Gå til innhold

d00m III / 3 - Blir det bedre enn HL2?


Anbefalte innlegg

Har sett en del videoer av HL2 og det ser veldig bra ut, men så var det en på forumet her som sa at etter å ha prøvd doom 3 tviler han på at HL2 kan bli like bra. Har det kommet ut noen demoer av doom 3...? siden han sier han har prøvd det?

 

Doom 3 = blir best?

Half Life 2 = blir bedre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror fokuset til Doom 3 blir grafikk, grafikk, grafikk....og sørge for å få skummel stemning så vi blir skremt et par tre ganger. HL(2) sitt er gameplay. Grafikkmessig er nok HL2 "dårligere", men jeg personlig setter gameplay laaaaaangt foran grafikk, men vet om flere her som syns det å presse hardwaren sin til det ytterste er viktigere. Vel, de om det. Jeg (igjen personlig) ser for meg et nytt Unreal 2.

 

Nå syns jeg heller ikke vi trenger å sette spill opp mot hverandre. Det er plass til to (eller flere) gode spill hvert år uten at et bra spill ødelegger for et annet.

Lenke til kommentar

Det er og har aldri vært (siden ryktene om Doom III vs HL2) noen som helst tvil om hvilke av disse titlene jeg gleder meg noe vanhellig til: (trompet fanfare med sterk forkjølelse) Half-Life 2 !! :woot:

 

Doom III ? Eh.. hva er det? Ny form for Yatzy? :D

 

Fra spøk til skitten mus (...), jeg kunne ikke bry meg mindre om Doom III om så en 20 ganger bedre versjon enn det kom ut som en overraskelse, laget av aliens fra planeten "I R teH uBar!!!111 xxzz", FORDI fysikkmotoren OG AI i Half-Life 2 ser ut til å ville slå hva som helst av [edit]action spill per i dag, UANSETT kategori (igjen, action).

 

Half-Life 2 vil sette en ny milepæl i spill historien, en ny standard som andre utviklere vil måtte streve hardt for å komme i nærheten av, for ikke snakke om å FORBIGÅ!

 

Doom III er.. vel.. "eyecandy". Dessuten er det den motoren brukt i skikkelige spill vi vil se fremfor et reklameshow som skal selge den, right?

 

*gjemmer seg bak et stykke hønsenetting*

Lenke til kommentar
Det er og har aldri vært (siden ryktene om Doom III vs HL2) noen som helst tvil om hvilke av disse titlene jeg gleder meg noe vanhellig til: (trompet fanfare med sterk forkjølelse) Half-Life 2 !!  :woot:  

 

Doom III ? Eh.. hva er det? Ny form for Yatzy?  :D  

 

Fra spøk til skitten mus (...), jeg kunne ikke bry meg mindre om Doom III om så en 20 ganger bedre versjon enn det kom ut som en overraskelse, laget av aliens fra planeten "I R teH uBar!!!111 xxzz", FORDI fysikkmotoren OG AI i Half-Life 2 ser ut til å ville slå hva som helst av [edit]action spill per i dag, UANSETT kategori (igjen, action).

 

Half-Life 2 vil sette en ny milepæl i spill historien, en ny standard som andre utviklere vil måtte streve hardt for å komme i nærheten av, for ikke snakke om å FORBIGÅ!

 

Doom III er.. vel.. "eyecandy". Dessuten er det den motoren brukt i skikkelige spill vi vil se fremfor et reklameshow som skal selge den, right?

 

*gjemmer seg bak et stykke hønsenetting*

 

 

Wow! :o Ehhhh... OK! :woot: hehe

 

Gameplay er best, er jeg helt enig i.

 

Men er d noen som vet hvor man kan få prøvd doom 3???

D ville foresten vært vanvittig fett hvis doom3 motoren ble brukt til, for eksempel: *dam darra dam* SoF3!!!! JAAAA da sier vi det :woot:

Lenke til kommentar

Ettersom jeg har sett, studert og lagt merke til liker jeg bedre grafikken i HL2 enn jeg gjør i DOOM III, jeg sier ikke at DOOM III grafikken er noe dårlig, for det er den i det heletatt ikke, men jeg bare liker bedre hvordan tingene ser ut i HL2 enn i DOOM III. Så etter min mening tror jeg HL2 har bedre grafikk enn DOOM III! Men det mest pc krevende spille tror jeg blir DOOM III. Bare i den nyeste reviewen av spillet har de brukt dårlig oppløsning og grafikk, ivertfall ikke den beste, har sett bedre grafikk av HL2 enn det der!

 

Hvis dere har sett den filmen av HL2 som varer i ca. 23.Min vet dere hva jeg mener!

Lenke til kommentar
Ettersom jeg har sett, studert og lagt merke til liker jeg bedre grafikken i HL2 enn jeg gjør i DOOM III, jeg sier ikke at DOOM III grafikken er noe dårlig, for det er den i det heletatt ikke, men jeg bare liker bedre hvordan tingene ser ut i HL2 enn i DOOM III.

Er enig i dette. Liker rett og slett miljøet i HL2 bedre enn Doom 3. Miljøer som baserer seg på den jordlige verden i nåtiden er som regel mer detaljerte enn de i fremtiden/andre planeter/romskip/romstasjoner. Disse er ofte bare glatt metall; grått og kjedelig. I tillegg kan jeg ikke fordra kyborgs (eller hvordan det skrives) som er så populære i en del slike spill. Fysjom!

Lenke til kommentar

Ser ikkje fram til Doom3 på andre område enn grafikken.. Er kun det lissom , og kanskje litt skummel stemning av og til.

HL2 virker unikt, fysikkmotoren lager SÅÅÅ mange muligheter, og etter å ha lest litt om HL2 i div interviews, "features" sider osv. blir det berre bedre og bedre lissom...

Ikkje at grafikken ødelegger noke heller.. :p

Lenke til kommentar
De som skryter av å ha prøvd Doom 3 har spilt en Alpha versjon som lekket ut. Uansett sier den lite om spillets gameplay og hakker noe enormt (Mulig den går noen lunde rent på top maskiner), fordi spillet er langt fra ferdig.

 

Sant, sant. Har prøvd alpha versionen jeg også... men d var snakk om at noen her på forumet hadde spilt MP DEMOEN... jeg fikk helt sjokk da jeg hørte det... trokke det er sant.. men kan jo hende :roll:

Lenke til kommentar
Tror fokuset til Doom 3 blir grafikk, grafikk, grafikk....og sørge for å få skummel stemning så vi blir skremt et par tre ganger. HL(2) sitt er gameplay. Grafikkmessig er nok HL2 "dårligere", men jeg personlig setter gameplay laaaaaangt foran grafikk, men vet om flere her som syns det å presse hardwaren sin til det ytterste er viktigere. Vel, de om det. Jeg (igjen personlig) ser for meg et nytt Unreal 2.

 

Nå syns jeg heller ikke vi trenger å sette spill opp mot hverandre. Det er plass til to (eller flere) gode spill hvert år uten at et bra spill ødelegger for et annet.

 

akk og atter akk!

 

hvor mye info har det blitt sluppet om hl2?

- en hel mengde med video materiale og bilder som skal få oss gamere til å sikle.

 

hvor mye info har det blitt sluppet om doomIII?

- hmm... en e3 alpha leak som skulle egentlig bare bli brukt til å vise fram fete skriptede scener.

- og så har vi jo årets e3 video...

- pluss mp demoen som var/er(dunno) på årets quakeon.

 

id software er mer hemmelighetsfulle når det gjelder gameplayet i spillet, og fokuserer heller på å vise fram det de har greid å trykke ut av den nye grafikk motoren sin, som jeg syntes er helt greit!

 

for alt vi vet så kan d3 ha en mye dypere story, og mye tøffere gameplay enn det vi har sett fra hl2 til nå!

 

ikke døm et spill før du har spillt det!

:yes:

Lenke til kommentar
zeOx["]
Tror fokuset til Doom 3 blir grafikk, grafikk, grafikk....og sørge for å få skummel stemning så vi blir skremt et par tre ganger. HL(2) sitt er gameplay. Grafikkmessig er nok HL2 "dårligere", men jeg personlig setter gameplay laaaaaangt foran grafikk, men vet om flere her som syns det å presse hardwaren sin til det ytterste er viktigere. Vel, de om det. Jeg (igjen personlig) ser for meg et nytt Unreal 2.

 

Nå syns jeg heller ikke vi trenger å sette spill opp mot hverandre. Det er plass til to (eller flere) gode spill hvert år uten at et bra spill ødelegger for et annet.

 

akk og atter akk!

 

hvor mye info har det blitt sluppet om hl2?

- en hel mengde med video materiale og bilder som skal få oss gamere til å sikle.

 

hvor mye info har det blitt sluppet om doomIII?

- hmm... en e3 alpha leak som skulle egentlig bare bli brukt til å vise fram fete skriptede scener.

- og så har vi jo årets e3 video...

- pluss mp demoen som var/er(dunno) på årets quakeon.

 

id software er mer hemmelighetsfulle når det gjelder gameplayet i spillet, og fokuserer heller på å vise fram det de har greid å trykke ut av den nye grafikk motoren sin, som jeg syntes er helt greit!

 

for alt vi vet så kan d3 ha en mye dypere story, og mye tøffere gameplay enn det vi har sett fra hl2 til nå!

 

ikke døm et spill før du har spillt det!

:yes:

 

Enig at man ikke skal dømme et spill før man har spilt det, men tviler sterkt på at doom3 kan hamle opp med half life2..

Lenke til kommentar

]zeOx[: du quota meg så jeg får vel svare på tiltale :)

 

Er vel allment kjent at id software baserer utviklingen sin på grafikk, og pokker er de dyktige også, men gameplaymessig har de ikke gjort rare greiene siden gamledager. Gamere flest idag krever mer av spillene enn eycandy og spring-og-skyt-alt-du-ser. (Vel, vi liker å tro de krever mer...). Desverre seg jeg ikke hva Domm3 skal tilføre annet enn dette, men for guds skyld: BEVIS MEG FEIL! :p

Lenke til kommentar
De som skryter av å ha prøvd Doom 3 har spilt en Alpha versjon som lekket ut. Uansett sier den lite om spillets gameplay og hakker noe enormt (Mulig den går noen lunde rent på top maskiner), fordi spillet er langt fra ferdig.

 

Sant, sant. Har prøvd alpha versionen jeg også... men d var snakk om at noen her på forumet hadde spilt MP DEMOEN... jeg fikk helt sjokk da jeg hørte det... trokke det er sant.. men kan jo hende :roll:

 

Vi haxxa alphaen og fikk til å spille 1on1 på den aller første alphaen som kom ut (vet ikke om det er fler jeg). Også fikk vi til gamle våpen fra doom2 osv. Det var morro det :p Husker ikke om vi fikk til 3 stk, men tror det bare funka med IPX. Satt opp grafikken også :p haha, det var så rått!! *Gleder meg til begge spillene helt klart* men kanskje mest til HL2 for jeg er stor fan av Half-life og Counter-Strike.

Lenke til kommentar
De som skryter av å ha prøvd Doom 3 har spilt en Alpha versjon som lekket ut. Uansett sier den lite om spillets gameplay og hakker noe enormt (Mulig den går noen lunde rent på top maskiner), fordi spillet er langt fra ferdig.

 

Sant, sant. Har prøvd alpha versionen jeg også... men d var snakk om at noen her på forumet hadde spilt MP DEMOEN... jeg fikk helt sjokk da jeg hørte det... trokke det er sant.. men kan jo hende :roll:

 

Vi haxxa alphaen og fikk til å spille 1on1 på den aller første alphaen som kom ut (vet ikke om det er fler jeg). Også fikk vi til gamle våpen fra doom2 osv. Det var morro det :p Husker ikke om vi fikk til 3 stk, men tror det bare funka med IPX. Satt opp grafikken også :p haha, det var så rått!! *Gleder meg til begge spillene helt klart* men kanskje mest til HL2 for jeg er stor fan av Half-life og Counter-Strike.

 

 

 

NEI FY F"^¤# SÅ J^#"¤ FETT!!!! KONGE ASS! Heldig gris

:woot::cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...