Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Portforward fungerer ikke / NAT type strict


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har Thomson TCM471 fra Canal Digital og DIR-655

 

Min DIR-655 vil ikke la meg få NAT type Open på PS3.

Jeg får open nat om jeg kobler direkte til modemet uten router.

 

Dette har jeg forsøkt:

- Sette PS3 i DMZ

- Sette statisk IP på PS3 og forwarde alle portene som trengs til PS3

- Skru av Firewall

-- Reset av router og modem

 

Om jeg forwarder en port til min pc og kjører port-check, så kommer den ikke gjennom da heller.

 

Er det routeren som ikke gjør som jeg sier??

Endret av Kim83
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Visst du ikke allerede har gjort det :) Gå til portforward.com Gjør nøyaktig det som står der når det gjelder ditt problem.

 

Den siden har jeg funnet løsninger på mange ganger. Ofte er det små detaljer som mangler.

 

Ellers sjekk firmware etc. Jeg har selv en 635 som jeg hr fwd til 'gamle' red alert + ftp server. Det funker greit. DMZ bruker jeg til den pc som jeg laster ned mest med.

 

Jeg har altibox som er koblet til den trådløse routeren, derfor må jeg benytte forward.

 

Håper du finner noe på portforward.com.

 

Tom

Lenke til kommentar

Pass på at du ikke gjør flere ting på en gang. En port kan bare forwardes til en IP til enhver tid.

Foreslår du laster ned utorrent på en PC og bruker portsjekken i den. Da vil du se om du får til å forwarde porter.

 

Fungerer ikke det, så ville jeg koble PC mot modem og teste om det er OK.

 

Jeg hadde utorrent installert. Den gir meg dette svaret selv om ingen porter er forwardet:

http://grab.by/bvAq

 

SPI er enabled og pcen står ikke i DMZ. Logisk?

 

 

Et annet triks er å koble en switch mellom modemet og routeren, og deretter koble PS3n rett i switchen.

 

Canal Digital gir ut 5 (kanskje det er færre nå?) offentlige IPer som man kan bruke uten router. Da slipper du å rote med NAT til PS3n.

 

Dette testet jeg i går uten hell. Men jeg ser at det kan være en løsning. Det dumme er at jeg ikke har plass til en switch i skapet mitt og at jeg bare har 2 strømuttak der :)

Endret av Kim83
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...