Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Defekt hd på laptop? Skrudde seg brått av og laster nå inn windows veldig tregt, restarter, og henger seg når jeg har fått starta sikkerhetsmodus.


Anbefalte innlegg

I går når jeg satt og spilte ett google chrome-spill (bastion), så skrudde pcen seg brått av uten advarsel. Når jeg startet den igjen så lastet den windows inn utrolig tregt, og den restarter seg en gang når før den kommer til innloggingsskjermen. Etter jeg har tastet inn passord så er den fortsatt utrolig treg, og viser den "setting up desktop" eller hva det heter, som somregel bare kommer når jeg er en ny bruker. Hvis jeg kommer til skrivebordet ser ingenting ut som windows 7, og jeg får feilmeldinger om at windows ikke klarte å laste inn diverse greier.

 

Kan noen kanskje peke ut hva som kan ha skjedd? Har windows data blitt korrupt på harddisken elno kanskje? Er det veldig dumt å tukle rundt på pcen siden det kan gjøre at pcen/harddisken dør fullstendig? Kan jeg prøve å kjøre et os via usb kanskje, og se om jeg kan hente ut data fra pcen da?

 

Takk :3

Endret av Gormers
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes diverse harddisk test programmer du kan brenne på en bootbar cd og bruke til å teste disken for feil. Produsentene har egne verktøy så sjekk der.

 

Malware og virus kan også være inne i bildet her så hvis disken blir friskmeldt så ville jeg sjekket ut det.

 

Du kan også prøve og restore til et tidligere restore point under boot ved å trykke F8. Evt. lage en ny bruker med adminkontoen.

Lenke til kommentar

Så jeg har fått tatt ut det jeg trengte, selv om ubuntu noen ganger ikke vil starte fra minnepenn. Memtest vil ikke kjøre, det bare restarter pcen. Kommer nok til å sende den på reparasjon, og håper da at de vil kunne reprodusere problemet, og at pcen ikke funker hvis de bare reinstallerer windows etc...

Endret av Gormers
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...