Gå til innhold

GSV Sommer 2012


solsvik2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Endelig fant jeg en oppdatert tråd om GSV! Jeg skal inn juli 2012, men har litt blandede følelser.. Er redd for at jeg ikke er trent nok og havner på et sted jeg ikke vil :p Er jo motivert og synes tjenesten høres veldig spennende ut, men jeg er ikke akkurat maskin så vet ikke hvordan "konkurransen" er i forhold til andre som er der.

 

Noen som forresten vet hvilke dato man er ferdig i rekrutten om man har innrykk i juli? Og hvordan er det å reise fra tjenestestedet til Oslo med tanke på flyplass, flytider, eventuelt busstider til flyplassen osv.?

Lenke til kommentar

Endelig fant jeg en oppdatert tråd om GSV! Jeg skal inn juli 2012, men har litt blandede følelser.. Er redd for at jeg ikke er trent nok og havner på et sted jeg ikke vil :p Er jo motivert og synes tjenesten høres veldig spennende ut, men jeg er ikke akkurat maskin så vet ikke hvordan "konkurransen" er i forhold til andre som er der.

 

Noen som forresten vet hvilke dato man er ferdig i rekrutten om man har innrykk i juli? Og hvordan er det å reise fra tjenestestedet til Oslo med tanke på flyplass, flytider, eventuelt busstider til flyplassen osv.?

 

Ah, konge! Da sees vi sikkert der :) Har for det meste fått høre at dersom man har normal form og er motivert skal det gå greit :) Men det blir mye hat, men akkurat det ser jeg bare frem til... Haha.. Aner ikke når rekrutten er ferdig, men har hørt at det er 1-2 mnd før første perm blir invilget. Inrykket er jo 11 juli, så rundt slutten av august kanskje? Håper det er noen tidligere GSV-ere som kanskje kan svare litt mer nøyaktig her... Hadde vært greit å vite.

Lenke til kommentar

Endelig fant jeg en oppdatert tråd om GSV! Jeg skal inn juli 2012, men har litt blandede følelser.. Er redd for at jeg ikke er trent nok og havner på et sted jeg ikke vil :p Er jo motivert og synes tjenesten høres veldig spennende ut, men jeg er ikke akkurat maskin så vet ikke hvordan "konkurransen" er i forhold til andre som er der.

 

Noen som forresten vet hvilke dato man er ferdig i rekrutten om man har innrykk i juli? Og hvordan er det å reise fra tjenestestedet til Oslo med tanke på flyplass, flytider, eventuelt busstider til flyplassen osv.?

 

Ah, konge! Da sees vi sikkert der :) Har for det meste fått høre at dersom man har normal form og er motivert skal det gå greit :) Men det blir mye hat, men akkurat det ser jeg bare frem til... Haha.. Aner ikke når rekrutten er ferdig, men har hørt at det er 1-2 mnd før første perm blir invilget. Inrykket er jo 11 juli, så rundt slutten av august kanskje? Håper det er noen tidligere GSV-ere som kanskje kan svare litt mer nøyaktig her... Hadde vært greit å vite.

 

We'll do!

Ok, da håper jeg det går greit. Jeg er i relativt god form, men er ikke den kraftigste. Jeg tror motivasjonen var noe av grunnen til at jeg ble plassert der også. Man vender seg jo til det meste, og hatet er noe man kommer til å huske resten av livet :p

Ja, håper det fordi jeg har noen planer litt ut over september, så hadde vært fint med mulighet til helgperm.

 

En ting jeg er litt redd for er hvis jeg havner i garnisonskompaniet så det bare blir kontorarbeid osv. Jeg vil ikke i militæret for å sitte å se på en skjerm, selv om det kan være chill.

Lenke til kommentar
En ting jeg er litt redd for er hvis jeg havner i garnisonskompaniet så det bare blir kontorarbeid osv. Jeg vil ikke i militæret for å sitte å se på en skjerm, selv om det kan være chill.

 

Kunne ikke vært mer enig. Jeg er så gira på en aktiv og utadvendt tjeneste at jeg blir deprimert om jeg havner foran et skrivebord.

Endret av Sondre
Lenke til kommentar

Jeg er i relativt god form, men er ikke den kraftigste.

Da ser det ut til at vi har ganske likt utgangspunkt!

 

En ting jeg er litt redd for er hvis jeg havner i garnisonskompaniet så det bare blir kontorarbeid osv. Jeg vil ikke i militæret for å sitte å se på en skjerm, selv om det kan være chill.

 

Kunne ikke vært mer enig. Jeg er så gira på en aktiv og utadvendt tjeneste at jeg blir deprimert om jeg havner foran et skrivebord.

 

Ditto... Skjer det uansett årsak vet jeg ikke hva jeg gjør. Er vist også heller små sjanser til å bli omplassert etter å ha blitt vraka som jeger... MEN får heller tenke sånn at det bare er 40% som blir i GKPN :)

Lenke til kommentar

Jeg er i relativt god form, men er ikke den kraftigste.

Da ser det ut til at vi har ganske likt utgangspunkt!

 

En ting jeg er litt redd for er hvis jeg havner i garnisonskompaniet så det bare blir kontorarbeid osv. Jeg vil ikke i militæret for å sitte å se på en skjerm, selv om det kan være chill.

 

Kunne ikke vært mer enig. Jeg er så gira på en aktiv og utadvendt tjeneste at jeg blir deprimert om jeg havner foran et skrivebord.

 

Ditto... Skjer det uansett årsak vet jeg ikke hva jeg gjør. Er vist også heller små sjanser til å bli omplassert etter å ha blitt vraka som jeger... MEN får heller tenke sånn at det bare er 40% som blir i GKPN :)

 

Om det skjer, så er det vel bare å gjøre det beste ut av det.. ^^" Noen må jo være der også :p

 

 

Hva er GKPN? Har fortsatt til gode å lære meg ord og uttrykk i forsvaret, haha. :)

 

Btw, noen som vet om innrykksdatoen endres ofte? Før var det 11. juli, så ble det 12. juli og nå står det 23. juli.

 

&--#62; Forsvarets innrykskalender

 

GKPN står vel for G

arnisonsKomPaNiet?

:huh:

 

Hmm.. Det ser faktisk ut som at datoen for inntrykk har blitt flyttet! Husker at det sto 11. der forrige uke. Jaja, da blir det mer ferie haha!

Endret av Jarlex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dere bør ikke begynne å utelukke tjenestestillinger enda... I hvertfall ikke før innrykk. Det finnes mange, relativt aktive stillinger i GAKP også. Jeg vet det er mange som ser på det som et nederlag å havne i GAKP, men dem trenger alle typer folk der, og de fleste ender opp med å trives med stillinga si. Beste trikset for å havne der du vil er å gi gass og vise initiativ.

Jeg er for tiden grensejeger og stortrives! kan svare på spørsmål om det skulle være noen

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kunne ikke sagt det bedre selv. Jeg rykket også inn med instillingen at det var grensa eller ingenting. Etter rekruttperioden i GRKP/U søkte jeg meg frivillig til OPS-Ass stilling i SBTR, og trivdes utrolig godt med det. Alle stillinger har sine fordeler/ulemper: Men når det er sagt, det er vel ingen som søker seg til GSV uten ambisjoner om å bli GRj. Men ting kan forandre seg når man ser ting med egne øyne :-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hei!

Jeg skal også(muligens..) i GSV. Er utrolig usikker på om jeg skal takke ja enda, så trenger noen motiverende ord fra de som er gira og skal! :) Hva får dere til å bli så motivert?

 

Må nevne at jeg er jente da.. Har hørt at overtallet av gutter er svært høyt der oppe!

Lenke til kommentar

Hva er GKPN? Har fortsatt til gode å lære meg ord og uttrykk i forsvaret, haha. :)

 

Btw, noen som vet om innrykksdatoen endres ofte? Før var det 11. juli, så ble det 12. juli og nå står det 23. juli.

 

> Forsvarets innrykskalender

 

Skal og inn i juli og lurer på det samme. Har nemlig bestilt sydenturi starten av juli, så hadde vert veldig kjipt om dei endra den til endå tidlegare. No gjekk det jo greit sidan dei endra den bakover, så satsar på den står seg der. Er vel ikkje så sannsynlig at det blir endå tidlegare enn 11. juli?

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg skal også(muligens..) i GSV. Er utrolig usikker på om jeg skal takke ja enda, så trenger noen motiverende ord fra de som er gira og skal! :) Hva får dere til å bli så motivert?

 

Må nevne at jeg er jente da.. Har hørt at overtallet av gutter er svært høyt der oppe!

 

Det som for meg til å bli motivert er for det meste at grensejeger virker mye mer spennende enn mye av det andre. Men gjør også en "ekte" tjeneste i og med at man passer på grensa. Det er som sagt flertall med gutter uansett hvor du havner. Men om du får muligheten til å bli grensejeger ville ihvertfall jeg takket ja! :D

 

Hva er GKPN? Har fortsatt til gode å lære meg ord og uttrykk i forsvaret, haha. :)

 

Btw, noen som vet om innrykksdatoen endres ofte? Før var det 11. juli, så ble det 12. juli og nå står det 23. juli.

 

> Forsvarets innrykskalender

 

Skal og inn i juli og lurer på det samme. Har nemlig bestilt sydenturi starten av juli, så hadde vert veldig kjipt om dei endra den til endå tidlegare. No gjekk det jo greit sidan dei endra den bakover, så satsar på den står seg der. Er vel ikkje så sannsynlig at det blir endå tidlegare enn 11. juli?

 

Jeg skal på ferie i begynnelsen av Juli selv, men tror ikke det er noe problem. Intrykksdatoen har jo blitt utsatt, så tviler på at det blir noe tidligere enn 11. juli uansett.

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg skal også(muligens..) i GSV. Er utrolig usikker på om jeg skal takke ja enda, så trenger noen motiverende ord fra de som er gira og skal! :) Hva får dere til å bli så motivert?

 

Må nevne at jeg er jente da.. Har hørt at overtallet av gutter er svært høyt der oppe!

 

Grunnen til at jeg søkte med nordover er for det første at det høres ut som en av de stedene man er mye i felt. Har ett par kompiser der nå, og de har ikke annet å si om det enn at det er konge. Mye hat, selvfølgelig, men konge. Gå langt, se flott natur, finne sine egne grenser, skape unike vennskap(siden man som patrulje lever tett på hverandre så og si 24/7), ha en selvstendig tjeneste der du gjør noe som teller der og da, og siden GSV er en såpass ettertraktet fgtj - være blant likesinnede som ikke er der fordi de må, men fordi de vil. Og som jente kommer du til å være i stort mindretall uansett hvor du kommer i forsvaret, så sånn er det bare :)

 

Er forresten ei jente som driver og blogger fra grensa, ta en titt på den, så finner du kanskje ut litt mer om du er gira eller ikke :)http://carolinewillemine.blogg.no/

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg skal også(muligens..) i GSV. Er utrolig usikker på om jeg skal takke ja enda, så trenger noen motiverende ord fra de som er gira og skal! :) Hva får dere til å bli så motivert?

 

Må nevne at jeg er jente da.. Har hørt at overtallet av gutter er svært høyt der oppe!

 

Grunnen til at jeg søkte med nordover er for det første at det høres ut som en av de stedene man er mye i felt. Har ett par kompiser der nå, og de har ikke annet å si om det enn at det er konge. Mye hat, selvfølgelig, men konge. Gå langt, se flott natur, finne sine egne grenser, skape unike vennskap(siden man som patrulje lever tett på hverandre så og si 24/7), ha en selvstendig tjeneste der du gjør noe som teller der og da, og siden GSV er en såpass ettertraktet fgtj - være blant likesinnede som ikke er der fordi de må, men fordi de vil. Og som jente kommer du til å være i stort mindretall uansett hvor du kommer i forsvaret, så sånn er det bare :)

 

Er forresten ei jente som driver og blogger fra grensa, ta en titt på den, så finner du kanskje ut litt mer om du er gira eller ikke :)http://carolinewillemine.blogg.no/

 

Takk for svar!

Ja, jeg skjønner hva du mener. Grenserjeger høres utrolig kult ut, og jeg er glad jeg eventuelt skal nordover som det, og ikke noe annet. Har hørt utrolig mye positivt om GSV, så det er noe jeg virkelig må vurdere! Er jo glad i skog, natur og alt slikt, men det høres ekstremt tungt ut. Jeg elsker jo å trene, men er redd at det kanskje blir litt for tungt..?

 

At det ikke er mange jenter i Forsvaret vet jeg godt, og det er heller ingen avgjørende faktor for meg! Jeg synes det er råkult at det er flest gutter og få jenter, både nordpå og ellers. Creds til jenter i førstegangstjeneste rundt om i landet, det må jeg si!! Det som stopper meg er som sagt at jeg har hørt at det er grusomt hardt.

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg skal også(muligens..) i GSV. Er utrolig usikker på om jeg skal takke ja enda, så trenger noen motiverende ord fra de som er gira og skal! :) Hva får dere til å bli så motivert?

 

Må nevne at jeg er jente da.. Har hørt at overtallet av gutter er svært høyt der oppe!

 

Grunnen til at jeg søkte med nordover er for det første at det høres ut som en av de stedene man er mye i felt. Har ett par kompiser der nå, og de har ikke annet å si om det enn at det er konge. Mye hat, selvfølgelig, men konge. Gå langt, se flott natur, finne sine egne grenser, skape unike vennskap(siden man som patrulje lever tett på hverandre så og si 24/7), ha en selvstendig tjeneste der du gjør noe som teller der og da, og siden GSV er en såpass ettertraktet fgtj - være blant likesinnede som ikke er der fordi de må, men fordi de vil. Og som jente kommer du til å være i stort mindretall uansett hvor du kommer i forsvaret, så sånn er det bare :)

 

Er forresten ei jente som driver og blogger fra grensa, ta en titt på den, så finner du kanskje ut litt mer om du er gira eller ikke :)http://carolinewillemine.blogg.no/

 

Takk for svar!

Ja, jeg skjønner hva du mener. Grenserjeger høres utrolig kult ut, og jeg er glad jeg eventuelt skal nordover som det, og ikke noe annet. Har hørt utrolig mye positivt om GSV, så det er noe jeg virkelig må vurdere! Er jo glad i skog, natur og alt slikt, men det høres ekstremt tungt ut. Jeg elsker jo å trene, men er redd at det kanskje blir litt for tungt..?

 

At det ikke er mange jenter i Forsvaret vet jeg godt, og det er heller ingen avgjørende faktor for meg! Jeg synes det er råkult at det er flest gutter og få jenter, både nordpå og ellers. Creds til jenter i førstegangstjeneste rundt om i landet, det må jeg si!! Det som stopper meg er som sagt at jeg har hørt at det er grusomt hardt.

 

Hehe, bra med positiv innstilling. Er det de virkelig ser etter! Som sagt er ikke jeg akkurat noe maskin selv, så jeg spurte på sesjon om det var hardt. Det jeg fikk som svar var at det egentlig ikke er så mye verre enn andre tjenester, men det krever motivasjon og vilje fra din side. Samtidig tror jeg ikke det skader å begynne å trene litt nå så man ikke får en smell. Jeg begynte på treningsprogram til forsvaret etter nyttår, og jeg føler jeg stadig gjør det bedre :)

 

Det sies at rekrutten og opplæringsperioden er det verste, men når dette er over etter ca. 6 måneder, så vil tjenesten bli mye "enklere". Om det er fordi man har blitt hjernevasket eller fordi man faktisk er ferdig med det verste vet jeg ikke.. :p

Endret av Jarlex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...