Gå til innhold

passer 1156 og 1155 om hverandre? og vannblokk til cpu gpu?


rhaco

Anbefalte innlegg

Leter etter vannblokk til LGA 1155 Intel Core i5 2500K.Kan jeg bruke vannblokk tilpasset 1156? Hvilken vannblokk andbefales? leter også etter heldekkende vannblokk til ati hd 4850 som passer i crossfire..Men ser ut som de fleste er utgått siden skjermkortene begynner å bli gamle.Noen som vet om webshop som selger? hva er og andbefale?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tenker og overklokke den gamle pc`en med asus p5q deluxe 775 sokkel med e8400 3 ghz cpu og ati 4850 crossfire.Fant mye bra på ekwaterblocks,der hadde de blokk til skjermkortet også.Men blir ganske dyrt når alt skal kjøpes..må jo ha bl.a blokker til vært skjermkort.Noen som vet om det vil bli problemer med crossfire og disse blokkene? (http://www.ekwaterblocks.com/shop/ek-fc-4850-cf-nickel-plated.html) kjøpte en h100 corsair sett til nye pc`en med 1155 sokkel.Denne skal ikke overklokkes med det første,kun gå stille.

Endret av rhaco
Lenke til kommentar

Stemmer den nye er socket 1155 og en i5-2500K cpu..Den har jeg bestemt meg for å kun bruke corsair h100 vannskjøler. og vil heller kjøpe noe dyrer og avansert til den gamle.Er det noen fordel med ekstra kjøling på chipsetet til asus p5q deluxe hk? eller er stock kjølinga god nok for overklokking?

 

mens den gamle er 775 med 2stk hd 4850 crossfire. referanse kort? fremmed ord for meg:-)

Endret av rhaco
Lenke til kommentar

Referanse kort, om det er samme kortet som AMD(Ati) sendte ut når de første korta kom, altså kom direkte fra fabrikken. For som regel i ettertid så lager de forskjellige produsentene litt annerledes kort.

 

Bare se på feks MSI og ASUS sine kort, dem kommer jo med egne kjølere, å dem har byttet ut den del komponenter på selve kortet for at det skal tåle med overklokking og andre ting. Skjønner ? :)

 

 

Har du en link til det skjermkortet ditt, for da kan man finne ut om det er referanse kort eller ikke :)

Lenke til kommentar

usikker... kjøpte det på komplett for noen år siden...står "Asus Radeon HD 4850 512MB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDMI/HDCP" på kvitteringen..men er kortene så veldig ulike da? altså kan det være at jeg slipper unna med litt tilpassing?

har jeg fått med meg alt jeg trenger her? wishlist fra http://www.ekwaterblocks.com

Antall: 12 nippler,3 vifter,2 gpu blokker,og 5m slange.Resten er det 1 av.

[wishlist.jpg

Endret av rhaco
Lenke til kommentar

Synes det er en dårlig idé å bruke så mye penger på å vannkjøle en så gammel maskin. Du ender strengt tatt opp med å bruke ca. 1500kr (inkl moms etc) på skjermkortblokker du aldri vil få brukt på noe annet enn sterkt utdaterte kort som egentlig kan gå heden når som helst.

 

Kjøling av sør og nord-bro er det også veldig liten vits i annet enn rent estetisk.

 

En litt bedre idé vil i mitt hode være å kjøpe universalblokker til skjermkortene så du i det minste har en mulighet til å bruke de på andre kort senere.

Endret av Komakino
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig der..la ifra meg tanke på de heldekkende blokkende etter å ha lest litt rund, så var det ikke anbefalt med heldekkende blokker generelt..la til 2 universal gpu kjølere med en bridge funksjon som funker ypperlig til crossfire. Alle delene kan brukes på min nye pc også.. utenom bridge blokkene,disse har jeg også glemt bort..Da asus p5q deluxe hadde god nok kjøling stock.Og Som du sier lite vits og bruke penger på ja.Men er det da vits med 360 radioator eller kan jeg gå for 240?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...