Gå til innhold

Slipper USB-drevet Full HD-skjerm på 22 tommer


Anbefalte innlegg

Ikke for å få off topic, men har du link til ett slikt eksternt skjermkort, men det må ha HDMI ut med lyd. Har en på jobben som trenger slikt, og fant det ikke.

 

EDIT: Fant - Amazon.com har en del som er nokså billige. Og sender ferdig momset til Norge for under 700,-

 

Jeg har ikke søkt etter akkurat de spesifikasjonen. Så du har funnet et, men Displaylink har en side som lister skjermkort som du kan sjekke for flere alternativ.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres rart ut at denne skjermen kun bruker 2.5 W. Hvis den er som de skriver strømforsynt over USB, og det er USB 2.0, så sier spesifikajsonene at de maks kan lever 5 units à 100 mA. Ved 5 volt som den leverer så er det 2.5 Watt.Det er ikke lenge siden TVer dro mer enn dette i Standby.Da følger det garantert med en spesiell USB kabel med strøm inngang på pluggen man putter i PCen, ala noe det Logitech brukte på sine gamle ladestasjoner.Det er garantert de samme salgstriksene som brukes på såkalte Trådløse høytallere, hvor signalene går trådløst, men de fortsatt må ha 230v tilkobling. Det er ikke trådløst når de fortsatt krever like mange kabler som alle andre høytallere.

 

Jeg skal ikke rette mye på deg.. men USB 2 har max effekt på 500mA ikke 100mA..

USB 1.. som er første gen. den har max 100mA. men ellers stemmer det du har skrevet. :)

 

Hvis du leser det jeg skrev så har jeg faktisk rett, med samme som deg. Jeg leste spesifikajsonene til USB 2.0. Det er oppgitt at den har 5 units à 100 mA pr stk, altså totalt 500 mA. Det betyr at du kan koble til 1 enhet som krever 500 mA, eller 5 stk som tar 100 mA. Eller noe i den duren :)

Og bare for å være pedant så er det mulig, om en har utstyr som forstår seg på USB lade profil, å dra 1500mA. Men da må det være null og niks datatrafikk på kabelen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...