Gå til innhold

Ta bilder under vann


Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Skal til Kreta til sommern, og har lyst til å prøve å ta bilder/filme under vann. Jeg har sett eksempler på bilder tatt derfra, og det er jo helt fantastisk hvor fine bilder man kan ta der :) Men.. Har sett på prisen på undervannshus, og må innrømme at det er en stiv pris å betale.

 

Finnes det andre alternativer for å ta bilder under vann, enn å legge ut med 6000 kr for et slikt hus? Har hørt noe om poser, men er usikker på om dette eksisterer for speilrefleks. Har et Canon Eos 550D. Finnes det muligheter for å leie et undervannshus? Det blir kun brukt i ferien der nede, derfor jeg synes det blir for dyrt å kjøpe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp et rimelig vanntett kompaktkamera, løsninger for speilrefleks blir fort veldig dyrt. Og jeg ville puttet en speilrefleks i en av disse posene som selges; men for al

 

Jeg ville også ha satt meg realistiske forventninger til hva slags bilder du kan ta, da dette i større grad enn over vann er avhengig av utstyr og teknikk. Og skal du dypt må du enten drive med SCUBA eller fridykking.

Lenke til kommentar

Evt så finnes det universalhus for kompaktkameraer (jeg har et fra hama som går ned til 40meter). Kosta 1500 kroner, de fleste har vel et "reservekamera" som kan brukes i en slik situasjon, så da blir det ikke så gærn pris.

 

Brukte det på dykketurer i Malaysia/Indonesia i sommer og det ble faktisk ganske bra bilder. Selvsagt hadde det blitt bedre med filtre, bedre kamera og linse, men er man student så er man student :=)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...