Gå til innhold

ToPower PSU-mod


Anbefalte innlegg

Yepp, jeg kjenner til problemet! Det var en gang da pc støy var noe som jeg overhode ikke tenkte på, men så kom AMD valsende inn på markedet. Jeg kjøpte selvsagt svineriet og en 45 DB vifte (Komplett mente selvsagt at dette måtte til), Siden den gang, så blir jeg helt gal når jeg hører støy som genereres av små vifter, men jeg har ikke noe problem med støysvake vifter av 92mm klassen. Geforce 3 viften må DØ!, jeg aner ikke hvordan jeg skal få det til. Radiator? neppe, stoler jeg overhode ikke på, dessuten må radiatoren også ha vifter. Det er **** meg på tide at problemene med lys kretser blir overkommet.

 

Nå siter jeg her og hører på den ifernalske støyen fra gf3'en, og tenker sårt på å ta en skrutrekker for å gjennomhulle det høylytte djevelkortet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Quote:


On 2002-02-10 23:09, Turbel skrev:

hmm.. Når du er inne på dette med støy..

Jeg kjenner en fyr som startet slik vi alle starter, med tonnevis av vifter. Etter en stund gikk han selvsagt lei av all støyen fra disse viftene, så han skaffet seg vannkjøling og reostater til de viftene han likevel måtte ha.

Han levde glad og fornøyd en stund, men nå mener han at maskinen bråker som et uvær. Den er forresten uhørbar for normale mennesker...

Sist han uttalte seg om støykilder mente han at han holdt på å bli døv pga. all støyen fra SKJERMEN... :smile: Dette beviser at det går an å gå for langt.. hehehe


Til skrekk og advarsel :smile:


 

Den gamle 12.2 skjermen min bråker faktisk utrolig mye.

Sikkert 20-25 db.

Har nå en zalman 6000cu og en papst 4412FGL som blåser på den og det var skjermen som bråkte mest i systemet mitt.

Men nå er det en ny 17" som står på skrivebordet og da er det stille :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-05-01 21:53, CFD skrev:

Den gamle 12.2 skjermen min bråker faktisk utrolig mye.

Sikkert 20-25 db.

Har nå en zalman 6000cu og en papst 4412FGL som blåser på den og det var skjermen som bråkte mest i systemet mitt.

Men nå er det en ny 17" som står på skrivebordet og da er det stille :smile:



 

Men han har en splitter ny sony 21" som ikke lager lyd i det hele tatt! :smile:

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

angående modifiseringen av psu som var utgangspunktet for tråden (altså, denne: http://www.overklokking.no/annet/PSUmod/index.html ) - man tar ut begge viftene, ikke sant? slik at man kun har den ene på toppen? og denne skal blåse inn i psu? vil ikke det føre til støv inni der?

 

lurer også litt på plasseringa.. bør vifta stå oppe eller nede? har god plass over, men hullene i psu fra før er under, ned mot cpu. tror kanskje jeg får klemt inn en 120x120 her, men da blir den stående kliss inntil cpu-vifta (i 90-graders vinkel, selvsagt)..

 

 

--

torerik, som er møkklei bråket fra psu-vifta si..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...