Gå til innhold

Dykking etter dykkesertifikat


hjelmjenta

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan vel strengt talt kjøpe deg dykkeutstyr og dykke hvor og når du vil uten sertifikatet uansett hvor i verden du befinner deg. Det du derimot ikke kan er å være med på organiserte turer verden rundt, da de aller fleste krever at du har gjennomgått trening. De som ikke krever det ville jeg vært skeptisk til.

 

Det er også lettere å finne en dykkerbuddy. Jeg ville ikke dykket med en buddy som ikke hadde trening eller erfaring. Og en ting er sikkert - det er livsviktig å alltid ha en buddy på dykketur, enten dere dykker alene eller er på dykkerferie.

 

Det er mye som kan gå galt bare noen meter under vann, så det er galskap å prøve seg uten trening av en profesjonell.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har vært mange steder å fylt opp tanken uten at de har gjort noe form for kontroll på at jeg faktisk vet hva jeg skal bruke den til. Faktisk så kan jeg aldri huske at det har skjedd. Er vel heller på organiserte turer jeg har blitt pålagt å legge frem f.eks PADI sertifikatet mitt, men aldri for å få luft eller kjøpe reservedeler.

 

Men, bare slik at ingen ser en mulighet på å spare penger ved å ikke ta kurs - det er VELDIG fare å dykke uten opplæring. Det er MYE som kan gå galt, men straks du har opplæringen vil du ha langt bedre kontroll.

 

Forøvrig, så tror jeg at en nybegynner hadde ikke hadde kommet seg under vann engang med fullt dykkeutstyr :p Eller at man kommer 2m ned, så gjør det vondt i ørene :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeez.

 

Ikke dykk alene før du vet hva du driver med. Det betyr at du vet hva som kan gå galt, og hvordan du løser det. Når du begynner å nærme deg 200 dykk kan du tenke på det.

 

Steg 2: Drit i dette "kjentmannsdykket" Vann er vann, og du skal selv være i stand til å navigere og kjenne til farene for område du dykker i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...