Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Radio i bilen


Anbefalte innlegg

Jeg har en seat ibiza som har en sony stereo. har hatt bilen i mange mange år, men plutselig stoppet radioen å fungere. den søker og søker etter radiokanaler, men finner ingenting.. HVIS den finner noe, er det som regel P1 osv. men med et utrolig dårlig og skurrete signal. Noen som vet hva dette kan være? skjedde helt plutselig og har prøvd å skifte til FM1, FM2 osv.. håper noen kan hjelpe en uvitende jente, hehe :) Kan også legge til at ingenting har blitt tuklet med ledninger osv, og vet heller ikke hvordan jeg skal åpne selve steroen fra dashbordet..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror et slikt problem vil komme av at det har blitt dårlig forbindelse fra radioen til antennen på bilen din. Du kan feks bruke et Ohm-meter til å sjekke dette men da må du ta ut stereoen å finne ut hvilken ledning som kommer fra antennen og koble ene ledningen til den og andre ute på antennen, å sjekke om det er forbindelse.

Lenke til kommentar

Det første du burde sjekke er at ikke antennekabelen bare har løsnet bak spilleren.

 

Om det ikke er problemet er det bare å fortsette feilsøkingen. Om du ikke har kompetanse til det så kjenner du nok noen som kan hjelpe deg. Er ikke vanskelig, men kan ta litt tid; derfor tror jeg ikke du får noen "radiospesialist" til å gjøre det gratis for deg...med mindre utringningen er riktig.

Endret av Må jeg?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...