Gå til innhold

Elkjøp-tabbe


Anbefalte innlegg

sheez..

Skal det virkelig ikke mer til for å kvalifisere til "tabbe"? Dette skyldes sikkert noe så banalt som at input-feltet de registrerer specs i bare heter "vekt" elns..

Selvfølgelig er det flott når man klarer å unngå tyrkleif i alle presentasjoner, men dette virker på meg som et desperat forsøk på å "få noe på" Elkjøp for enhver pris.

Det er vel litt av prisen for å være blant de største på markedet, man får mye hets, sånn som Microsoft og Elkjøp m.fl.

Men hadde vi hatt så lave priser på TV og kjøleskap uten Elkjøp (eller liknende konkurrenter), og såpass godt utvalg i software og så god tilgang på PC-er uten Microsoft? De har nok vært kraftig medvirkende til at PC er allemannseie, og jeg tror også at mange Linux-distroer har blitt både raskere utvikla og kommet lengre som en reaksjon på Microsoft-sw sine svakheter

 

Just my two cents

 

Og wil: jeg pleier ikke å hakke på andre folks rettskrivningsproblemer, men kaster du ikke ganske store stein i et bittelite glasshus nå? (Eller må jeg bytte batterier på ironidetektoren igjen?) ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
sheez..

Skal det virkelig ikke mer til for å kvalifisere til "tabbe"? Dette skyldes sikkert noe så banalt som at input-feltet de registrerer specs i bare heter "vekt" elns..

Selvfølgelig er det flott når man klarer å unngå tyrkleif i alle presentasjoner, men dette virker på meg som et desperat forsøk på å "få noe på" Elkjøp for enhver pris.

Det er vel litt av prisen for å være blant de største på markedet, man får mye hets, sånn som Microsoft og Elkjøp m.fl.

Men hadde vi hatt så lave priser på TV og kjøleskap uten Elkjøp (eller liknende konkurrenter), og såpass godt utvalg i software og så god tilgang på PC-er uten Microsoft? De har nok vært kraftig medvirkende til at PC er allemannseie, og jeg tror også at mange Linux-distroer har blitt både raskere utvikla og kommet lengre som en reaksjon på Microsoft-sw sine svakheter

 

Just my two cents

 

Og wil: jeg pleier ikke å hakke på andre folks rettskrivningsproblemer, men kaster du ikke ganske store stein i et bittelite glasshus nå? (Eller må jeg bytte batterier på ironidetektoren igjen?) ;)

Ser ikke ut som om du har forstått humoren i dette...........
Lenke til kommentar
Ser ikke ut som om du har forstått humoren i dette...........

 

Tror jeg forstår ganske godt hva du mener er så morsomt. At jeg synes det ikke er så veldig morsomt er en annen ting. Slike kommafeil og benevningsfeil (kg der det skulle stått g og cm der det skulle stått m) er ganske old news, det er ikke første gang det har skjedd, og Harry Hurt har vel skrevet mer eller mindre artige tekstsnutter om det i PcWorld Norge et par hundre ganger siden begynnelsen av 90-tallet.

 

Som jeg skrev reagerer jeg vel i første omgang på at det ble kalt en tabbe, det er jo bare en filleting. Hvis det ikke var noe element av "Elkjip suger, ass" i bakgrunnen for innlegget er jo det bra. Det kunne som sagt virke sånn.

 

Og nei, jeg har aldri jobba for verken Elkjøp eller MS.

Lenke til kommentar

en ting jeg synes er veldig dårlig ikke bare ved Elkjøp men også flere elektro butikker er at de aldri skriver noe særlig om spesifikkasjonene i f. eks pc`er som de selger. f. eks hvilke disk/disker som står inni, hvilke ram og hvor stor MHZ de har osv, dette kan vel være litt viktig for de som kan litt om pc. jeg blir litt irritert når det står sånn: "kjempe bra maskina, masse intern minne, stor harddisk osv" men ingen sier noe om hvilken harddisk der er snakk om liksom.

 

er dette bare for å være morsom eller skal ikke folk få tenke selv?

Lenke til kommentar

Jeg synes Elkjøp er en av de beste til å informere om spesifikasjonene til PCen. På PC-skjermen som det er bilde av i annonsen pleier det alltid å stå hva PCen inneholder.

 

Hvis butikkene skulle skrevet nøyaktig spesifikasjon av hver komponent inni PCen villle dette brukt en halv side i avisen. Derfor er det best at de f. eks. skriver 512 RAM, 120 GB harddisk, 17" skjerm, 128 MB skjermkort osv. De skriver jo også alltid opp produktnummeret på PCen, så det er jo ikke noe problem å gå inn på produsentens hjemme-side å finne detaljert spesifikasjon. Dere er vel enige i det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...