Gå til innhold

skumleser beskrivelser, leser sakte for å forstå setninger. Krim bøker - alltid kjedelige beskrivelser?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har lest hele boka: Snømmannen, faktisk en av de første bøkene jeg har lest..Har egentlig ikke lest mer enn 2 harry potter bøker i sommerferien. Ellers har jeg aldri lest før.

 

Jeg merket at når jeg leste snømannen var det alltid mange , og ofte avsnitt med masse beskrivelser. Føler derfor at når jeg leser beskrivelsene, blir det rett og slett kjedelig. Derfor skumleser jeg, uten å forstå noe som helst(Prøver å ikke skumlese, men noen ganger så må jeg :O, ). Grunnen til dette er enten fordi jeg ikke forstår ordene, ordene er for lange, eller beskrivelsene er kjedelige. Er det alltid masse kjedelige beskrivelser i krim bøker? Liker å lese diagloger, det er da det skjer noe spennende.

 

Jeg leste Snømannen, som jeg nevnte tidligere. Er godt fornøyd med denne boka, vis jeg tenker tilbake har jeg litt mindre lyst til å lese Hodejegerne, eller Gjenferdt. ALT var bra i Snømannen, Likte hele koneptet..alt fra hvordan hele saken forandra seg også videre. Men grunnen til at jeg har mindre lyst er for at jeg er redd for å begynne å lese masse beskrivelser som jeg ikke forstår..osv, ender med at det blir kjedelig. Men må nok lese beskrivelser, for da kan jeg bli bedre til å skrive stil.

Ellers ville jeg gjerne lese de andre Jo Nesbø bøkene.

 

Også er det slik at ofte forstår jeg ikke hva jeg leser, må lese samme setningene flere ganger for å forstå. Leser også ganske så sakte, fordi ellers forstår jeg så vidt noe.

 

Noen som har erfaringer om disse to tingene?

Endret av ZPAS
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...