Gå til innhold

[Samsung Galaxy Nexus] yakjuxw -> yakju


Ein23

  

25 stemmer

  1. 1. Er din Galaxy Nexus yakjuxw eller yakju?



Anbefalte innlegg

Dersom telefonen din er yakju får du oppdateringer rett fra Google, mens du vil få oppdateringer fra Samsung og på et senere tidspunkt dersom du har yakjuxw.

 

For å finne ut hvilken versjon du har, last ned denne appen:

https://market.android.com/details?id=de.cbruegg.officialupdate

 

 

..................................................................................

I følge XDA endrer du fra yakjuxw til yakju slik:

 

Dette gjøres på egen risiko. Jeg tar ikke ansvar dersom telefonen din, pc-en din, gitaren din eller noe annet blir ødelagt som følge av at du gjør dette.

 

"for a noob with a Windows box, do this:

 

http://samsung.de/de/support/detail....7-5772e168e9e4

 

download the USB driver and firmware files to Windows (may take multiple tries, keep trying).

run USB driver app in Windows, reboot Windows

run firmware app in Windows

put phone in download mode (power off, volume down + power on, plug USB cable in)

in firmware app, click start!

 

and you're done!

 

You're now yakju with latest Google ITL41F.

 

Rapidshare for firmware file only (if you're having problem downloading it from Samsung.de site):

 

https://rapidshare.com/#!download|17...%2834fa3175%29 "

 

 

kilde: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1391881

Endret av Ein23
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor er det linket til den tyske samsung-siden, og ikke hertil(for nedlastning av firmware): http://code.google.com/intl/no-NO/android/nexus/images.html

 

 

Jeg får min Galaxy Nexus fra netonnet og regner med den er yakjuwx. Har veldig lite peiling på slikt som dette her, og alle tips mottas med takk :)

Den tyske siden har en Odin update som jeg trur du kan flashe rett på telefonen. Mens google sitt factory img krever at du har unloacka bootloaderen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor i all verden gis denne telefonen ut med et system image som får oppdateringer fra Samsung da denne telefonen kun har vanilla android? Samsung legger vel ikke inn noe selv uansett?

Og så et teit spørmsål til slutt. Hvis jeg legger inn yakju istedenfor yakjuwx på min Galaxy Nexus, vil jeg da bryte noen garanti? Vil telefonen være helt lik som før, kun at jeg får oppdateringer fra Google istedenfor Samsung?

Endret av miXer
Lenke til kommentar

yakjuxw (det er vel sånn det skrives, ikke wx..?) har vel egentlig bare blitt tilrettelagt for noen språkpakker elns..

 

Min ble levert med yakjuxw, og nå har den en AOSP 4.0.3-versjon :)

 

Men vil jeg bryte garantien ved å gjøre dette? Kan jeg bli nektet gratis service hvis noe skulle skje i senere tid?

Lenke til kommentar

Enkel måte å få backup av ALT? Kjører stock.

 

Installer Android-sdk.

Sett telefonen i USB Debugging mode.

Kjør: adb backup -apk -all -shared backup.ab

Da genereres en fil med navn backup.ab, denne krypteres og du må angi passord når du oppretter backupen samt for å restore.

 

Men vil jeg bryte garantien ved å gjøre dette? Kan jeg bli nektet gratis service hvis noe skulle skje i senere tid?

 

Det er jo bare å legge tilbake den originale yakjuxw-softwaren, den finnes også tilgjengelig på nett.

 

De kan kun frata deg garanti og andre rettigheter så sant det er en direkte sammenheng mellom din handling og at apparatet er defekt.

Lenke til kommentar

Enkel måte å få backup av ALT? Kjører stock.

 

Installer Android-sdk.

Sett telefonen i USB Debugging mode.

Kjør: adb backup -apk -all -shared backup.ab

Da genereres en fil med navn backup.ab, denne krypteres og du må angi passord når du oppretter backupen samt for å restore.

 

Men vil jeg bryte garantien ved å gjøre dette? Kan jeg bli nektet gratis service hvis noe skulle skje i senere tid?

 

Det er jo bare å legge tilbake den originale yakjuxw-softwaren, den finnes også tilgjengelig på nett.

 

De kan kun frata deg garanti og andre rettigheter så sant det er en direkte sammenheng mellom din handling og at apparatet er defekt.

Hvor?

Lenke til kommentar

Hvor?

 

Hvor hva? Du quoter unødvendig mye.. Det er lurt å fjerne unødig tekst.

Men adb backup regner jeg med du siktet til.

Den kan du kjøre hvor som helst, gjerne i mappen der du vil ha backupen.

Det krever at du legger til mappen der adb ligger som en miljøvariabel, eller at du kjører adb med full bane til der fila ligger.

Lenke til kommentar

har dere fått bekreftet at dem med xw får oppdateringer senere og via samsung? Leste på forumet her at samsung nektet for det, og sa google sto for dem samme hvilken versjon. Bare at dem hadde gitt google infoen om de forskjellige versjonene.

 

Har du fått 4.0.2 OTA? Visst ikke kan det hvertfall bekreftes at de med yakjuxw(du har det sant?) får oppdateringene senere. Hvorvidt de kommer fra Samsung kan jeg ikke si 100% sikkert.

Endret av Ein23
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...