Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Stasjonær PC Fryser


Anbefalte innlegg

Har problemer med en pc som fryser på tilfeldige tispunkt.

Det jeg har gjort så langt er å teste begge hardiskene, der en var feil på og har blitt fjernet. har også testet alle minnebrikkene induviduelt og i dual channel mode, en ble funnet defekt og fjernet de 2 fra det settet. Har også byttet PSU og DVD stasjon. Har også selfølgelig reinstallert pcen og sjekket alle drivere.

 

Maskinen fryser noen ganger før skjermbildet kommer opp når man starter den, andre ganger i POST i windows logen. Ande ganger kommer det ikkeno bilde før pcen er i windows men fungerer. men for det meste fryser den i bruk, enten det er i en skype chat eller i ett spill det er helt tilfeldig og tar noen ganger timer og noen ganger minuter uahvenging av hva som kjøres.

 

Har også Kjørt BurnInTest og FurMark GPU stress test, og Memtest flere ganger i flere timer uten problemer, frøys en gang på BurnInTest men virket tilfeldig som vanlig.

 

Er det noen som har noen ide på noe mere som kan gjøres? for å da finne feilen?

Maskinen er selvbygd og noen år gammel. speccs:

-Asus P5E WS PRO, X38, Socket-775, DDR2,

-Intel Core? 2 Quad Q9550 2.83GHz Socket

-(1 stykk fjernet, Def)Corsair TWIN2X 6400C4DHX DDR2, 4096MB x2

-Western Digital Caviar GP 1TB SATA2

-(fjernet Def)Western Digital Caviar® Green? 2TB

-XFX GeForce GTX 260 576M 896MB PhysX

-(prøvd byttet ingen forbedring)Silver Power SP-SS750M 750W PSU

-Cooler Master CM 690 II Lite Midi Tower

Endret av Fangz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt uenig i svaret over her. AVG VAR en gang best, men nå tar de ikke all verden. Et pent gratisalternativ som knuser alt jeg har testet er Dr.Web Cureit. Det er én .exe-fil du laster ned og kjører. Ingen installasjon nødvendig.

 

 

Men, for å svare på spørsmålet, siden du åpenbart ikke har virus pga ren installasjon, så er det vel muligens hovedkortet som kneler da. Du har et gammelt oppsett, så det kan være slitasje, dårlig lodding eller annet. Fremgangsmåten din på feilsøking er helt rett og jeg har ingen andre råd enn å vurdere oppgradering eller bytte av hk. Det finnes jo flust av 775-hovedkort rundt omkring til en slikk og ingenting.

Lenke til kommentar

Litt uenig i svaret over her. AVG VAR en gang best, men nå tar de ikke all verden. Et pent gratisalternativ som knuser alt jeg har testet er Dr.Web Cureit. Det er én .exe-fil du laster ned og kjører. Ingen installasjon nødvendig.

 

 

Men, for å svare på spørsmålet, siden du åpenbart ikke har virus pga ren installasjon, så er det vel muligens hovedkortet som kneler da. Du har et gammelt oppsett, så det kan være slitasje, dårlig lodding eller annet. Fremgangsmåten din på feilsøking er helt rett og jeg har ingen andre råd enn å vurdere oppgradering eller bytte av hk. Det finnes jo flust av 775-hovedkort rundt omkring til en slikk og ingenting.

 

Av antivirus så var det Avast før jeg begynte res installere flere ganger med forskjellige windows 7 versjoner. Nå er det Microsoft Security essentials Som er overraskende bra, gjør det som skal til og finner ting mange andre ikke gjør, helt gratis uten noe mas. Men tror uansett ikke det er problemet.

 

Drev å vurderte om kanskje var mulig å prøve reklamere på hovedkortet om man bare kunne bli sikker på at er det som feiler. såvidt jeg fant ut har pc komponenter med over 2 år garanti eller estimert levetid 5 års reklamasjons tid så er innenfor det i ett år til.

 

Ellers klarte jeg ikke finne noe orntlige billige 775 hovedkort ved første øyekast, hvis vet om noen kansje kan legge ved en link?

 

Takk så langt uansett :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...