Gå til innhold

[Løst] Bridging av Zyxel p2812 (Telenor)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

 

Det jeg lurer på er, hvis jeg skal bridge multimodemet fra Telenor, som er et Zyxel p2812, kan fremdeles IP-telefonen fungere fra Zyxel modemet hvis jeg bridger til en router?

 

Har et problem med høyt minneforbruk på modemet, noe som tydeligvis gjør at internettet blir ustabilt. Uten at man nødvendigvis får høyt ping, men det er umulig å spille HoN/LoL eller streame videoer på 360p fra Youtube som et par eksempler. Så tenkte jeg skulle gjøre et forsøk med å bridge den, hvis det er et alternativ :)

 

På forhånd, takk!

 

Tom André

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Tom André.

 

Jeg mener å huske at IP-telefon ikke fungerer når man bridger modemet. Det du kan prøve er å se om du kan oppgradere modemet hvis du går inn på std. gatway (http://10.0.0.138) --> system/status. Det kan nemlig vært en firmvare ute som er bedre :)

 

 

Mvh Faller

Skrevet

Hei Tom André.

 

Jeg mener å huske at IP-telefon ikke fungerer når man bridger modemet. Det du kan prøve er å se om du kan oppgradere modemet hvis du går inn på std. gatway (http://10.0.0.138) --> system/status. Det kan nemlig vært en firmvare ute som er bedre :)

 

 

Mvh Faller

 

Hei Faller, takk for et rask innlegg!

 

Har sett nå etter på Zyxel sine sider, men jeg har visst den nyeste firmware versjonen.

Skrevet

Ok, jeg skjønner. Kontrollspørsmål: Har du vært inne på selve routeren eller den adressen jeg skrev i forrige innlegg? Hvilken firmware har du installert per idag? Telenor har sin egenutviklede firmware som er ganske annerledes enn Zyxel sin firmware nemlig :)

 

 

Mvh Faller

Skrevet

Ok, jeg skjønner. Kontrollspørsmål: Har du vært inne på selve routeren eller den adressen jeg skrev i forrige innlegg? Hvilken firmware har du installert per idag? Telenor har sin egenutviklede firmware som er ganske annerledes enn Zyxel sin firmware nemlig :)

 

 

Mvh Faller

 

Var inne på multimodemet ved hjelp av den addressen ja :p 10.0.0.138. Firmwaren per dags dato på den er Firmware Version: : V3.10(BLN.10). Må jeg eventuelt ringe Telenor å sjekke om jeg har den nyeste firmwaren dems da eller?

Skrevet

BLN.10 skal ikke lenger være nyeste firmware. Det har kommet en BLN.11, men det burde ikke være noen problemer med BLN.10 heller.

 

Har du prøvd å fabrikkresette den? Kan være at den henger siden du sliter så mye med høyt CPU-forbruk. Det er i alle fall verdt et forsøk.

 

Har du alltid hatt problemer med at den er treig forresten?

 

 

Mvh Faller

Skrevet

Har hatt BLN.11 fra begynnelsen, og ja, den har alltid vært treg :p Ringte Telenorexperten igår... Har nå downgrade'a firmware og funker som det skal virker det som :) Takk for hjelpen uansett Faller!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...