var gutt. Velger du å gå imot de som mobber venninna di, tror jeg ikke de hadde gjort deg så mye. Hadde du derimot vært gutt kunne det sett annerledes ut.

 

 

Det beste er jo egentlig å ignorere dem.

Tro meg, det hjelper ikke. Hvis du skal få gjort no med det: Ta igjen! Finn den som er ansvarlig å ta igjen! Samle noen folk, hvis du ikke får det så venter du til han går på dass eller er aleine et sted og stabb han, klin til han med no hardt, eller gjør no overaskende.

 

haha :thumbup:

Snakker av erfaring, funka for meg ihvertfall.

 

er nok den eneste som hjelper egentlig så smart gjort :new_woot:

Lenke til kommentar

Tro meg, det hjelper ikke. Hvis du skal få gjort no med det: Ta igjen! Finn den som er ansvarlig å ta igjen! Samle noen folk, hvis du ikke får det så venter du til han går på dass eller er aleine et sted og stabb han, klin til han med no hardt, eller gjør no overaskende.

 

Vold avler vold.

 

men det er bare det som hjelper mot mobbing bare se her:

 

http://www.youtube.com/watch?v=isfn4OxCPQs

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tro meg, det hjelper ikke. Hvis du skal få gjort no med det: Ta igjen! Finn den som er ansvarlig å ta igjen! Samle noen folk, hvis du ikke får det så venter du til han går på dass eller er aleine et sted og stabb han, klin til han med no hardt, eller gjør no overaskende.

 

Vold avler vold.

Hjelper ihvertfall ikke å ikke gjøre noe med det!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...