Gå til innhold

Fins det noen glupinger på små elektronikk


Anbefalte innlegg

Jeg har en motorisert garasjeport.

 

portåpneren heter Chamberline(Det har vel ikke så mye å si)

 

Frekvensen på min remote ligger på 433,92.

Problemet er da som følger.

 

Lurer da på om det da på noe sett og vis, er mulig og senke verdien på portåpneren fra 433,92Mhz til under 399Mhz.

Snakker her da om fjernkontrollen sin frekvens

 

Dette på grunnlag at jeg har orginalt i min BMW Portåpner montert.

Men den takler bare Mhz mellom 288-399Mhz

Nye portåpnere i dag ligger på over 800Mhz

 

Får si det på Chlas Olson stil.... finnes det en dings :-) eller duppeditt som kan loddes på hovedkortet eller monteres ved siden av.

Alt av intresse

Endret av Beemer-M5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kort svar: Nope.

 

Langt svar: Frekvensen du snakker om her er bærebølgen som overfører koden som åpner garasjeporten. De du ønsker her er å gjøre noe med mottakeren slik at den tar imot signaler på 399MHz istedenfor 434MHz.

 

Det en mottaker gjør etter at signalet fra antennen er forsterket er å fjerne en bestemt bærebølge. Denne er gitt av en krets bestående av en spole, kondensator og et variabelt element. Hvis ikke mottakeren kan stilles inn så må boksen åpnes og noen komponenter må fikles med. For å få det til så må vi ha koblingsskjema for mottakeren.

 

Finner du og legger ut koblingsskjemaet så skal det være mulig å finne ut hvor signalet blir plukket av bærebølgen og hvordan frekvensen kan justeres.

Lenke til kommentar

Det er jo mer enn bærebølgen som skiller slike fjernstyringer. Modulasjon og kodesystem kan også være helt forskjellig.

 

 

Supert takker for alle innspill selvfølgelig.Om det ikke er mulig så får jeg kjøpe samme motor fra tyskland

Har en link til koblingsskjema skjønner ikke en dritt av dette.http://www.geniecompany.com/docs/GENIE%20AC%20SCREW%20ENG.pdf

Men har en kamerat som kun driver med små elektronikk.jobber på et firma som heter EL Watch.Han sa det må kunne finnes en mulighet han skulle undersøke på mandag.

Men fins jo så mange glupinger rundt omkring i landet så om noen har et forslag så kan jo det hjelpe noe mot målet.

Han mente pr tlf om ikke annet måtte det gå an å koble inn en Dings/dongle som forandret Mhz.

Nå aner jeg ikke hva han snakker om seff

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bare kjøpe en GSM-styreenhet, så slipper du hele kaoset med fjernkontrollen. Da bruker du din egen mobiltelefonen. Du bestemmer selv hvilken numre som er godkjente, og hvem har ikke mobil i dag? :-)

 

 

Muigens fordi i begge mine BMW'er fins dette innebygget.Morro og fått det til og fungere

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bare kjøpe en GSM-styreenhet, så slipper du hele kaoset med fjernkontrollen. Da bruker du din egen mobiltelefonen. Du bestemmer selv hvilken numre som er godkjente, og hvem har ikke mobil i dag? :-)

 

 

Muigens fordi i begge mine BMW'er fins dette innebygget.Morro og fått det til og fungere

 

Sant nok xD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...