Gå til innhold

Supplements - diverse spørsmål rundt protein/creatine


oxox

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg er en ung mann på 17år som en veldig inn i "bodybuilding" og har ganske høye mål om å få en Aesthetic kropp(størrelse+markeringer). Har trent i snart trent i 4måneder og har fått betydelig med muskler. Men nå som jeg virkerlig har fått motivasjonen på 100% har jeg tenkt å investere endel i supplements som protein pulver, creatine og diverse.

Problemet er bare at jeg vet ikke hvilket protein/creatine jeg bør bruke hvordan/når det skal brukes, og hvor jeg får kjøpt de beste varene.

Hadde også vært fint med generell informasjon om disse kostilskuddene, og få høre anbefalinger/erfaringer av dere som har prøvd diverse.

Endret av oxox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tilskudd er nettopp det - tilskudd - og kan på ingen måte erstatte et skikkelig kosthold. Hvis du ikke allerede har det på plass bør du jobbe med det først, og deretter komplettere med tilskudd i tilfeller hvor det er praktisk (f.eks. en shake like etter trening)

 

Søvn er også kritisk. Anbefaler å bruke natta til å sove og dagen til å poste på forumet om det er mulig ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

For øyeblikket bruker jeg ingenting. Jeg får i meg næringen jeg skal ha gjennom mat, men når jeg er på bulk(høy kallori diet) så blir ofte en shake eller to om dagen får de ekstra kaloriene.

 

Så lenge du har en tilstrekkelig mengde med protein i maten av god så er ikke proteinpulver nødvendig. Jeg ville lagt meg på minimum 2g pr kg's kroppsvekt.

 

Proteinshake rett etter trening kan være en grei vane, men ikke nødvendig så lenge man har spist greie proteinmåltider tidligere på dagen og spiser proteinrike måltider etterpå. Proteinet blir ikke tatt raskt opp, det skal gjennom flere prosesser i mage-tarmsystemet for det kan begynne å brytes ned til aminosyrer, som igjen skal fraktes til de forskjellige cellene i kroppen.

 

Det samme gjelder for karbohydrater. Man har glukose tilgjengelig under og etter trening så lenge man har spist tidligere på dagen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...