Gå til innhold

Min første smarttelefon


Anbefalte innlegg

Hei! jeg er 16 år og skal kjøpe min første smarttelefon i løpet av januar.

 

Den siste måneden har jeg søkt hit og dit,lest mange tester osv.. for å klare å bestemme meg , jeg har lært mye mer om teknologi osv.. men bakdelen er at jeg har lest så mange tester

at jeg ikke klarer å velge en smarttelefon .

 

da jeg først begynte å lese tester osv.. var samsung galaxt s 2 den mobilen jeg ville ha , men så kom jeg over

samsung galaxy note og jeg var tilbake ved start . Problemet er at jeg er veldig kresen og klarer derfor

ikke å bestemme meg .

 

Jeg har bestemt meg for android ikke fordi dt er noe galt med ios men fordi at

skjermen på iphone er for liten etter min smak ,dey ryktes at iphone 5 kommer med 4 tommer skjerm

men jeg har ikke tenkt å vente så lenge. wp7 har kommet seg ut av huller med 50 000 apper på lite tid

og det er nok en drøm å bruke det operativsystemet , men jeg velger android.

 

men her er mine spesifikasjoner

 

 

-stor skjerm ( 4 tommer og oppover)

-god til å skrive dokumenter på (polaris office)

-surfegod skjerm

- batteritiden er ikke så farlig

- mobilen må være hvit

 

jeg tror at om jeg så velge sgs2 eller galaxy note vil ikke dokument greia ha noe særlig å si

 

men når det kommer til surfing , leste jeg et sted at surfingen er bedre på galaxy note , det sier seg selv

men på sgs2 kommer ikke hele nettsiden opp , det er et minus for meg mn ikke så vesentlig

 

sgs2 lte skal komme over nyttår en gang. vis den kommer innen februar velger jeg den

det er galaxy note jeg mest ønsker meg , men jeg hadde ikke klart å håndtere den da den er for stor for mine hender

 

men

 

 

jeg har også sett på galaxy nexus

 

positivt-

 

-stor skjerm

-garantert at man får oppdateringer som kommer det neste året

 

negativt

-ikke minnekort

-litt dårlig kamera

 

 

det er først og fremst pågrunn av at det ikke er støtte for minnekort at nexus prime ikke er noe alernativ

hadde minnekort støtten vært hadde jg valgt telefonen.

 

men den internasjonale ces messen er i las vegas den 10-13 januar , der kommer de til å vise fram Galaxy s2 lte og hva prisen på den blir og når den

kommer til Norge osv..

 

Galxy s 2 lte http://www.mobili.no/nyheter/galaxy-s-ii-far-4g/

 

Viser det seg at det ikke tar så lang tid før den kommer og at den kommer i hvit , velger jeg Galaxy s 2 lte

 

vis ikke blir det sannsynligvis galaxy s 2 i hvit

kort oppsumert

 

valget står mellom samsung galaxy s 2 og galaxy s 2 lte

 

personlig tror jg ikke at galaxy s 2 lte kommer i salg i norge før mars men , får vente og se

 

 

Kom gjerne med tips til hva jeg bør gjøre ,

 

ps. ingenting er bestemt ennå men vis det sgs2 kjøper jeg kansje den fra siba i hvit selvsagt med tele2 abbonement flere har bekreftet at det er uten

operatørløs

http://www.siba.no/Products/Product.aspx?id=6855650

 

jeg har et par spørsmål

 

1.Kan man bare betale miniumsgebyret med en gang , og slippe å betale etter det og bare avslutte abbonemenetet der og da eller må man

venter 12 måneder før man kan si opp.

 

2. må man betale etter at man har betalt miniumsgebyret på ca.3000

 

 

Takk på forhånd

Endret av sara15
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

 

Jeg har selv en Galaxy Nexus, og er stor fornøyd. Anbefaler på det sterkeste. Du har jo massevis av plass, uansett man ikke får bruk for minnekort. Kameraet er kanskje ikke det beste , men det er "greit". Jeg tror ikke jeg er den eneste som anbefaler den telefonen :)

 

 

ANBEFALER DEG å ikke kjøpe Samsung Galaxy S2, ettersom at denne kom veldig tidlig kan den fort "dø ut" blant de nye telefonene som kommer.

 

 

Galaxy Note er en stor favoritt, den er også et alternativ :)

 

Samsung Galaxy LTE, kommer nok til å bli litt dyr i førsten. Men mobilen kommer til å være verdt pengene.

Lenke til kommentar

Som MR.fan sier.

 

Ikke velg Samsung Galaxy S2, du kommer til å angre. Den har vært såpass lenge på markedet, at det er tid for en pause. Det vil iløpet av kort tid komme bedre mobiler med bedre spesifikasjoner.

 

Har en kompis som Har Galaxy Nexus, Anbefaler den!!

 

Ellers er NOTE også et bra valg.

 

Vet ikke helt hvordan LTE blir, det som står på linken er bare rykter. Vis de er sanne bør du kanskje velge LTE ? (Usikker)

Endret av Noreply
Lenke til kommentar

Som MR.fan sier.

 

Ikke velg Samsung Galaxy S2, du kommer til å angre. Den har vært såpass lenge på markedet, at det er tid for en pause. Det vil iløpet av kort tid komme bedre mobiler med bedre spesifikasjoner.

Ehm, joda, kommer nok nye mobiler etterhvert som sikkert er bedre enn Galaxy S II.

 

Men ser man på prisen på Galaxy S II og Galaxy Nexus, så vinner Galaxy S II klart her. Galaxy Nexus er ikke noe bedre enn Galaxy S II utenom at Galaxy Nexus har større oppløsning og 0.35 tommer større skjerm.

 

Ingen kommer til å angre på å kjøpe en Galaxy S II selv om den kansje ikke er den absolutt beste i dag (ja Galaxy Note er bedre, men er MYE dyrere og en god del større enn Galaxy S II).

 

Men er pris og skjermstørrelse ingen problem, så for all del gå for Galaxy Note.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kan anbefale Galaxy S II varmt, det er en superduper telefon! Det vil alltid komme nye telefoner, som er bedre enn de gamle, men per dags dato er Galaxy S II i toppsjiktet.

Jeg kjøpte min den 11 desember, og jeg angrer IKKE! Disse to kommentatorene ser kun ut til å tenke på den nyeste modellen, skal man tenke slik, får man heller aldri kjøpt en telefon.

 

- Mortis

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Samsung Galaxy S2 er fortsatt et knallbra alternativ, den har bra specs.

Hvor lenge Samsung vil supportere den med nyeste Android-versjon er det dog ingen som vet.. Det er vel 15 eller 18 mnd de MÅ levere, den har nå levd i ca 10.

 

 

Selv valgte jeg Galaxy Nexus, men det er først og fremst fordi jeg ville ha den, ikke fordi den er bedre speccet enn S2, for det er den absolutt ikke.

 

S2 er et bra valg, Note er også et bra valg til tross for størrelsen.

Lenke til kommentar

Mortis, S2 kom i April eller noe. Er det ikke tid for å gi den en liten pause? Ja, den er den beste nå. Men når Samsung kommer med s3 og LTE, vil det nok endre seg. Og det er ikke engang lenge til(feb-mars). Plutselig, Plutselig...er samsung galaxy s2 helt ut av syne i markedet. er ikke lenger i butikkene..osv . FORDI Samsung satser på de nye mobilene.

 

Så vis Sara kjøper noen av de nye mobilene vil de ihvertfall var en del, Enn dø ut.

Lenke til kommentar

S II kom til Norge i slutten av Mai, og det er stor sannsynlighet for at S III vil komme rundt de samme tider. Alle telefoner forsvinner da fra markedet? S2 er garantert oppgradering til Ice Cream Sandwich også.

Galaxy S III vil også forsvinne fra markedet når S IIII kommer? Det står også at hun skal kjøpe telefon i løpet av Januar, og det er veldig liten sannsynlighet for at S III kommer i nærheten av det tidspunktet i Norge.

HTC Desire er jo fortsatt en telefon, den kom jo opprinnelig i 2010, med en mindre oppgradering nå i 2011 (Desire S). Det blir for dumt å si at en telefon er ett dårlig kjøp, fordi det kommer en ny og bedre telefon, i løpet av 2 til 4 måneder.

 

Sara: Lefdal har Galaxy S II på tilbud denne uken, med Tele2 Champion MEGA (239,-/mnd), til en totalpris på 2869,-.

 

- Mortis

Endret av Mortis
  • Liker 1
Lenke til kommentar

S II kom til Norge i slutten av Mai, og det er stor sannsynlighet for at S III vil komme rundt de samme tider. Alle telefoner forsvinner da fra markedet? S2 er garantert oppgradering til Ice Cream Sandwich også.

Galaxy S III vil også forsvinne fra markedet når S IIII kommer? Det står også at hun skal kjøpe telefon i løpet av Januar, og det er veldig liten sannsynlighet for at S III kommer i nærheten av det tidspunktet i Norge.

HTC Desire er jo fortsatt en telefon, den kom jo opprinnelig i 2010, med en mindre oppgradering nå i 2011 (Desire S). Det blir for dumt å si at en telefon er ett dårlig kjøp, fordi det kommer en ny og bedre telefon, i løpet av 2 til 4 måneder.

 

Sara: Lefdal har Galaxy S II på tilbud denne uken, med Tele2 Champion MEGA (239,-/mnd), til en totalpris på 2869,-.

 

- Mortis

 

For det første, jeg har ikke i nærheten sagt at S2 er den dårlig telefon. Ja, selfølgelig alle mobiltelefoner forsvinner fra markedet. Men, det er ENKELTE som varer lenger. S2 har vært en så bra telefon at den har vart ganske lenge, den vil derfor ikke om så lenge forsvinne.(grunnen til at prisen har sunket hardt? )

 

Sara vil nok ha mobilen i en lengre periode slik at den forsatt støtter nye apps/spill regner jeg med. Hun vil helst ikke kjøpe en ny mobil etter 2år, fordi desverre så var det noen som anbefalte henne samsung s2 som var 1år gammel allerede..div populære spill/apps støtter kanskje ikke S2 lenger om 2år? Eller funker hakkete?

 

Igjen, DET KOMMER VELDIG MYE ANN PÅ HVA HUN SKAL BRUKE DEN PÅ, Og hvor lenge hun skal ha den.

Vis det blir mye spill og apps burde hun jo kanskje velge en nyere telefon. Du sier at HTC Desire kom i 2010, og har fått oppgradering. Vel, jeg kan si deg en ting. INGEN gameloft spill funker på den mobilen lenger. Da mener jeg INGEN. Gameloft har faktisk slutta å satse på HTC Desire. Gameloft er et verdens beste bedrift som selger spill/apps til mobiler. Det er nok flere apps som har sluttet å støtte HTC desire.

 

Selfølgelig vil Galaxy s3/LTE forsvinne etter en stund, men den vil vare lenger. Du vil få bedre grafikk/raskere mobil så lenge du har den ihvertfall. Vis du skal kjøpe Samsung galaxy s2, og har tenkt å ha den i 3år...Må du nok regne med at mobilen blir tregere, ettersom at appsene blir utviklet til å kjøre på en nyere prossesor, eller bruker mye prossesorkraft som egentlig skal være brukt på nyere modeller.

 

Htc Desire er jo tregere nå enn den var før...(forklart ovenfor).

 

 

ALT HANDLER EGENTLIG OM HVOR LENGE HUN VIL HA MOBILEN, Hvor mye hun vil ha for pengene, og hva hun skal bruke den til.

 

Hvis hun vil ha mobilen i en lengre periode(3år+), anbefaler jeg:

Ikke Samsung Galaxy S2

Hvis hun skal ha den i 2-3år anbefales:

Samsung galaxy s2. HELT KLART, pga prisen.

 

 

Sara: Lefdal har Galaxy S II på tilbud denne uken, med Tele2 Champion MEGA (239,-/mnd), til en totalpris på 2869,-.

 

- Mortis

 

Jeg har allerede nevnt det, skrevet i en av de første trådene.

 

 

 

Vil ikke være slem mot deg mortris , håper ikke du ser på hvordan det er skrevet som slemt..

 

-Noreply :)

Lenke til kommentar

Hvis hun vil ha mobilen i en lengre periode(3år+), anbefaler jeg:

Ikke Samsung Galaxy S2

Hvis hun skal ha den i 2-3år anbefales:

Samsung galaxy s2. HELT KLART, pga prisen.

Om hun vil ha mobilen de nærmeste dagene, så hvorfor ikke bare gå for den beste mobilen med tanke på pris da?

 

Om hun vil ha en mobil som skal vare lenge, ja da må hun jo kjøpe en mobitelefon som er noe av det beste. Som Galaxy S II er. Siden poenget da er at den skal kunne vare lenge.

 

Skal hun bare ha mobilen i en kortere periode, så kan hun jo gå for en annen mobil som ikke er så bra som Galaxy S II.

 

Og som jeg sa over, så er Galaxy Note mobilen å gå for om skjermstørrelse og pris ikke er noen stopper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Leste ett sted at LTE-versjon av Note hadde kommet til Korea (sør? :-) ) og en lurte på om det var lurt å vente på denne eller evt. importere. Han fikk til svar at denne LTE'en var en annen standard og at Netcom og andre leverandører ikke hadde blitt enige om standrad enda og at man nok måtte vente til nærmere 2013 før det kom noe slikt på markedet i Norge...

 

Stemmer dette - og da gjelder det vel også for alle telefonmodeller...?

Lenke til kommentar

Sorry for sent svar gutter , men tusen takk for all hjelp :D , jg valgte samsung galaxy s2 tislsutt , ettersom note rett og slett ikke er mulig å håndtere for min del , jg skal ha mobilen i 1 år ihvertifall , kansje mindre , så dt var ikke så farlig med at sgs2 kom ut i mai 2011...

¨

 

mn uansett tusen takk :D..

 

Leste ett sted at LTE-versjon av Note hadde kommet til Korea (sør? :-) ) og en lurte på om det var lurt å vente på denne eller evt. importere. Han fikk til svar at denne LTE'en var en annen standard og at Netcom og andre leverandører ikke hadde blitt enige om standrad enda og at man nok måtte vente til nærmere 2013 før det kom noe slikt på markedet i Norge...

 

Stemmer dette - og da gjelder det vel også for alle telefonmodeller...?

 

 

dt går rykter om dt ja , mn i disse dager er det cse elektronikkmesse i las vegas , samsung gir mer informasjon om akkurat dn mobilen , så bare å følge med på sider som amobil osv..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...