Gå til innhold

? Selger mobiler med dårlig signal


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har egentlig ikke hatt noen nevneverdige problemer med dette, men kan se for meg at dette er et større problem i land med dårligere dekning.. :)
Treng ikkje reise til eit anna land for å finne plassar med dårleg dekning...

 

Så klart, så klart.

Men, "all over" så har Norge relativt bra dekning. Om du tar deg en tur til statene vil du se langt større problemer.

 

Men, for å holde meg til saken. Ja, jeg ville fortsatt kjøpt de heftigste telefonene, så lenge jeg får signaler der jeg bruker den. Om jeg skal på steder med betraktlig dårlig dekning kan jeg dra frem en av de gode gamle telefonene istedenfor.

Lenke til kommentar

Her kan mobilen.no/amobil.no sette opp en test hvor brukerne rapporterer inn sine signalverdier. For Android finnes programmet RF Signal Tracker (Donut). Ved å benytte faste plasser i Oslo, Bergen Trondheim hvor brukerne logger sine verdier, vil man kunne få en pekepinne på hvilke telefoner som har gode antenner. Min RSSI (Received signal strength indication) er her -115 dBm. Men for å få en rett måling må man være sikker på at aller er på samme sted når man måler. Jeg oppfordrer mobilen/amobil til å forsøke dette prosjektet.

 

Man kan også finne RSSI i: Instillinger -> Om telefonen -> Status -> Signalstyrke

Endret av andrees
Lenke til kommentar

Er vel nettop det jeg etterlyser her :

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1408146

 

Men så ikke at noen var innom å kommenterte noe dær .

Eneste mulighet for at levrandørene skal skjerpe seg på nettop dette punktet er at det blir en viktig del av tester, for ingen levrandører vil vel på sikt risikere å bare få en toer eller treer i test pga dårlig antenne ....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Har egentlig ikke hatt noen nevneverdige problemer med dette, men kan se for meg at dette er et større problem i land med dårligere dekning.. :)
Treng ikkje reise til eit anna land for å finne plassar med dårleg dekning...
Så klart, så klart.Men, "all over" så har Norge relativt bra dekning. Om du tar deg en tur til statene vil du se langt større problemer.

 

Noe som er ett solid paradoks når USA blir sett på som teknologisk foregangsland...

Lenke til kommentar

Kjøpte Sony Ericsson Xperia Arc S hos Netcom med 1år bindning og bruker den i Oslo bl.a og angrer. Ikke alltid så bra på at finne nettet.

Sitter nå med 1års abonement så da må det til forsikkringsvingel for at "løse" ut denne mobilen? Ingen informasjon om varierende kvalitet på mobiler og dekkningen..

(Nokia E6 var noe bedre med samme leverandør og simkort)

Fikk beskjed at levere den til servise..det er jo ikke det som er problemet. Er dette noe som er aktuelt for forbrukerrådet?

Endret av Robbansvenske
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Det som er synd er at forbrukerne i for liten grad boikotter produsenter som spyr ut mobiler med dårlige signaler. Selv om en produsent har en møkkatelefon, lanserer de den i hvit farge og da MÅ alle løpe og kjøpe. Støtter forslaget om å la brukerne lage en oversikt, men kan være vanskelig å sikre at de rapporterer reelle tall. Fanboys kan gi tilbakemelding om maks dekning, mens haters kan skrive at det er null dekning. En annen del ville vært om reviewen hadde et fast sjekkpunkt og målte signalstyrken der. Lar man signalstyrken bli et punkt man fokuserer på kan man over tid la de med dårligst dekning ende på skammens skrothaug

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Her kan mobilen.no/amobil.no sette opp en test hvor brukerne rapporterer inn sine signalverdier. For Android finnes programmet RF Signal Tracker (Donut). Ved å benytte faste plasser i Oslo, Bergen Trondheim hvor brukerne logger sine verdier, vil man kunne få en pekepinne på hvilke telefoner som har gode antenner. Min RSSI (Received signal strength indication) er her -115 dBm. Men for å få en rett måling må man være sikker på at aller er på samme sted når man måler. Jeg oppfordrer mobilen/amobil til å forsøke dette prosjektet.

 

Man kan også finne RSSI i: Instillinger -> Om telefonen -> Status -> Signalstyrke

Tror ikke dette hjelper. Det du måler er utstrålt effekt på beacon fra BST. Sagt med andre ord så analyserer du basestasjonen, ikke mobilen. En annen ting er at styrken på dette signalet ikke sier noen ting om kvaliteten under samtale, dels fordi interferensnivå fra andre sendere spiller inn, og fordi systemet kontinuerlig holder utstrålt effekt på lavest mulig nivå, både på BST og terminal.

 

Jeg kjøpte meg en iPhone 4s for noen uker siden og den har latterlig dårlig signal. Noen ganger har jeg ikke signal i det hele tatt.

Du holder den feil ;)

Hvordan holder man en iPhone riktig? Finnes det bilder av riktig håndgrep noe sted?

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Var vel en spøk som gjaldt antenneproblemet til iphone som kortsluttet om man holdt på overgangen. Ble en itspøk at det var brukeren som holdt telefonen feil, ikke telefonen det var noe galt med.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...