Gå til innhold

[Løst] Asus g74sx eller Samsung 700g7a


asle12

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte jeg skulle kjøpe bæbar gamer Asus g74sx eller Samsung 700g7a, men er ikke helt sikker på hvilken som er best. Jeg vil spille battlefield 3 i full hd oppløsning og på high eller ultra. Er det egentlig mye forkjell på den 1gb forskjellen på 6970m 2gb og gtx 560m 3gb? Hvilken av de to anbefaler dere?

 

Asus g74sx: http://www.netonnet.no/art/data/laptop/skjermstorrelse/laptop-17-tom/asus-g74sx-tz226v/162119.3004/

 

Samsung 700g7a: http://www.dinside.no/886581/samsung-700g7a

 

linken til samsungen er en test men se heller på specsa.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Minne på skjermkort relaterer seg primært til hvor høy oppløsning du spiller i, ytelsesmessig har det lite eller ingen betydning, dessuten så er som sagt 6970 så mye bedre enn GTX560 at det er helt irrelevant.

 

 

EDIT: Når det er sagt så finnes det en modell fra MSI som leveres med GTX570 som jo også er et mye bedre valg enn GTX560, MSI GT780DX. Det er et meget godt alternativ hvis du synes Samsungen er dyr.

Endret av vidarkri
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei Asle.

 

Eg ser på den samme Samsungen du ser på antakeligvis, og den virker heilt sjefs!;) Men akkurat no som eg hadde bestemt meg for å gå for den, så er den utsolgt overalt, og ingen får inn før 8.februar. Det eg lurte på var om du har fått bestilt deg en, evt fått en? Isåfall, hva syntes du om den? :)

 

Link til billigste butikk, som eg fant :)

 

http://www.netshop.no/Avdelinger/PC--and--SERVERE/B%C3%A6rbar-PC/17--B%C3%A6rbar/Samsung/Samsung-7-Series-Game-PC-700G7A-Intel-i7-17,3-3D-8GB-15TB-AMD-HD6970-CAM-W7HP64-49940-p0000176825.aspx

Lenke til kommentar

Multikom virker lovande de også! Men eg legger merke til at man ikkje kan få i både pose og sekk her.. Multikom sin er standard uten Blu-ray spiller(brenner) noe som for min del er heilt greit... Letter deg for småfrekke 1000kr ekstra...

 

Men prosessoren til Multikom er noe bedre, pluss at de tilbyr tilpassing av pc, som gjere at man kan få lagt til en (nødvendig, utifrå testen på Samsung'n) SSD harddisk, evt en hybrid 750GB og 8GB flash, noe som hadde passet utmerket for meg :)

 

Men litt usikker på Multicom da.. Har ikkje hørt om dem før, sjøl om denne maskinen virker lovende :D Sjøl ender eg på nett over 16 000kr for tilnærmet samme spec som Samsungen.

 

Noen som har erfaringer med Multikom? Og med Amd Radeon 6990m 2Gb?

Lenke til kommentar

Utfrå denne artikkelen, så skulle man tro at Multicom er best i klassen? http://www.dinside.no/858513/netshop-og-multicom-faar-skryt

 

Har sjekket dustin, men de har den ikkje tilgjengelig. Skulle gjerne hatt Samsungen, med en SSD disk :S eller hybrid. Veit du hvordan det er med garanti og den slags om man skifter noe selv på bærbare pcer?

 

Eg må nemlig ut me litt meir hos Multicom, men dogg igjen så får eg specs'a akkurat slik som eg vil ha dem! (pluss at garanti og denslags er i alle tilfelle ivaretatt) :-D

 

Takk for den infoen asle! Eg hadde fått en inntrykk av at 6970m var en smule bedre (ettersom det er nyere) og en test side på nettet: http://www.videocardbenchmark.net/gpu_list.php Usikker på kor legit denne siden er... :-/

Lenke til kommentar

 

Noen som har erfaringer med Multikom? Og med Amd Radeon 6990m 2Gb?

 

multiCOm er noen slanger. styr unna! Når noe skulle skje med maskinen din så kutter de alle bånd.

 

Smør deg heller med litt tålmodighet. :)

Sjekket dustinhome?

Jeg har handlet med Multicom siden de startet på slutten av 90tallet og har utelukkende positive erfaringer med supporten der.

Lenke til kommentar

Alle har ca. ventetid på samsungen til tidlig februar, så du kan egentlig bare velge og vrake butikk her.

 

Mitt tilfelle med Multicom var med en gamer laptop (compal) som jeg kjøpte hos de i 2005/2006 som kostet meg 14000,- og i underkanten av ett år gav den opp livet i 2007 etter gjentatte klager til de om at den ble alt for varm, hvor jeg bare fikk til beskjed om å blåse inni rillene.

Etter 3-4 måneder med mail til multicom og forbrukerrådet, så endte det opp med at jeg bare kunne hive maskinen etter å ha betalt 400,- for å få den sendt tilbake fra de.

 

Men herregud, det er sikkert bare meg og det er 6 år siden denne saken stod på dagsorderen min. Savner de 14000 da.

Endret av BertNaked
Lenke til kommentar

Men herregud, det er sikkert bare meg og det er 6 år siden denne saken stod på dagsorderen min. Savner de 14000 da.

 

Kjip sak da.. :-/ Eg vil nesten anta at kjølerillene på pcen din er tett/delvis tett, dersom den har/hadde det? Da stenger pcen seg automatisk når temperaturen blir for høy. Men man kan la pcen kjøle seg for så å starte den igjen, visst det var slik i ditt tilfelle?

 

Eg har vertfall hatt det problemet med min nåværende pc Acer Aspire 7720 flere ganger. Da har eg skrudd den opp sjøl og rengjort rillene som har vært VELDIG fulle i støv, på kanten til tett. Så har den funket helt fint etterpå :)

Lenke til kommentar

Nei, altså.. denne saken er ute av verden da nå maskinen er kastet.

Men legger til en oppsummering av erfaringen min med Multicom så får du dømme selv.

Mener iallefall på det varmeste at du burde finne noen andre enn de.

 

 

 

 

Kort oppsummert, min erfaring med Multicom:

 

Juli 2007 - Kjøpte Multicom Compal IFL90+ 15.4" GeForce® 8600M GT 512MB SR til 14000,-

 

Mars 2008 - Maskinen begynner å hakke under spill og slår seg til slutt av. Kjernetemp på gpu/pcu måles til rundt 100 grader. Formaterte maskinen med clean install + sjekket viften fra utsiden. (ville ikke bryte garanti ved å åpne)

Sendte mail til multicom om dette problemet.

Mars 2008 (2 dager senere) - Svar fra multicom: "Dette skyldes mest sannsynlig at støv og andre ting har kommet inn i PC-en."

Så jeg renset den med spray og ble noe bedre, men spill som BF2142 fungerte ikke som vanlig, men begynte å spille Dota så jeg kunne la det passere. (jeg er egentlig en ganske rolig sjel)

 

Desember 2008 - Alle program henger seg opp og står stille i en god stund før det fortsetter videre. Varmen er tilbake, og har gått grundig gjennom etter støv.

Desember 2008 (samme dag) - "Har du også sjekket mellom viften og kjøleribben?". Jeg sjekket og fant ingenting mer av støv.

 

Januar 2009 - Blåskjerm med error msg: "Hardware Malfunction", "System Halt". Maskinen starter med lyd men skjermen er grå. Sendte mail om dette til Multicom.

Januar 2009 (dagen senere) - "Da spørs det nok om ikke vi må ha PC-en inn her for service." No shit?

 

Historien fortsetter slik at de skylder på at de fant støv og hår under tastaturet, bla noe mikroskopisk som skulle tyde på kliss, og dermed trengte de ikke å sjekke mer enn dette og kunne konstantere at jeg hadde sølt noe nedi der som ødela maskinen. Altså over en periode på 10 månder, så ville en dråpe til slutt ødelegge maskinen. Så jeg fikk valget mellom å betale de 400,- for noe jeg konstanterte på mail til de (at gpu var ødelagt) eller at de skulle skrote den for meg.

Mye fram og tilbake med forbrukerrådet førte til ingenting, de satte seg pent på bakbena her og nektet å høre på meg eller forbrukerrådet.

 

 

 

 

Multicom er et tema som får fram frustrasjonen i meg, så hver gang jeg ser snakk om disse iglene greier jeg ikke å sitte stille å se på at de får kloa i andre. Beklager dette ;)

Endret av BertNaked
Lenke til kommentar

Okai. Eg veit ikkje kor "pågåande" du var når du snakket med multicom?;) men eg ville omtrent krevd ifrå starten av at de tok inn pcen på service dersom store problem hadde oppstått :)

 

Trur eg kommer til å gi dem en sjanse, i og med at de er eneste eg finner som kan gi meg 6990m og en SSD harddisk til en grei pris. Ender til slutt på 17000 for (utfrå mine øyner) optimalisert for mitt bruk!

 

Fant også ut at Multicom har sitt eget gjennopprettings-"program" på pcen... Slik at du kan sette pcen tilbake til fabrikk innstillinger altså som da maskinen kom fra Multicom. Dette er eg stor fan av, ettersom mine tidligere pcer har en tendens til å bli relativt fulle i groms med hyppig bruk av installering, og avinstallering :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...