Gå til innhold

Teller Orden og Oppførsel Når Man Søker VGS?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I såfall svært lite vil jeg tro. Vipper du og en annen mellom den siste ledige plassen så kan det jo være utslagsgivende - men karakterene dine er ihvertfall det mest avgjørende.

 

Så kommer det jo litt an på HVA som er dårlig orden og oppførsel da. Har du blitt tatt med en UZI i skolegården eller slått ned en lærer blir nok vurderingen annerledes...

Lenke til kommentar

I såfall svært lite vil jeg tro. Vipper du og en annen mellom den siste ledige plassen så kan det jo være utslagsgivende - men karakterene dine er ihvertfall det mest avgjørende.

 

Så kommer det jo litt an på HVA som er dårlig orden og oppførsel da. Har du blitt tatt med en UZI i skolegården eller slått ned en lærer blir nok vurderingen annerledes...

 

Lol, nei jeg har nok mest anm. for å ha glemt bøker og sånt.

Lenke til kommentar

Nei, tror faktisk ikke det teller på opptak til VGS i det hele tatt. Er vel mest ment i forhold til når man skal søke jobb og slikt.

Jeg tar ihvertfall ikke hensyn til orden og oppførsel fra ungdomsskolen når jeg ser på CV'n til folk. Hvem er ikke litt rotete og rampete i ungdomsårene?

Har man derimot anmerkninger om vold/ramponering eller ekstremt fravær slår jo dette negativt ut hvis man søker jobb.

EDIT: Vel å merke hvis to kandidater ellers står helt likt.

 

Til trådstarter: Ingen bekymring - slike saker spiller ingen rolle.

Endret av oslo72
Lenke til kommentar

Tror ikke arbeidsgiver er så interessert i å se vitnemålet ditt fra ungdomsskolen når du en gang skal få deg jobb. Avhenger sikkert litt av hvor mye utdannelse du tar senere da, men hvis du skal gå vgs og så høyere utdannelse så tror jeg ikke de går dypere ned enn å se fort over vgs-vitnemålet ditt.

 

Noen som vet hvordan dette fungerer på privatskoler? Går ut fra at disse kanskje siler kandidatene litt mer?

Lenke til kommentar
Nei, tror faktisk ikke det teller på opptak til VGS i det hele tatt. Er vel mest ment i forhold til når man skal søke jobb og slikt.
Jeg tar ihvertfall ikke hensyn til orden og oppførsel fra ungdomsskolen når jeg ser på CV'n til folk. Hvem er ikke litt rotete og rampete i ungdomsårene?Har man derimot anmerkninger om vold/ramponering eller ekstremt fravær slår jo dette negativt ut hvis man søker jobb.EDIT: Vel å merke hvis to kandidater ellers står helt likt.Til trådstarter: Ingen bekymring - slike saker spiller ingen rolle.

 

Neinei, så klart ikke. Men det er veldig vanlig å søke seg jobb i løpet av ungdomsskolen og videregående, og da leverer man ofte bare vitnemålet fra ungdomsskolen siden det er den eneste dokumentasjonen man har. Og selvfølgelig er det også mest utslagsgivende hvis det er spesielt ille. Vil jo tro at orden/adferd har noe å si i forhold til søknader om lærlingplass og slikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...