Gå til innhold

Overklokke asus n53s


Anbefalte innlegg

Hei :) Har en asus n53s laptop. Bruker den en del til gaming, BF3. Men er litt skuffet over den. Jeg lurer på om det er noe jeg kan gjøre for at den får betre ytelse? Eller om det går ann og kjøpe nye deler til laptopen. Er ikke så vis på PC, men vet litt. Vet ikke om det er enkelt og skifte ut deler om det går.

 

Lurer bare på om det er noen som har tips? eller fortelle hvordan overklokke og om jeg børr det.

 

Asus n53s

Intel core i7 2630QM 2.0 GHz

Nvidia GeForce GT 540M Cuda 2 GB

16 GB RAM

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spesielt klokkingen. Du kan være heldig å få den opp noen mhz, men ikke forvent all verden.

 

 

Ang oppgradering så er det vel eneste ram og hdd som kan byttes.

 

Finnes dog noen få bærbare der ute som du kan bytte CPU og skjermkort på, men dem er det ganske få av.

 

Å pcen du har nå er ganske så god. Spesielt CPU, skjermkortet også til å være en bærbar.

 

16GB er egentli overkill viss du ikke holder på med redigering osv..

Lenke til kommentar

ja, okey. Men tenker du på og oppgradere deler da? eller og overklokke? vist jeg overklokke blir det vanskelig og få kjøle den nåk eller?

Skjermkort kan ikke byttes, CPU kan sannsynligvis byttes med litt jobb, skjerm kan byttes, RAM kan byttes, HDD kan byttes. For BF3 er det skjermkortet ditt som er flaskehalsen.

 

Hvis du overklokker (noe som er utrolig dumt) tviler jeg på at du kan presse mer enn 50MHz ut av skjermkortet, forskjellen blir ikke engang merkbar, og da er det ikke bryet verdt.

 

Om du er skuffet over ytelsen i BF3 kan du trøste deg med at det slakter mange stasjonære i dag også.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Hei smile.gif Har en asus n53s laptop. Bruker den en del til gaming, BF3. Men er litt skuffet over den. Jeg lurer på om det er noe jeg kan gjøre for at den får betre ytelse? Eller om det går ann og kjøpe nye deler til laptopen. Er ikke så vis på PC, men vet litt. Vet ikke om det er enkelt og skifte ut deler om det går.

 

Lurer bare på om det er noen som har tips? eller fortelle hvordan overklokke og om jeg børr det.

 

Asus n53s

Intel core i7 2630QM 2.0 GHz

Nvidia GeForce GT 540M Cuda 2 GB

16 GB RAM

 

Takker for svar smile.gif

 

Har en lignende n53S med litt kraftigere CPU (i7 2670qm, 2.2ghz). Tror ikke det er vits i å klokke hverken skjermkort eller prosessor, men derimot å bytte ut rammen. Maskinen vil yte like godt, om ikke bedre med halvparten så mye ram med større bandvidde :)

 

Tror jeg, tralala.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...