Gå til innhold

Neverwinter Nights. trenger hjelp!


Anbefalte innlegg

Har nettopp handlet litt på GOG og fant ut at eg ville gjerne prøve meg på NWN ettersom eg alltid har hatt lyst til å prøve litt eldre rollespill! problemet mitt er det at eg ikke helt forstår hvordan disse spillene fungerer! (RPG nå til dags krever mindre av spilleren kan man trygt si)

 

tenker på å starte som en paladin eller fighter!

 

hva er viktig, hva er ikke viktig osv! alle tips og råd kommer godt med :)

 

beklager evt skrivefeil og takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt eldre spill er mer avangserte, men også på mange måter enklere. Ganske enkelt spiller du karakteren slik du selv vil, du klarer ikke rote til ting så mye at det blir umulig. fokuser på RP delen av RPG og ikke på at det er et spill.

 

Ønsker du å min/max er google din venn, ønsker du å lære spillet er det nok ikke noe du kan gjøre fra en forumpost, da må du nok investere tid i å lære deg AD&D regelsettet(kan kjøpes hos bokhandler, nwn bruker versjon 3).

Lenke til kommentar

Det kan ta relativt lang tid å sette seg godt inn i klassene i NWN. Men du kan spille igjennom spillet uten at du velger de "beste" klassene.

 

Hvis du har Hordes of the Underdark expansionen, så synes jeg Warrior som senere blir Weapon Master er et morsomt alternativ hvis du vil være kriger.

 

Fra første treffet jeg fant på google:

http://www.cheatbook.de/wfiles/neverwinterwmast.htm

 

Human fighter

STR 16, DEX 13, CON 16, INT 13, WIS 8, CHA 8 (Du kan godt ta litt mindre str eller con hvis du ikke vil min/maxe)

 

Ta disse featene så fort som mulig:

Dodge, Weapon Focus in a melee weapon, Mobility, Spring Attack, Expertise, Whirlwind Attack

Få rank 4 i intimidate

 

Bli weapon master!

Endret av UknowsI
Lenke til kommentar

Takker for svar!:) eg trur eg prøver meg på Weapon Master første gang eg spiller gjennom! :)

 

eg prøvde selv å google litt for å få litt info om hvordan ting fungerte, men prøver nok å bite over mer en eg faktisk trenger! igrunn ville eg bare vite om eg bare kunne spille på uten å rote alt helt til! :)

Lenke til kommentar

Hvis det er første gang man spiller et D&D rollespill, så bør man velge fighter eller cleric. Disse er de enkleste klassene å spille.

 

Hvis du vil spille det kraftigste, men vanskeligste, så er det wizard som er greia.

 

NWN gir deg vel en del hint og tips ved character creation hvis du er usikker.

 

Ellers så er det vel bare en ting som hjelper, og det er å lese gjennom hva stats og feats gjør, og velge deretter.

 

Det skal mye til å rote det til med mindre du velger 8 i strength som fighter eller 8 i intelligence som wizard, så jeg ville ikke bekymret meg altfor mye. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...