Gå til innhold

Bygge selv - hjelp til CPU,GPU, HK, Vifter, DVB-S kort


Anbefalte innlegg

Skal bygge en HTPC og trenger litt hjelp av dere.

 

Jeg trenger alt av deler og har følgende krav:

* Relativt stillegående

* Takle 1080p UTEN problemer

* Ta i mot parabolsignal (ergo et kort for dette)

* Plass til 1xSSD 1xHDD 1xBD/DVD-drev

* LCD display (siden jeg skal bruke den som tuner)

* Fjernkontroll.

 

 

Pris: Opptil 7k

 

Denne HTPCen kommer altså til å bli brukt mye siden den skal ta unna TV - tittingen.

Er det noen av dere som har noen erfaringer med å bruke HTPC til TV sendinger som kanskje kan si noe om hvordan dette fungerer kontra det å ha egen tuner boks ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har kommet frem til følgende komponenter:

Silverstone Lascala LC16B-MR HTPC Sort

ASUS P8H61-M PRO, Socket-1155

Intel® Core i3-2120 Processor

Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 8GB CL9

Silver Power SP-SS500 500W PSU

 

Hvordan ser det ut så langt ?

 

Så er jeg litt usikker på skjermkort, noen som vet hvordan ASUS GeForce GT 520 1GB Silent PhysX er ?

Er litt skeptisk til vifteløst skjermkort, er redd det skal bli meget varmt inni boksen. Har dere noen tips til andre? (Må være på lager og hos komplett.no)

 

Videre så kommer jo spørsmålet om TV-Kort, her blir jeg ikke helt klok uansett hvor mye jeg leser. Har dere noen tips ?

Lenke til kommentar

Tv kort kan være en utfordring, hvilken leverandør er aktuell her og hva slags signaler? Kabel, Satelitt eller bakkenett?

 

Jeg har kabeltv fra Canal Digital og 3stk Terratec H7 som fungerer perfekt sammen med ett programkort fra Canal Digital og softcam via kortleser fra Norsk Tipping.

Det kabinettet du har valgt har jo plass internt for tv kort, jeg kjører USB kort kun på grunn av ønske om så lite kabinett som mulig

Lenke til kommentar

Du kan jo se nærmere på denne http://htpc.no/dvb-s2/48-duoflex-s2-pcie-4260217680051.html da får du doble tunere, mulighet for utvidelse med flere tunere og mulighet for tilkobling av CAM hvis det er ønskelig. Ser at du skal bruke softcam men det kan være greit å

med mulighet for tilkobling av en CAM leser.

Nå vet jeg ingenting om disse tunerne og bruk av softcam men du finner sikkert noe info på nettet.

 

Hva slags software har du tenkt å bruke? Selv bruker jeg Mediaportal og er meget fornøyd med det.

Endret av qtek
Lenke til kommentar

Har ikke bestemt meg for om jeg skal kjøre Linux eller Windows 7. Linux er litt bedre med tanke på det rundt parabolbiten har jeg hørt, enklere med bl.annet å få inn cccam osv.

Regner med jeg kommer til å kjøre Windows med en slags løsning med Mediaportal først, for så og gå over til Linux om jeg ikke får det opp slik jeg ønsker.

 

Tror jeg kjører på med kortet du linket til. Takk for tipset

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har ikke bestemt meg for om jeg skal kjøre Linux eller Windows 7. Linux er litt bedre med tanke på det rundt parabolbiten har jeg hørt, enklere med bl.annet å få inn cccam osv.

Regner med jeg kommer til å kjøre Windows med en slags løsning med Mediaportal først, for så og gå over til Linux om jeg ikke får det opp slik jeg ønsker.

 

Tror jeg kjører på med kortet du linket til. Takk for tipset

Hvis jeg var deg ville jeg heller valgt dette kabinettet. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=386482

Det har 2x120mm vifteplasser og større vifter flytter mer luft på lavere hastighet. Det er ingenting som er mer irriterende enn viftestøy i mine ører når maskinene må stå på døgnet rundt.

 

Jeg hadde et Silverstone LC17 med bare 80mm vifter og fikk det aldri stille nok. Jeg endte opp med Antec Fusion Remote Max selv og jeg er kjempe fornøyd.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg har netop satt opp følgende.

 

*Silverstone Lascala LC16B-MR HTPC Sort

 

*Cine S2 dvb-s2 (fra htpc.no)

 

*EVGA P55 LE 1156*

 

*Intel i7 870*

 

*8GB Ram*

 

*SEASONIC X-400 400W MODULAR FANLESS

 

*OCZ VERTEX PLUS 2.5" 60GB SSD SATA/300 MLC

 

*ASUS GEFORCE GT 520 1GB PCI-E VGA/DVI/HDMI LP SILENT

 

 

 

 

Dette kjører jeg sammens med Mediaportal og Acamd. Det jeg ikke liker er at fjernkontrollen som følger med LC16B er helt ubrukelig så den må byttes med noe annet. Viftene til kabinettet kunne også vært litt mere stillegående så jeg skal inn med en viftestyring. Displayet til kabinettet virker bra med mediaportal (egen plugin).

 

 

 

 

*Deler jeg hadde liggende

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...