Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hastespørsmål ang. privatist (matte)


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har tenkt å forbedre noen fag til våren og fristen går snart ut men er noe eg lurer litt på;

 

Eg har to matte karakterer på vitnemålet. MAT1001 (VG1) og MAT1005 (VG3 påbygg). Er disse de samme som 1P og 2P? Vet iallfall at det er praktisk matte. Men eg lurer på hvilken matte eg kan ta for å overskride disse? S1 og/eller 2 eller 1T og/eller R1? Vil forbedre begge disse men vil helst ikke ta opp igjen et fag ifra 1. klasse.

 

En annen ting eg lurer på; når eg har hatt eksamen i et fag og tar opp igjen det faget. Vil den nye karakteren overskride både eksamen og standpunk eller kun standpunktkarakteren?

 

Håper dette var forståelig og noen tar seg tid til å svare :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil du forbedre karakteren ifm å søke på høyere utdanning kan du ta vg3 matte opp igjen da den karakteren er gjeldene for ditt snitt fra vg3.

Studiespesialiserende matte S1/S2/R1/R2 vil, slik jeg har forstått det, ikke virke inn på snittet ditt dersom du tar disse som privatist.

 

Ang. sprm. om privatistkarakter blir stående som eneste karakter når du allerede har hatt eksamen er jeg ikke sikker, men det er merkelig om noen karakterer kan bli stående uten at du har mulighet for å forbedre den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...