Gå til innhold

Bygge PC, 10-12k budsjett.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bestilte pc'n på mandags kvelden og bygde den opp i dag. Det meste gikk veldig fint med tanke på at jeg aldri hadde gjort det før med unntak av to ting.

 

PC'n finner ikke HDD'n min etter jeg har lagt inn windows, la inn windows på SSD'n så klart. Kan men den finner HDD'n i BIOS. Når jeg starter opp får jeg opp noe ala "marvell, no hard drive found" og får Asus logoen 2-3 ganger før den bare starter opp windows. Har prøvd å bytte litt på boot rekkefølge og sånt.

 

Ting nummer 2. Viftekontrolleren på Fractal Design R3. Skjønte ikke denne helt, så koblet bare vifta foran/bak inn på PWR FAN 1/2. Må jeg bare koble inn viftene og skjøte det lille stykke med sånn molex plugg med en molex fra strømforsyningen?

 

Ble litt småredd da jeg startet opp pc'n for første gang og det kom en stygg lyd fra vifta, heldigvis var det bare en kabel som var dårlig plassert :p

 

Takk for all hjelpen med å velge komponenter.

 

Edit: Det er først når jeg kommer inn på windowsen og åpner "Computer" at det bare dukker opp en hard disk. Når jeg la inn windows fikk jeg opp begge diskene, da trykket jeg bare på SSD'n og "Next".

Endret av Trollface
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...