Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[LØST]Problemer med fersk installasjon av Windows + nye deler


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har kjøpt meg litt nye PCdeler for å oppgradere den gamle haugen, men viser seg at ting ikke bare er fryd og gammen. Trenger derfor litt hjelp av noen kyndige datahoder. Innkjøpt hardware er som følger: Asus p8z68-v pro/gen3, intel i5 2500k, corsair veneganze minnebrikker 2x4gb, 2xSSD disker.

 

Maskinen starter opp helt perfekt, og kommer inn i BIOS. Men problemet starter når jeg skal installere Windows. Jeg får startet første del av installasjonen, valgt partisjon osv. Men når maskinen restarter for å fortsette installasjonen stopper dem ved "starter windows"-skjermen hvor de 4 ballene blir til windows-logoen (hehe, bra forklart...). Det virker ikke som maskinen har fryst, for logoen beveger seg. Den vil bare ikke videre...

 

Jeg har prøvd å fjerne all unødvendig hardware, står ingenting i usb portene unntatt mus og tastatur, har prøvd forskjellige windowscder og versjoner, kjører på internt skjermkort, fjernet minnebrikker, med og uten RAID0 osv.

 

Noen som har noen smarte tips?

 

Hilsen Jarle :)

 

Løsning: Måtte formatere diskene i Windows ved å installere windows på en annen disk først. De var av en eller annen grunn formatert i GPT, og det ville ikke windows installere ordentlig på. Good times :)

Endret av Brandsi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...