Gå til innhold

Stilren stuegamer, Mini-ITX/mATX og HD5870 (~5k)


Anbefalte innlegg

Hei alle hjelpere,

 

Har egentlig titta på veldig mye nå, og stadig dukker det opp nye ideer. Det jeg skal ha er en stilren stue-PC, og ettersom jeg har kjøpt nytt skjermkort til X58 bygget mitt så har jeg ett XFX HD5870 liggende, så trenger ett lite pent kabinett med plass til ett HD5870 og muligheten til å spille BF3.

 

Har titta på alt fra Lian-Li til Fractal Define R3 mini. Har lyst på så lite som mulig, men samtidig litt redd for at miniITX vil gi meg litt begrensninger.

 

Så her trenger jeg litt hjelp. De minste Lian-Li kabinettene støtter ikke "normal"-size PSU, så det jeg trenger tips til er liten god PSU som har nok kraft til å forsyne HD5870. Trenger også CPU og HK, her har jeg bare titta på alternativer, men vil ha det som er billigst mulig som kan få maks ut av GPU.

 

Oppsummering.

 

Kabinett: Lite og pent som mulig med plass til HD5870 (tips?)

Hovedkort: mini-ITX eller mATX (tips?)

PSU: Smallsize strømforsyning med nok power til å kjøre systemet (tips?)

CPU: Trenger CPU med nok power til ikke å være flaskehals, samtidig så billig og strømgjerrig som mulig. Har titta på i3-2120T Dual Core 2,6GHz - 35w TDP men vet ikke om denne holder (tips?)

 

Håper jeg gjorde meg forståelig, ellers får dere spørre i vei så skal jeg forklare litt mer :p

 

Noe i denne duren her: CLICKY

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

godt å vite at PC-Q08B er tre måneder eldre enn sugo 07 da...

 

men kjedelig er greit, jeg bare foreslo det kabinettet som er designet best for kjøling og bærbarhet

 

i5-2320 fordi det ikke er god pris/ytelse å gå for 2400s og sugo 07 har mer enn god nok kjøling for å takle en 125W cpu + 375W gpu i motsetning til det trange og mer restriktive PC-Q08B.

Lenke til kommentar

godt å vite at PC-Q08B er tre måneder eldre enn sugo 07 da...

 

men kjedelig er greit, jeg bare foreslo det kabinettet som er designet best for kjøling og bærbarhet

 

i5-2320 fordi det ikke er god pris/ytelse å gå for 2400s og sugo 07 har mer enn god nok kjøling for å takle en 125W cpu + 375W gpu i motsetning til det trange og mer restriktive PC-Q08B.

 

Takk takk, men har titta på nye kabinettet til Lian Li med bærehåndtak, er kanskje ikke like stilrent, men lite og mye penere enn Sugo 07.

 

tu200-22.jpg

 

 

Ingen som vet om Silverstone viser frem noe ny og snedigere versjon av Sugo 07 på CES?

 

Hvordan yter i5-2320 da, føler liksom at det er en spøkelsesprosessor. Hvordan er den i forhold til 2500K?

Lenke til kommentar

sugo 08 er jo lansert og testet for et år siden, det er bare ikke i Norge.

 

smaken er som baken, delt. Jeg syns et der så ut som en heslig liten koffert.

 

Vet, og er enig i at den kassa der ikke er så veldig pen, men synes den ser kulere ut hver gang jeg titter på den. Ser det er mange som liker den også, og den er jo ganske digg å ta med seg som en liten LAN-pc også. Du aner ikke hvor dritt det er å bære en fulllastet Obsidian 800D til LAN xD haha

 

Men ja, skal titte litt mer på det kabinettet der og sjekke om det er no mini ITX nyheter på CES. cool.gif

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...