Gå til innhold

Strekk (?) i leggen - alternativer til trening


Anbefalte innlegg

Var uheldig og pådro meg strekk (eller noe i den duren, har null peiling på treningsskader) i går mens jeg løp i oppoverbakke på tredemølla. I dag er det så ille at jeg knapt klarer å belaste foten mer enn forsiktig gange. Det er nederst på høyresiden av venstreleggen, og smertene kommer når jeg strekker fotsålen mens jeg går, eller roterer foten. Hva slags trening kan jeg gjøre mens foten bedres? Sykling, ellipsemaskin, trappemaskin? Hva gir best utholdenhetstrening uten å belaste skaden?

Endret av Anaio
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Romaskin ? altså alt av trening er bedrer jo utholdenhet , tren "hektisk" styrke , ta litt lett , mange reps og korte pauser , Utholdenhet er ikke bare løping;) Bruk treningsmaskiner velg vekt som er litt lettere en normalt og ta mye reps og korte pauser , du kan egentlig gjøre dette med alle maskiner/vekter som ikke har noe med bein og gjøre i det hele tatt. Så lenge du gjør mange reps,Korte pauser,evt lett/medium vekt,

 

Romaskin-

Situps-

Armhevninger-

Dips-

 

Nedtrekk

Tri,Biceps øvelser (mye og lett)

Skuldre,Bryst (Mye og lett)

 

Rygg (Mye og lett) (om du ikke kjenner til ryggøvelser med manualer,stang osv hold deg unna til du lærer deg det for prolaps og sånn dritt ligger rett rundt et feil`løft)

 

Sykle selvfølgelig om det ikke påvirker skaden.

 

Generelt effektiv,rask trening bare du blir ordentlig sliten og får kjørt deg så har det ikke så mye og si hva du trener så lenge du ikke tar få reps og tungt for da bygger du muskler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Romaskin ? altså alt av trening er bedrer jo utholdenhet , tren "hektisk" styrke , ta litt lett , mange reps og korte pauser , Utholdenhet er ikke bare løping;) Bruk treningsmaskiner velg vekt som er litt lettere en normalt og ta mye reps og korte pauser , du kan egentlig gjøre dette med alle maskiner/vekter som ikke har noe med bein og gjøre i det hele tatt. Så lenge du gjør mange reps,Korte pauser,evt lett/medium vekt,

 

Romaskin-

Situps-

Armhevninger-

Dips-

 

Nedtrekk

Tri,Biceps øvelser (mye og lett)

Skuldre,Bryst (Mye og lett)

 

Rygg (Mye og lett) (om du ikke kjenner til ryggøvelser med manualer,stang osv hold deg unna til du lærer deg det for prolaps og sånn dritt ligger rett rundt et feil`løft)

 

Sykle selvfølgelig om det ikke påvirker skaden.

 

Generelt effektiv,rask trening bare du blir ordentlig sliten og får kjørt deg så har det ikke så mye og si hva du trener så lenge du ikke tar få reps og tungt for da bygger du muskler.

 

Takk for godt svar! Styrketreningen har jeg utenom kondisjonsøktene, og de går selvsagt som før, da de er upåvirket av beinet. Det er selve kondisjonsøktene jeg ikke vet hvordan jeg skal disponere fremover, men roing var en god ide. Skal prøve det i ettermiddag og se hvordan beinet samarbeider :)

Lenke til kommentar

Romaskin ? altså alt av trening er bedrer jo utholdenhet , tren "hektisk" styrke , ta litt lett , mange reps og korte pauser , Utholdenhet er ikke bare løping;) Bruk treningsmaskiner velg vekt som er litt lettere en normalt og ta mye reps og korte pauser , du kan egentlig gjøre dette med alle maskiner/vekter som ikke har noe med bein og gjøre i det hele tatt. Så lenge du gjør mange reps,Korte pauser,evt lett/medium vekt,

 

Romaskin-

Situps-

Armhevninger-

Dips-

 

Nedtrekk

Tri,Biceps øvelser (mye og lett)

Skuldre,Bryst (Mye og lett)

 

Rygg (Mye og lett) (om du ikke kjenner til ryggøvelser med manualer,stang osv hold deg unna til du lærer deg det for prolaps og sånn dritt ligger rett rundt et feil`løft)

 

Sykle selvfølgelig om det ikke påvirker skaden.

 

Generelt effektiv,rask trening bare du blir ordentlig sliten og får kjørt deg så har det ikke så mye og si hva du trener så lenge du ikke tar få reps og tungt for da bygger du muskler.

 

Takk for godt svar! Styrketreningen har jeg utenom kondisjonsøktene, og de går selvsagt som før, da de er upåvirket av beinet. Det er selve kondisjonsøktene jeg ikke vet hvordan jeg skal disponere fremover, men roing var en god ide. Skal prøve det i ettermiddag og se hvordan beinet samarbeider :)

 

Glad for og være til hjelp :)

Lenke til kommentar

Begynn å ta magnesium tilskudd! :)

 

Hvorfor magnesium?

Mangel på mg eller kalsium kan gjøre senene "skjøre" slik at man lettere kan få f.eks senestrekk. Men det er ikke slik at the more the merrier, og så lenge en har gode nok verdier og et variert kosthold er tilskudd av mg unødvendig :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...