Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Polo 97 , bremseveske forsvinner


Anbefalte innlegg

Hei

 

Dette skjedde på senhøst 2011. Parkerte bilen som funket helt fint på kvelden. Gikk og la meg, skulle på jobb neste morgen. Opplever da at det er ingen bremsekraft. Pedalen har ingen mostand og går rett i bunn.

 

Sjekker bremsevesketanken, og ser at den er helt tom. Fyller bremseveske, virker bedre fram og tilbake til jobb. Men neste dag er problemet likt igjen. Fyller igjen, og det går hele 3 uker før problemet dukker opp igjen.

 

Før alt dette skjedde, lyste parkbremsen (!) sånn helt random korte intervaller, lange intervaller.

 

Har sjekket i motorrommet, fra tanken til hovedbremsesylinder, og helt ut til hver av fire punktene(kalipper og trommel). Helt tørt og fint.

 

Har åpnet opp trommelbremsene bak og de ser helt tørre og fine ut, bremsesylinderene er helt normale.

 

Til info har jeg brukt ca. 1,5 liter bremseveske som har "forsvunnet".

 

Jeg vet enda ikke hvor det kan lekke, eller hva søren som skjer..

 

Hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vært bort dette på 6N to ganger, den ene var det t-stykket under bilen som deler bremserøret bak, den andre gangen var det lekkasje inne i hovedbremsesylinder..

Kan være verdt å sjekke ut, men du vil nok se spor etter det om du kommer deg under bilen med mindre det er mett med væske innafor h.sylinderen.

Lenke til kommentar

Har vært bort dette på 6N to ganger, den ene var det t-stykket under bilen som deler bremserøret bak, den andre gangen var det lekkasje inne i hovedbremsesylinder..

Kan være verdt å sjekke ut, men du vil nok se spor etter det om du kommer deg under bilen med mindre det er mett med væske innafor h.sylinderen.

 

 

Skal ut å sjekke brake preassure regulator som visstnok ligger bakdelen av bilen. Er gjerne den du tenker på?

Lenke til kommentar

Alt ser tørt og fint ut. Tar meg en liten tur rundt "nullen" her og bremser og styrer på litt.. se om det framprovoserer noe. Bilen har stått stille i ca. 1 måned. Og bremsetanken har vært og er full enda. Får se om noe forsvinner etter turen. Neste steg er å prøve å lufte ut systemet, se om det har noe for seg.. er litt rådvill nå.

 

Jeg og fattern testet også med å presse pedalen mens bilen sviver. Presset pedalen gjentatte ganger i ca. 1,5 mins.. Ingen veske å se.

 

 

EDIT:

 

Tok turen, funker helt fint. Bremser godt, og ingen lekasje var å se etter turen. Nivået var fint også, ingen endring.

Endret av ErikBlodøks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...