Gå til innhold

Problem med TWAIN-drtiver for Canon skanner LIDE 80


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har en utmerket skanner av merke "Canon Scan LiDE 80" som jeg plutselig ikke får brukt. Vanligvis henter jeg den frem fra billedbehandlingsprogrammet Paint Shop pro7, men nå får jeg da kun opp dette:

 

acquire_error.gif

 

Men klikker jeg litt annerledes, ser det da ut til at i hvert fall PC'n finner skanneren.

 

select_source_ok.gif

 

Så forsøker jeg å gå inn på et av hjelpeprogrammene fra Canon som jeg har installert, 'Canon Toolbox'

 

toolbox1.gif

 

for å skanne og lagre uten å gå innom billedbehandlingsprogrammet mitt og klikker 'Save',

får jeg dette opp når jeg der klikker på 'Save'.

 

toolbox2.gif

 

Men kabelen er jo iorden. Så da går jeg inn på PC'n og enhetsbehandling. Og der finnes tydeligvis driveren (har avinstallert og reinstallert driveren) og en test sier OK!!

 

skannertest_ok.gif

 

Under den testen både så og hørte jeg at skanneren kjørte et dummy-scan.

 

Jeg kjører Windows XP Pro som jeg har gjort hele tiden. Jeg kan ikke se a jeg har installer noen programmer i det siste som har kunne kommet i konflikt med TWAIN-driveren. Men selvfølgelig er windows regelmessig oppdatert.

 

Jeg har som sagt også avinstallert skanneren og reinstallert den, men det hjalp ikke, heller ikke å koble den til en annen USB-port. Skanneren funker utmerket på en annen PC, med den samme USB-kabelen.

 

Så hva i huleste er det som har skjedd?

Lars H.

Endret av Lars H.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...