Gå til innhold

Trenger forslag til skrive og 1080P Bærbar PC.


Gjest Slettet+513

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+513

Jeg skal hovedsaklig bruke den til å skriverier og 1080P video. Bør heslt ikke bli varm og ha god batteritid. Vil ikke ha med intel 3000 grafikkløsning. Den bør ha en sperre som forhindrer den innebydgde musen i å flytte seg om jeg kommer borti mens jeg skriver. Mange ganger jeg nestan har slengt Skole pcen min i veggen fordi jeg stadig kommer borti den innebygde musa som jeg heller ikke kan slå av. Grrr. Vil også ha god batteritid og rask respons i pcen. Den skal ikke brukes primært til PC spill.

 

Så oppsumert er jeg på jakt etter en perfekt forfatter PC som ikke er for liten, ikke plagsom med musa og som kan spille 1080P video uten hakking. God batteritid og kjølig i bruk. Ikke treg heller.

 

Altså letteste bruk Office 2010 og tyngste 1080P video. For jeg har en gamer desktop så jeg trenger ikke verdens beste men jeg vil ikke ha intel skrap. Det har jeg hatt før og det bukka under.

 

Sånn foreløpig lener jeg meg litt mot ASUS X73SV 17.3" HD+ eller HP Pavilion dv6-6b90eo men det er jo mange pcer i verden.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vanskelig å få til alt du ønsker til 5000 er jeg redd. Budsjettmodellene er ofte skrapt for nettopp ting som gode kjøleløsninger, høy-oppløslig skjerm og god batteritid. Lurer på en ting, de fleste PCer i dag spiller av 1080p uten noe problem, men langt i fra alle laptops har faktisk 1080p skjerm, dvs at videoen blir nedskalert til skjermens oppløsning. Er dette noe du vil finne deg i, eller spiller du av fullhd-video på en ekstern skjerm?

 

Jeg ville uansett styrt unna dv6, de har ikke en god kjøleløsning i det hele tatt. Asus har som regel svært gode kjøleløsnigner, og en Asus-maskin av noe slag er sannsynligvis det smarteste valget under 6000 kr.

 

Et par tips: Minimum i3-prossessor (helst i5-prosessor eller bedre) og et nVidia-skjermkort, samtidig som at pcen som støtter Optimus for å få god batteritid.

Lenke til kommentar

hei

Vet du sa 5000 men til info den for 1400 mer.

 

Kjøpt en selv og snart på vei til for å "Collect@Store" håper den holder til spilling sw:tor/wow håper også på max da :)

 

Ok se bort fra min melding sorry du er på jakt etter skole pc, blir litt dumt med min link da må start å les nøye gjennom ;)

Endret av DIMENOS
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

takker for forslag. ehmm jeg letter etter en blanse mellom kraft og raskhet og nytteverdi. Ikke noe alienware for jeg har allerede en fet nok gaming desktop pc.

 

Grensen ligger mer på 9000 kroner.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...