Gå til innhold

Block - nyttig eller ei?


Anbefalte innlegg

Hittil har jeg ikke brukt block i det hele tatt. (LVL 47 Argonian, hvis noen lurte.)

Jeg spør dere som bruker skjold aktivt, er det verdt det? Har det noe for seg?

Edwald the Argonian har så langt ikke hatt bruk for den ekstra bufferen mellom seg og fiendens nådeløse hakking og herjing. Men i Oblivion brukte jeg block aktivt HELE TIDA. Og nå faller det seg ikke fullt så naturlig siden magi er linka direkte til hender og ikke separate knapper... Burde Edwald plukke opp et skjold for å spare noen health potions, eller er det ingen vits i å henge seg opp i det? Kjør debatt. :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Block er faktisk veldig bra, spilte en gang dual wielder sword og dagger, og ble grillet av drager. Det som også høres kult ut er power attack til block. Det som kan hende når du har høy block lvl, er at du må rett og slett skru opp vanskelighetsgradene fordi det blir for lett xD

Lenke til kommentar

Block er faktisk en av de bedre Warrior skillene etter min mening, spesielt med ett fullt oppgradert skill tre. 50% redusert skade fra magi og evnen til å få tiden til å sakke ned når fienden gjør en power attack er mildt sagt gode egenskaper å ha.

For ikke å snakke om Shield Bash, som muligens er en smule OP når den er fullt oppgradert. Man kan nærmest stunlocke en fiende så lenge man har stamina til å gjøre det.

Lenke til kommentar

Spilte en karakter med 1-Hand and Block. Sett det sammen med Beef-stew, som automatisk restorer stamina, så har ikke drager nubbesjangs. Hjelper også godt å få tak i Spellbreaker, skjold som har "innebygd" ward spell.

 

Cluet er Shield Bash. Bruker du det blir den som treffes "staggered", og kan ikke angripe i omtrent 2 sekunder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...