Gå til innhold

[Løst] Asus g74sx eller Samsung 700g7a


asle12

Anbefalte innlegg

Okai. Eg veit ikkje kor "pågåande" du var når du snakket med multicom?;) men eg ville omtrent krevd ifrå starten av at de tok inn pcen på service dersom store problem hadde oppstått :)

 

Trur eg kommer til å gi dem en sjanse, i og med at de er eneste eg finner som kan gi meg 6990m og en SSD harddisk til en grei pris. Ender til slutt på 17000 for (utfrå mine øyner) optimalisert for mitt bruk!

 

Fant også ut at Multicom har sitt eget gjennopprettings-"program" på pcen... Slik at du kan sette pcen tilbake til fabrikk innstillinger altså som da maskinen kom fra Multicom. Dette er eg stor fan av, ettersom mine tidligere pcer har en tendens til å bli relativt fulle i groms med hyppig bruk av installering, og avinstallering :)

Når du har fått den hvis du kjøper den, kan du si meg om du kan stille vifta på skjermkortet inne i catalyst control center og si litt hva du syntes om den. Hvis du har battlefield 3 kan du teste det på den også?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hvilke specs valgte du?

 

Tok den forevalgte skjerm og prosessor, ettersom prosessoren er meir enn kraftig nok (kraftigere enn den i Samsungen)

8GB 1600mhz minne (ikkje behov for mer har eg skjønt, pluss kan oppgradere til 16GB ved behov)

INTEL SSD 320 160GB (Såg mange tester på youtube, og ble lettere overbevist! Søk på harddisken der)

Radeon 6990m kortet seffølgeli ;)

Ingen Blu-ray

Windows 7 Proffesional (der får man visst med Xp-mode, og da kan vera kjekt å ha :))

 

Grunnen til kun SSD harddisken, er fordi eg har en ekstern 500GB WD frå før, og kan lagre større filer på denne (evt bytte ut denne med en nyere ekstern med USB 3.0 ved en senere anledning)

 

Kjøpte også med http://www.multicom.no/main/CHILL-ChillDesk-Notebook-Cooling-Stand-for-12-17-Notebooke-Ultra-Silent-16dbA/cat-p/c/p10582125 for ekstra kjøing (Terningkast 5 i test, og rimelig)

 

Og en rimelig veske http://www.multicom.no/main/SWEEX-Hard-Cover-Glossy-Notebook-Slim-Bag-for-17/cat-p/c/p2771048

Lenke til kommentar

Nice specs det, men hva med prosessoren?

 

Prosessoren er Intel 2760QM. Unødvendig med en 2860QM, med tanke på prisen på +1600 i forhold til liten økelse i ytelse. Og 2960XM er kun for dem med ekstra tjukk lommebok... 5000kr ekstra er mykje for ein prosessor... :p

Ja, jeg er enig der, men jeg tror jeg skal gå for 2860QM. Men har du fått pcen eller er den sendt?

Lenke til kommentar

bertnaked - bare for ordens skyld; den IFL maskinen du kjøpte fra Multicom, var en Compal-produsert maskin. Kunshan'er og Xishan'er er produsert av Clevo. Kan godt hende at det har noe med saken å gjøre, selv om behandlingen du mener du fikk av Multicom ikke så lett lar seg unnskylde, selvfølgelig. Men nå har jeg jo bare saken sett fra 1 side da, så jeg skal ikke kommentere mer på det.

Lenke til kommentar

asle12: Ifølge cpubenchmark.net så er 2760QM rangert med 7552poeng på Passmark mot 2860QM sine 7912poeng... Føler ikkje at det er verdt 1600kr, med tanke på at 2760QM i utgangspunktet skal være mer enn godt nok som prosessor... (I samsungen stod det forresten en 2670QM som har fått 6766poeng. Så den ligger vi allerede 800 over :)) 2960QM har forøverig fått 8952poeng :) <--- også rangert som best for bærbar i skrivende stund. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...