Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Corsair H80 (unormal temp)


Anbefalte innlegg

Hallo! :)

 

 

Jeg innstallerte Corsair H80 i går , og når jeg spiller BF3 på high (grafikk) så får jeg unormal temp i CPU , det blir sånn ca 60 grader. Med stock kjøleren jeg hadde, så ble tempen omtrent 40-50 grader med samme oppsett.

 

Hva kan feilen være tro?

 

 

 

Takker for svar så lenge ! : )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At kjølepasta ikke er riktig påført, ikke har smeltet ordentlig inn ennå, at pumpa ikke går på en høy nok instilling på H80'en, at viftene ikke går raskt nok på radiatoren. Det kan være en del ting.

 

1)Prøv å kjøre opp hastigheten på viften(e) din(e).

Ingen endring?

2)H80 har 3 hastigheter, prøv å kjøre opp hastigheten på pumpa.

Ingen endring?

3)Nå kan det starte å bli plagsomt. Demonter enheten fra CPU, rens vekk alle spor av kjølepasta, finnes mange måter å gjøre det på, raskt google/youtube søk og du finner all info der.

Sett på ny kjølepasta.

Sett enheten på CPU, og prøv igjen.

 

Kjør Prime95 for å stressteste CPU og varme opp kjølepastaen så den legger seg litt bedre.

 

Om ingen av disse alternativene hjelper, så sender du inn kjøleren til Corsair evt. til forhandler.

 

Bare til referanse, jeg har en Corsair H60 som sitter på en AMD Phenom II X4 965 @ 4,1GHz, kjølt med 2 stk. CM SickleFlow vifter, og jeg har fremdeles ikke kommet over 60 grader under noen stresstest. :)

 

Håper du fikser det.

Lenke til kommentar
At kjølepasta ikke er riktig påført, ikke har smeltet ordentlig inn ennå, at pumpa ikke går på en høy nok instilling på H80'en, at viftene ikke går raskt nok på radiatoren. Det kan være en del ting.

 

1)Prøv å kjøre opp hastigheten på viften(e) din(e).

Ingen endring?

2)H80 har 3 hastigheter, prøv å kjøre opp hastigheten på pumpa.

Ingen endring?

3)Nå kan det starte å bli plagsomt. Demonter enheten fra CPU, rens vekk alle spor av kjølepasta, finnes mange måter å gjøre det på, raskt google/youtube søk og du finner all info der.

Sett på ny kjølepasta.

Sett enheten på CPU, og prøv igjen.

 

 

 

 

Tusen takk for tipsene, skal prøve dette i morgen når jeg er hjemme ! : )

 

 

Regner med at det er kjølepastaen som ikke er smurt godt utover på cpuen, hehe !

 

 

 

Skal gi deg info når jeg har fått testet noen av tipsene dine jeg.

Lenke til kommentar

Kan også gi en referanse:

Corsair H60 på en i7 2600K moderat klokket til 4ghz ligger på 38 grader når jeg spiller bf3.

Med stock-kjøler på 3,4ghz (std) var temperaturen 55-58 grader under spilling.

 

Men... merker litt mer lyd grunnet en ekstra vifte i fronten...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...