Gå til innhold

V8 cpu kjøler i et CM690 kabinett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heh litt morsomt... En venn er hos meg nå og har CM690II advanced og jeg har CM HAF 912. Jeg ser at kabinettet mitt er bredere og jeg får plass til V8 med CA 4 cm igjen. Ser at han og kan få plass til den men han har noen host* veldig store RAM brikker *host corsair vengaence* HOST.

 

Ja, jeg tror du får plass til det vis du ikke har for store RAM brikker.

 

CM 690 er 21.3 cm bred mens 912plus er 23. Får Akkuratt plass her :)

Lenke til kommentar

Heh litt morsomt... En venn er hos meg nå og har CM690II advanced og jeg har CM HAF 912. Jeg ser at kabinettet mitt er bredere og jeg får plass til V8 med CA 4 cm igjen. Ser at han og kan få plass til den men han har noen host* veldig store RAM brikker *host corsair vengaence* HOST.

 

Ja, jeg tror du får plass til det vis du ikke har for store RAM brikker.

 

CM 690 er 21.3 cm bred mens 912plus er 23. Får Akkuratt plass her :)

Jeg har disse ram brikkene: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=437583#reviews

Lenke til kommentar

Ja, mine rambrikker er 1.18 tommer høye og det er dine å. Så det skal vel ikke være noe problem.

Ok, takk for hjelpen, men må jeg ta ut sideviftene for å få plass til V8en?

jeg har 2 av denne typen vifte: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=585861

 

Hvor er de plassert? På toppen og bak?

 

Edit: På siden ja...

 

Edit2: Jeg vil ikke svare på det fordi jeg ikke egentlig vet.. Vis jeg har noen CM å gå på i mitt 23cm brede kabinett og ditt kabinett er 21.4 cm og du skal få plass til V8 vil det bli liten eller ikke noe plass. Du kan vel snakke med Cooler Master om det? :)

Endret av SLi
Lenke til kommentar

Skjønner ikke at man skal ha så mye som 16GB..? Prøvde å presse min opp til 7.5 GB og merket at andre ting svikter først.

 

 

Edit: Har altså 8GB ram, men tok 4 ut her om dagen grunnet andre feil.

 

Sjekket RAM bruken min under BF3 spilling, og den var faktisk oppe i så mye som 9.80GB, nå bruker ikke BF3 mer enn ca 2.80GB, så ikke vet jeg hva som bruker så mye, men det eneste som sto oppe var Firefox og Sidebar..

 

Uansett, RAM er såpass billig nå, att man kan like gjerne gå for 16GB.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke at man skal ha så mye som 16GB..? Prøvde å presse min opp til 7.5 GB og merket at andre ting svikter først.

 

 

Edit: Har altså 8GB ram, men tok 4 ut her om dagen grunnet andre feil.

 

Sjekket RAM bruken min under BF3 spilling, og den var faktisk oppe i så mye som 9.80GB, nå bruker ikke BF3 mer enn ca 2.80GB, så ikke vet jeg hva som bruker så mye, men det eneste som sto oppe var Firefox og Sidebar..

 

Uansett, RAM er såpass billig nå, att man kan like gjerne gå for 16GB.

 

Trykk CTRL + SHIFT +ESC. Så får du opp Taskmanager. Trykk på Prosesser så ser du hva som bruker mye.

 

 

Edit: Siterer meg selv.

Ved å spille BF3 mens SKyrim, Minecraft, Photoshop, Sonyvegas og haugevis av faner i både Chrome og Firefox. Den gikk opp til 7 GB

 

Altså skal mye til å få den opp i 9GB som du klarte...

Endret av SLi
Lenke til kommentar

Skjønner ikke at man skal ha så mye som 16GB..? Prøvde å presse min opp til 7.5 GB og merket at andre ting svikter først.

 

 

Edit: Har altså 8GB ram, men tok 4 ut her om dagen grunnet andre feil.

 

Sjekket RAM bruken min under BF3 spilling, og den var faktisk oppe i så mye som 9.80GB, nå bruker ikke BF3 mer enn ca 2.80GB, så ikke vet jeg hva som bruker så mye, men det eneste som sto oppe var Firefox og Sidebar..

 

Uansett, RAM er såpass billig nå, att man kan like gjerne gå for 16GB.

 

Trykk CTRL + SHIFT +ESC. Så får du opp Taskmanager. Trykk på Prosesser så ser du hva som bruker mye.

 

 

Edit: Siterer meg selv.

Ved å spille BF3 mens SKyrim, Minecraft, Photoshop, Sonyvegas og haugevis av faner i både Chrome og Firefox. Den gikk opp til 7 GB

 

Altså skal mye til å få den opp i 9GB som du klarte...

 

Det sto 9.80GB, sikkert en forklaring på det, eller en feilvisning i Task Manager.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...