Gå til innhold

Akambrukerenes bilder - Februar 2012


Anbefalte innlegg

 

Likte det veldig godt jeg også.

Noe som får en kjærlig følelse over dette. Derimot kanskje litt uheldig med utbrent oppe til venstre der? Og litt rare haloer noen steder. Kanskje drevet med noe redigering for å få områder mer soft?

 

Kan vi slutte med å sittere bilder? Dette ble også påpekt av moderatorer noen sider tilbkae i denne tråden.

 

 

Årsaken til haloer og utbrenthet er at objektivet er fra 1970, Nikkor AI 55mm f/1.2 wink.gif det har sin egen særegenhet.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har fremkalt min første analoge film noensinne! Satan å spennende… Ble ikke helt fornøyd med resultatet. Er en dyr og komplisert form for bildetaking det her. Men har nå funnet ut at kameraet fungerer. Eneste er at det er noen "døde piksler" på bildene, vet ikke om det kommer pga utstyret eller skanning?

 

 

 

6850441969_67d0f16cde_z.jpg

Two of a kind by jonasbg, on Flickr

 

 

 

6850441395_63cffd6781_z.jpg

Decades by jonasbg, on Flickr

Endret av picatta
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Har fremkalt min første analoge film noensinne! Satan å spennende… Ble ikke helt fornøyd med resultatet. Er en dyr og komplisert form for bildetaking det her. Men har nå funnet ut at kameraet fungerer. Eneste er at det er noen "døde piksler" på bildene, vet ikke om det kommer pga utstyret eller skanning?

 

 

 

 

3 etasje Hist ?

Lenke til kommentar

3 etasje Hist ?

4 etasje wink.gif bra observert uansett...

 

Det er nok støv på negativet; så det er i scanningen det har skjedd.

 

 

Trasig at de er der, hadde bildene vært bedre skulle jeg ha bedt om ny skanning. Men det snodige er at stovkornet ser ut til å være på samme plass på alle bildene. Kanskje det er støv i maskina dems og ikke negativet?

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...